ایده برای زیر لفظی عروس

زیر لفظی عروس


5/5 - (1 امتیاز)

یکی از آداب و رسوم هیجان انگیز سر عقد ، کادو دادن به عروس و داماد و دادن زیر لفظی به عروس خانم است . عروس برای بله گفتن به داماد ، از او زیر لفظی و کادو می خواهد و داماد هم کادویی را که از قبل آماده کرده به او تقدیم می کند . در این قسمت  می خواهیم کمی بیشتر با این آداب و رسوم جذاب و هیجان انگیز و چند ایده زیر لفظی عروس آشنا شویم ، با ما همراه باشید .

 

زیر لفظی چیست ؟

همان طور که می دانید در هنگام عقد ، عاقد 3 بار خطبه را می خواند تا عروس خانم بله را بگوید . در واقع زیر لفظی یک کادو است که از قبل برای عروس خانم از طرف داماد و یا پدر و مادر او تهیه شده و بار سوم که عاقد از عروس جواب می خواهد ، آن را به عروس هدیه می دهند . معمولا بعد از سوال سوم عاقد ، یکی از دختران مجرد و اقوام یا دوستان نزدیک عروس می گوید که * عروس خانم زیر لفظی میخواد * بعد از آن کادو به عروس داده شده و پس از آن دختر خانم ، بله را به داماد می گوید .

 

زیر لفظی کادو چه بدهیم و چه ندهیم؟

خوب احتمالا برای شما این سوال پیش بیاید که بهترین و مناسب ترین کادو برای زیرلفظی چیست؟ اگر به دنبال یک انتخاب مناسب و به یاد ماندنی هستید، بهتر است یک طلای سبک مانند یک دستبند، انگشتر و یا گوشواره انتخاب کنید. در صورتی که توانایی خرید یک طلای سبک را ندارید، می توانید یک زیورآلات زیبای نقره نیز انتخاب کنید .

 

زیر لفظی عروس

اگر در مورد خرید طلا نیز محدودیتی ندارید ، می توانید یک سکه کامل ، نیم و یا ربع را از طلا فروشی خریداری کرده و آن را به عروس هدیه دهید . بسیاری از افراد پول نقد و یا کارت هدیه را به عنوان زیر لفظی انتخاب می کنند که اصلا برای مراسم عقد مناسب نیست ، هدیه نقدی می تواند یک انتخاب مناسب برای کادوی عقد باشد ، اما به عنوان زیر لفظی انتخاب مناسبی نخواهد بود ولی اگر انتخاب شما کارت هدیه است ، حتما از بانک مربوطه بخواهید جمله ای زیبا به عروس و داماد گفته و روی آن تبریک بنویسند .

انتخاب شما هر کدام از موارد گفته شده باشد ، بهتر است پیش از خرید نظر عروس خانم را نیز بپرسید تا مطابق با سلیقه خودش کادوی مورد نظر را خریداری کنید . همچنین بهتر است عروس خانم پیش از مراسم عقد ، خرید زیر لفظی را به داماد یادآوری کنند ، زیرا امکان دارد به دلیل مشغله زیاد روز های قبل از عقد و یا به دلیل رسم نبودن در خانواده او ، داماد از قبل زیر لفظی آماده نکرده باشد و زمانی که شما از او زیرلفظی بخواهید غافلگیر شود .

چه کسی زیر لفظی را به عروس می دهد ؟

بسیاری از افراد بر این باورند که زیر لفظی را باید مادر داماد به عروس بدهد ، اما انجام این کار بر عهده داماد است . زیرا عروس برای بله گفتن به داماد از او زیر لفظی می خواهد . پس بهتر است داماد خودش کادو را به عروس داده و اگر زیورآلات پوشیدنی است خودش آن را به گردن و یا دست عروس بیاندازد . بیشتر بخوانید: دفتر عقد کرج

 

چند ایده زیر لفظی عروس

همانطور که پیش از این گفته شد بسیاری از خانواده ‌ها و داماد ها برای خرید یک کادو و زیر لفظی برای عروس در زمان برگزاری مراسم عقد دچار اشتباهات زیادی می ‌شوند و در نهایت کادو و هدیه مناسبی را نمی ‌توانند به عنوان یک زیرلفظی به عروس خانم بدهند در ادامه چند ایده زیر لفظی عروس را با هم بررسی می کنیم  .

داماد باید در نظر داشته باشد با توجه به هزینه ‌ای که برای زیر لفظی عروس خانم در نظر دارند در ابتدا چه انتخاب ‌های مناسب و ایده‌آلی داشته و می ‌توانند از میان آن ها بهترین گزینه را انتخاب کند .

انواع کادوهایی که برای این مراسم استفاده می‌ شوند مانند پول نقد و کارت‌ های هدیه و همچنین مواردی دیگر از این قبیل خیلی کادوها مناسب برای عروس خانم به شمار نمی ‌روند و به نوعی می‌ توان گفت باید از انتخاب ‌های بهتری به همین جهت استفاده کرد . بیشتر بخوانید: محضر عقد در کرج

یکی از همین کادو های خوب و مناسب که تعداد زیادی از دامادها و خانواده‌ها به سراغ آن می‌ روند گردن بند طلاست . در واقع این نوع کادو برای مراسم زیرلفظی عروس را می توان در لیست بهترین کادوها و هدیه‌ها به این منظور قرار داد و از آن استفاده کرد .

 

زیرلفظی عروس

البته استفاد از یک طلای سنگین منظور و هدف نیست و باید توجه داشت که می‌ توان با هزینه‌ای کمتر نیز طلایی سبک تدارک دید . و همچنین به هیچ وجه جای نگرانی نیست زیرا داماد می تواند متناسب با بودجه ‌ای که مورد نظر دارند یک گردن بند نقره‌ای سبک را برای زیرلفظی عروس انتخاب کنند .

گوشواره‌ همیشه یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای زیر لفظی عروس به شمار می ‌روند . شما می‌ توانید با یک انتخاب درست ، هدیه‌ای به عروس بدهید که علاوه بر ارزشمند بودن ، تا سال‌ های طولانی برای او کاربرد داشته باشد .

همچنین کادوهای زیاد دیگری نیز مثل دستبند های مختلف و زیبا ، و سرویس‌ های متنوع و سکه … می‌ توانند گزینه ‌های ایده‌آل و خیلی مناسبی برای زیرلفظی عروس خانم در حین برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی باشند و خانواده‌ داماد و داماد همینطور می‌ توانند از چنین کادوها و هدیه ‌های خوبی نیز استفاده کنند و آن ها در نظر داشته باشند .

امیدواریم توانسته باشیم چند ایده زیر لفظی خوب و مناسب برای شما عنوان کرده باشیم .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *