تزیین قند بله برون | 30 ایده بسیار شیک برای تزیین قند بله برون 1402

تزیین قند بله برون


Rate this post

امروز قصد داریم در این مقاله چند نمونه از تزیین قند بله برون و 30 ایده بسیار شیک برای تزیین قند بله برون 1402را در کنار هم ببینیم اما پیش از آن به موضوعاتی پیرامون این مراسم (بله برون) می پردازیم ، با ما در این مقاله از سالن عقد نقره در کرج  همراه باشید .

 

آدرس ما : جهانشهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

شماره تماس:  09201612463

 

 

مراسم بله برون چیست ؟

یکی از مراسم‌ های قبل از عقد ، مراسم بله برون است . در مراسم بله برون ، خانواده عروس میزبان هستند . اگر در آستانه ازدواج هستید ، لازم است با دقت زیاد این بخش از مقاله را مطالعه کنید تا با رسومات این مراسم آشنا شوید . در مراسم بله برون ، خانواده‌ های نزدیک آقای داماد و عروس ، کنار هم جمع می‌شوند . پذیرایی این مراسم ، مشابه پذیرایی مراسم خواستگاری است . اصولا رسم بر این است که ، بعد از پذیرایی چای یا نوشیدنی خنک ، یکی از اعضای خانواده داماد سر صحبت را باز می‌ کند و اقوام آقای داماد را معرفی می‌کند و نسبت این افراد با داماد ، گفته می‌ شود . پس از آشنایی نسبی با خانواده داماد ، نوبت انجام همین‌ کار توسط خانواده عروس است .

پس از معرفی و آشنایی اقوام جدید با یکدیگر ، زمان مناسب برای صحبت‌های جدی در مورد میزان مهریه ، شغل آقای داماد و درآمد ماهانه اش و محل زندگی آن‌ ها است . این روزها ، با افزایش سطح شعور و فرهنگ مردم ، خانواده عروس و داماد در جلسه‌ای خصوصی‌ در مورد تمامی این مسائل صحبت می ‌کنند و پس از رسیدن به ‌نتیجه ، مراسم بله برون رسمی را برنامه‌ریزی و هماهنگ می کنند .

 

چه افرادی را باید به مراسم بله برون دعوت کنید ؟

افرادی که لازم است به مراسم بله برون دعوت کنید عبارتند از عمو ، عمه ، خاله ، دایی ، مادربزرگ و پدربزرگ است .

 

صحبت راجع به مسائل مهم را فراموش نکنید

گاهی به علت تمرکزی که روی مسائل مالی ایجاد می‌ شود ، نکات مهم ، از یاد می‌ رود . نکاتی که ممکن است در آینده ، به دلیل عدم توافق بر سر آن‌ها ، زندگی تلخ و با مشکل مواجه شود . در این جلسه ، حتما بر سر مسائل مهمی مانند ادامه تحصیل پس از ازدواج ، انتخاب محل زندگی مشترک ( شهر مورد نظر جهت زندگی ) ، رسم و رسوم‌ ها ، میزان توقعات مالی و … صحبت کنید . گاهی همین مسائل ریز می تواند مشکلات بزرگی در زندگی ایجاد کند .

 

نکات مهم در انتخاب هدیه بله برون

1 . خریدن یک قواره کامل پارچه به اندازه یک پیراهن زنانه

2 . انتخاب پارچه ای با رنگ های شاد و زنده با توجه به سن و رنگ پوست عروس

3 . متمایز بودن انگشتر بله بران از حلقه برای پیشی گیری از شباهت آن به حلقه ازدواج

4 . توجه به ساختار بدنی و استخوان بندی دست ها و انگشتان عروس در انتخاب انگشتر

5 . بسته بندی و تزیین هدیه به شکار زیبا و چشم گیر

6 . بسته بندی و تزیین جعبه حاوی انگشتر به شکلی زیبا و چشم گیر

 

هدایای بله برون

وسایل مورد نیاز مراسم بله برون

در مراسم بله برون خانواده داماد با توجه به رسم و رسوم ما ایرانی‌ها که از سالیان قبل وجود داشته است ، هدایایی به عروس خانم تقدیم می‌ کنند . در زمان ‌های گذشته ، هدایا را در طبق می‌چیدند و با ربان و تور به زیبایی تزیین می‌ کردند . اما در سال‌های اخیر ، بیشتر خانواده‌ ها بعد از خرید هدایا ، آن‌ها را برای گل‌‌آرایی سفره عقد در کرج و تزیین ، به گل فروشی‌ ها می‌ سپارند . بعضی از خانواده ‌ها نیز ، خوش ذوق و با سلیقه هستند و از خودشان خلاقیت به خرج می ‌دهند و هدایا را به زیبایی تزیین می کنند . در ادامه ی این مطلب به ضروری ‌ترین لوازم بله برون اشاره می کنیم .

 

1 . کله قند بله برون

مراسم بله برون معمولا بدون گل و شیرینی معنایی ندارد و تزیین کله‌ قند بله‌ برون ، در بسیاری از جشن‌ها و آیین‌های شاد ایرانی وجود دارد . معمولا بعد پذیرایی شیرینی در مجلس ، کله قند تزیین شده توسط یکی از اشخاص حاضر در مجلس که معمولا شخص ریش‌ سفید مجلس است ، از جانب خانواده عروس شکسته می‌ شود و جوانان از طرف خانواده داماد نیز ، روبروی شخصی که کله قند را می‌شکند ، می‌ نشینند . در ادامه تزیین قند بله برون و 30 ایده بسیار شیک برای تزیین قند بله برون 1402 را در کنار هم مشاهده می کنیم .

 

2 . انگشتر نشان

یکی از اساسی ترین و مهم ‌ترین هدایا بله‌ برون انگشتر نشان  در دفتر عقد کرج است . انگشتر نشان ، با حلقه ازدواج متفاوت است و معمولا سبک ‌تر از حلقه ازدواج انتخاب می‌ شود . بعضی خانواده‌ ها این اجازه را می‌ دهند که عروس و داماد با یکدیگر برای انتخاب این انگشتر نشان به خرید بروند تا حلقه ، به سلیقه عروس خانم خریداری شود . بعضی خانواده‌ها هم برای خرید انگشتر نشان حضور خانواده را ضروری می ‌دانند و به اتفاق هم برای خرید به طلافروشی مراجعه می کنند .

 

انگشتر نشان

3 . پارچه چادری و لباس

چادر سفید یکی از هدایای اصلی در مراسم بله‌ برون است . این هدیه توسط خانواده داماد روی سرعروس خانم انداخته می‌شود . در بعضی مواقع پارچه چادری در همان مراسم سر عروس خانم می‌شود تا بنابر قد عروس ، پایین چادر به سفید بختی برش داده شود .

 

4 . دفتر بله برون

یکی از وسایل بله برون  که این روزها خرید آن رواج پیدا کرده است ، دفتر بله برون است . در قدیم همه قول و قرار‌ها بر روی یک برگه نوشته می ‌شد و عروس و داماد و بزرگ‌تر‌ های مراسم  آن را امضا می‌کردند . ولی امروزه ، دفتر زیبایی برای چنین کاری ساخته شده است که در آخر مراسم بله برون نوشته و امضا می‌ شود .

5 . کیک بله برون

وجود کیک و شیرینی برای هر مراسمی لازم و ضروری می‌ باشد ، همچنین از پایه های اصلی پذیرایی مراسم بله برون کیک است که یا خانواده داماد همراه با هدایا تهیه کرده و به منزل عروس خانم می رود یا خانواده عروس خود آن را تهیه می کند . بیشتر بخوانید: محضر عقد شیک در کرج

 

6 . دسته گل بله برون

وجود گل در مراسم بله برون باعث وجود طراوت و زیبایی در مجلس بله برون می‌ شود ، دسته گل هم یکی از آن وسایل بله برون می ‌باشد که شما باید در انتخاب آن حساسیت زیادی به خرج دهید .

 

گل بله برون

 

امیدواریم از مطالب ذکر شده در این مقاله که پیرامون مراسم بله برون به ویژه تزیین قند بله برون ، 30 ایده بسیار شیک برای تزیین قند بله برون 1402 بود نهایت استفاده را برده باشید . چند نمونه از تزیین قند مراسم بله برون را در کنار هم مشاهده می کنیم .

 

 

تزیین کله قند بله برون 1402تزیین قند بله برون 1402 جدید

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402 سفید و ساده

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین قند بله برون 1402 رویایی

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402 گل نارنجی

 

 

 

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

تزیین کله قند بله برون 1402

 قند بله برون 1402 قاب عکسی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *