5/5 - (2 امتیاز)

بسیاری از عروس دامادها و خانواده‌هایشان ترجیح می‌دهند که قبل از برگزاری مراسم عروسی ابتدا مراسم عقد را برگزار کنند و بعد عروسی را برپا کنند. تشریفات عقد کرج یکی از مراسم مهم قبل از برگزاری عروسی تشریفات مراسم عقد است. بعضی از خانواده‌ها هم دوست دارند که مراسم عقد و عروسی را باهم در یک روز بگیرند. این مراسم‌ها چون اولین برخورد رسمی دو خانواده و نزدیک‌ترین اقوام و فامیل دو طرف با یکدیگر است از اهمیت بسیاری برخوردار است و خانواده‌ها سعی دارند در شیک‌ترین و بهترین حالت ممکن این مراسم را برگزار کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو محضر عقد با شماره  09201612463  تماس بگیرید.

آدرس ما: جهان شهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

 

 

 

جشن عقد یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین سنت‌های مراسم قبل از ازدواج در ایران است. این مراسم که تاریخچه آن به ایران باستان و آئین زرتشت بازمی‌گردد، معمولاً بعد از آشنایی دو خانواده و بعد از مراسم بله برون  بر پا می‌شود. در اکثر شهرهای کشور و رسومات، مراسم جشن عقد بر عهده خانواده عروس است. در این میان جزئیات جالبی نیز رعایت می‌شود که بنا به سنت و رسومات هر شهر ممکن است بر عهده خانواده داماد قرار بگیرد. سالن عقد نقره این افتخار را دارد که در این روز باشکوه میزبان جشن شما باشد و بهترین شب را برای شما رقم بزند.

مهم‌ترین اضطراب عروس و داماد و خانواده‌های آنان مخصوصاً خانواده عروس دیزاین و طراحی سفره عقد خواهد بود. البته امروزه شرکت‌ها یا طراحان حرفه‌ای و کارآزموده‌ای و کسانی که تخصص این کار را دارا هستند که می‌توانند در این زمینه به عروس و داماد و خانواده‌های آن‌ها کمک بسیاری کرده و صفرتا صد کار طراحی و دیزاین سفره عقد را بر عهده می‌گیرند. شما می‌توانید نسبت به سلیقه خود از ظروف نقره، کریستال، آنتیک و حتی سفال برای قرار دادن المان‌های سفره عقد استفاده کنید و رنگ تم خود را با توجه به آن‌ها انتخاب کرده. سفره عقد می‌تواند سبک سنتی یا مدرن داشته باشد. اگر سبک سنتی را پسندیده و دوست دارید می‌توانید از پارچه ترمه برای سفره و ظروف نقره یا سفال در دیزاین سفره عقد استفاده کنید و آینه و شمعدان خود را نیز به سبک سنتی انتخاب کنید؛ اما اگر سبک مدرن موردنظر شما است می‌توانید سفره‌ای از جنس تور یا سالن و ظروف کریستال و … سفارش دهید تا بتوانید آن سبکی را دوست دارید را اجرا کنید.

 

تشریفات عقد کرج

می‌توان گفت سفره عقد اصلی‌ترین المان برگزاری جشن عقد و نامزدی است؛ که عروس خانم‌ها معمولاً در انتخاب آن حساسیت زیادی را به خرج می‌دهند. در برگزاری بهترین مراسم عقد می‌توان به جرات گفت، تیم تشریفات عقد مات با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات منحصربه‌فرد و خاص، المان‌های متنوع طراحی و سفره‌آرایی این مراسم گزینه‌های بسیار عالی و به‌روزترین مد در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند تا بهترین روز را برای عروس و دامادها ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین موضوع در برگزاری جشن عقد تشریفات عقد در کرج زمانی خواهد بود که خطبه عقد بین عروس و داماد توسط عاقد به‌طور رسمی برای زوجین قرائت می‌شود. با جاری شدن این خطبه به‌صورت شرعی و قانونی زن و مرد به همسری یکدیگر درمی‌آیند. البته لازم به ذکر است به‌صورت نمادین در برخی از خانواده‌ها (عروس و داماد) این مراسم به‌صورت سنتی ایرانی و آیین ایران باستان که بعد عقد قانونی که انجام‌شده این مراسم هم صورت می‌گیرد که امروزه این سبک از عقد در بسیاری از خانواده‌ها شکل‌گرفته است.

بسیاری از خانواده‌ها (عروس و دامادها) ترجیح می‌دهند ابتدا مراسم عقد را برگزار کنند و مدتی بعد عروسی بگیرند و بعضی دیگر نیز دوست دارند مراسم عقد و عروسی‌شان یکی باشد یعنی هردو مراسم در یک روز برگزار شود. درهرصورت برگزاری مراسم عقد، تشریفات و رسم و رسوم خود را دارد و برای هر چه‌بهتر برگزار کردن آن باید نکات لازم را در نظر گرفته تا بتوان بهترین مراسم را برگزار کنید.

 

 

تشریفات عقد کرج

برگزاری مراسم عقد در چه محل‌های انجام می‌شود

برای برگزاری مراسم عقد می‌توانید هم در منزل یا در سالن‌های عقد و هم در دفترخانه برگزار کنید. در بعضی از دفترخانه‌ها دارای سفره عقد هستند بس بنابراین دیگر نیازی به سفارش سفره عقد ندارید. ولی اگر بخواهید مراسم عقد را در منزل یا در تالار پذیرایی برگزار کنید باید سفره عقد را خودتان باسلیقه خودتان آماده کنید یا برای برپای سفره عقد می‌توانید تهیه سفارش آن را به یکی از شرکت‌های تشریفات مراسم عقد بگذارید. در این شرایط توجه داشته باشید که در این حالت باید هماهنگی‌های لازم را با دفترخانه و عاقد انجام دهید که به چه سبکی قرار است مراسم را برگزار کنید.

راحت‌ترین راه برای برپای مراسم جشن عقد این است که شما مراسم خود را در مراکز تشریفات عقد کرج برگزار کنید. قطعاً عروس و داماد می‌خواهید که روز عقد شما یک روز خاطر انگیز و شیرین باشد و برای شما عزیزان بهترین کار این است که این مسئولیت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید. تشریفات عقد در کرج نقره با داشتن بهترین سالن برای بگذاری مراسم عقد شما با داشتن مهماندار اختصاصی آماده پذیرایی از میهمانان شما هست تا این روز بهترین روز ثبت‌شده باشد برای شما عزیزان.

 

محل های برگذاری مراسم عقد

نکات مهم برگزاری مراسم عقد

اگر قرار است برگزاری جشن عقد در دفترخانه برگزار شود، لازم است روز برگزاری جشن عقد از قبل مشخص و هماهنگی لازم انجام شود. هماهنگی انتخاب تاریخ برگزاری مراسم عقد معمولاً در روز جشن بله برون با نظر خانواده‌ها مشخص و اعلام می‌شود. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در روزها با مناسبت خاصی مراسم عقد خود را برگزار کنید، حتماً چند ماه قبل اقدام به رزرو آن روز نمایید. انتخاب میهمانان نیز از دیگر نکات مهم در برگزاری جشن عقد است. این مراسم معمولاً در حضور بزرگ‌ترهای هر خانواده برگزار می‌شود.

مزایای انتخاب یک تیم حرفه‌ای برای برگزاری مراسم جشن عقد

1-راحتی، آرامش و آسودگی خیال

2-برگزاری مراسم‌های خاص و منحصربه‌فرد

3-استفاده از اکسسوری ها و ظروف شیک

4-ایده‌های جدید و نو

5-متفاوت بودن مراسم عقد و نامزدی شما

6-شیک‌ترین چیدمان سفره عقد

 

نکات مهم برای برگزاری مراسم عقد در کرج چیست؟

اگر قرار شده که مراسم جشن عقد در دفترخانه برگزار شود، لازم است روز برگزاری جشن عقد از قبل مشخص و هماهنگی لازم انجام شود. برای انتخاب تاریخ برگزاری مراسم عقد معمولاً در روز جشن بله برون با نظر خانواده‌ها مشخص و تعیین و اعلام می‌شود. توجه داشته باشید که اگر دوست دارید که در روزها یا مناسبت خاصی مراسم عقد خود را برپا کنید، حتماً چند ماه قبل اقدام به رزرو آن روز برای عقدتان کنید. و نکته مهم دیگری که برای انتخاب میهمانان نیز در برگزاری جشن عقد است. این مراسم معمولاً در حضور بزرگ‌ترهای هر خانواده برگزار می‌شود.

به‌طورکلی تشریفات مراسم عقد شامل کارهای متفاوت و متنوعی می‌شود. امروزه بسیاری از زوجین قبل از برگزاری مراسم عقد ترجیح می‌دهند برنامه‌ریزی و اجرای مراسمشان را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مجالس اعم از عقد و عروسی واگذار کنید. با این کار عروس و داماد می‌توانند با خیالی آسوده روزهای نزدیک به بزرگ‌ترین روز زندگی‌شان را سپری کنند. علاوه بر این از استرس و وظایف هر دو خانواده عروس و داماد نیز کم خواهد شد.

خدماتی که یک برنامه‌ریز مجالس ارائه می‌دهد شامل: انجام هماهنگی‌های لازم برای رزرو آتلیه و عقد قرارداد با سالن عقد، تالار یا باغ تالار، مذاکره با عکاس، فیلم‌بردار، گل‌فروش، تعیین وقت آرایشگاه و مزون، تهیه و دیزاین سفره عقد، دیزاین سالن، گل‌آرایی و شمع آرایی، رزرو وقت محضرخانه، برنامه‌ریزی در مورد نحوه پذیرایی از مهمانان حاضر در مراسم و … هست.

 

آداب برگزاری مراسم عقد

مجالس و تشریفات عقد به‌کلی دارای قوانین و آداب خاص خود رادارند، پس‌نیاز است عروس و دامادهای عزیز به‌جای داشتن اضطراب، نگرانی و سردرگمی در مورد برگزاری جشن، امور کارها را به دست کاردان‌ها و متخصص این کار بسپارند.

ازاین‌رو می‌توانند برگزاری تشریفات عقد خود را به تشریفات عقد کرج با خیال راحت بسپارند که فقط به موضوع خدمات مجالس می‌پردازند و به‌خوبی همه برنامه‌های تشریفات مجالس را در نظر می‌گیرند و سعی بر آن دارند تا شبی به‌یادماندنی برای عروس و داماد و همچنین میهمانان فراهم می‌کنند تا این روز خاطره بسیار خوبی باقی بماند.

 

 

آداب برگزاری مراسم عقد

المان‌هایی که در سفره عقد کرج شکل می‌گیرد

بسیاری از المان‌های سفره عقد به سفره هفت‌سین شباهت دارد. المان‌های اصلی سفره عقد شامل قرآن، آینه، شمدان، اسپند، آب، نان، تخم‌مرغ، گردو، بادام و … است که هرکدام از این‌ها معنی و نماد خوشبختی و آرامش را نشان می‌دهند تمام این المان‌ها با زیباترین حالت ممکن طراحی و تزئین خواهد شد. سفره عقد را باید روبه‌قبله انداخته و آینه را طوری قرار دهید که عروس و داماد بتوانند خود را در آن ببینند.

 

 

ویژگی هایی که یک سالن عقد باید داشته باشد

ویژگی‌های سالن عقد

یک سالن عقد خوب و ایدئال باید لوکیشن مناسب با دسترسی آسان داشته باشد و درواقع در حین رزرو یک‌خانه عقد باید شرایط رفت‌وآمد مهمان‌ها و آسان بودن دسترسی به محل را در نظر بگیرید. بهتر است خانه عقد در یک محله کم سروصدا و خلوت و آرام واقع‌شده باشد تا آرامش مهمان‌ها در طول برگزاری مراسم عقد یا عروسی با خللی مواجه نشود.

 

کیفیت غذا و پذیرایی در سالن عقد

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای برگزاری مراسم عقد است کیفیت غذا و پذیرایی و سرو ناهار و شام خواهد بود که هم برای مهمان‌ها و هم برای عروس و داماد و خانواده‌هایشان بسیار پراهمیت است. خدمات پذیرایی با توجه به منوی انتخابی عروس و داماد متفاوت خواهد بود اما در کل خدمات پذیرایی به صورتی برگزار خواهد شد که با عصرانه و پذیرایی با شام شکل خواهد گرفت. بهتر است قبل از عقد قرارداد با خانه عقد موردنظرتان در مورد کیفیت غذا و نحوه پذیرایی صحبت و تست‌شده باشد و مطمئن شوید که نوع غذا، منو و خدمات پذیرایی خانه عقد موردنظر با استانداردها و سطح توقعتان یکی باشد که بعداً دچار مشکل نشوید.

 

 

کیفیت غذا و پذیرایی در سالن عقد بسیار مهم است

ارائه خدمات باکیفیت در تشریفات عقد در کرج

اگر قصد برگزاری مراسم عقد خود رادارید به تشریفات عقد کرج حتماً مراجعه کنید و از خدمات متنوع و باکیفیتی که برای شما عزیزان در نظر گرفته‌شده است دیدن کنید و با توجه به نیاز خود خدماتی که مایل به دریافت آن‌ها هستید را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که شما عزیزان می‌خواهید تمام وظایف برگزاری مراسم عقدتان را به مؤسسات تشریفاتی بسپارند می‌توانند با اطمینان کامل صفرتا صد برگزاری مراسم عقد خود را به تشریفات عقد بسپارند و با خیال آسوده به کارهای دیگر رسیدگی کنید.

مراسم عقد در محضر یا سالن‌های عقد پوشیده دارای تفاوت‌هایی خواهد بود، برای مثال در سالن عقد فضای باز، اغلب در کنار پذیرایی آماده به سرویس‌دهی برای وعده‌های شام و ناهار نیز هستند، اکثراً دیزاین جایگاه عروس و داماد در سالن عقد فضای باز بسیار شگفت‌انگیزتر از فضای بسته خواهد بود پس باکمی سخت‌گیری در انتخاب سالن عقد می‌توانید صحنه‌ای دل‌نشین با حضور عروس و داماد را در خاطرات خود ثبت کنید.

 

ارائه خدمات با کیفیت اولویت باشد

ظرفیت سالن پذیرایی شام

ظرفیت سالن بستگی به تعداد مهمانان شما دارد. قبل از اینکه سالن را رزور کنید یک آمار دقیق از مهمانان خود مشخص کنید و سپس متناسب با تعداد مهمانان سالن را رزرو کنید. به عنوان مثال اگر تعداد مهمانان شرکت کننده در مراسم شما کم هستند، باغ تالار گزینه مناسبی برای عقد یا عروسی شما نیست زیرا مهمانان در آن جا پراکنده می شوند و مراسم مهمانی شما سرد و خلوت به نظر می رسد. بنابراین اگر تعداد مهمانان شما کم هستند، یک سالن کوچک را برای اجرای مراسم خود در نظر بگیرید. سالن عقد نقره با ظرفیت 50 نفر آماده اجرای مراسم شما می باشد.

 

سفره در شیک‌ترین سالن عقد در کرج

یکی دیگر از ویژگی‌های یک سالن عقد کرج خوب و مجلل، داشتن یک سفره عقد شیک و با دیزاین عالی و امکان تغییر تزئینات و اکسسوری‌های آن مطابق باسلیقه زوجین خواهد بود؛ بنابراین حتماً این مورد را در نظر داشته باشید و تصویر ذهنی از سفره عقد رؤیایی‌تان را با مدیریت سالن عقد یا مسئول سفره‌آرایی آن در میان بگذارید تا بتواند آن چیزی را که دوست دارید آماده کنند.

 

عکاس و فیلم‌بردار مراسم عقد

برخی از سالن‌های عقد دارای فیلم‌بردار و عکاس اختصاصی هستند که در این صورت شما دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌ای به‌صورت جداگانه برای عکاس و فیلم‌بردار نخواهید داشت که این موضوع باعث می‌شود که ازلحاظ مالی و ازلحاظ زمانی صرفه‌جویی زیادی را داشته باشید، اگر هم سالن عقد مدنظر شما دارای این مزیت نبود حتماً در انتخاب فیلم‌بردار و عکاس مراسمتان دقت خیلی زیادی داشته باشید به دلیل این‌که آن‌ها ضامن ثبت خاطرات یک‌شب به‌یادماندنی برای شما عزیزان خواهند بود.

 

نظم و انضباط در حین برگزاری مراسم عقد

یکی از اصول مهم برای برگزاری مراسم عقد در تشریفات عقد کرج، حفظ نظم و انجام کارها به‌صورت دقیق و بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده شکل خواهد گرفت و مجموعه تشریفات عقد با ارائه سالن‌های عقد در سالن فضای باز و باغ عقد آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. وظیفه زمان‌بندی مراحل مختلف برنامه از اجرای خطبه عقد گرفته تا پذیرایی بر عهده خانه عقد کرج است؛ بنابراین حتماً پیش از مذاکره با یک‌خانه عقد در مورد آن تحقیقات کلی انجام دهید و از زوج‌هایی که مراسمشان را در آنجا برگزار کرده‌اند، در مورد مسائل این‌چنینی پرس‌وجو کرده تا مانع از بروز هر نوع بی‌نظمی و تأخیر در طول اجرای مراسمتان شوید.

 

وظايف خانواده داماد در بله برون

نورپردازی مراسم عقد

یکی دیگر از مسائلی که در انتخاب سالن عقد باید موردتوجه قرارگرفته شود، نورپردازی مناسب است. نورپردازی باید به شکلی باشد که علاوه بر روشن کردن فضای محضر، زیبایی و جلوه‌ای خاص و شیک هم به مراسم شما ایجاد کند. بعضی سالن‌ها نورپردازی خاص و متفاوتی برای جایگاه عروس و داماد دارند که به زیباتر شدن مراسم کمک بسیار زیادی می‌کند.

 

 

انتخاب محضر عقد یکی از مهم‌ترین نکات در عقد

مدیریت هزینه‌ها، قیمت بهترین سالن عقد در کرج

ازدواج یکی از اعمال نیک و پسندیده‌ای است به‌واسطه سنت‌ها بعد از آشنای و دوران نامزدی نوبت به مراسم عقد می‌رسد که نسبت به بودجه شما باید برگزار شود. موارد مالی و مدیریت هزینه یکی از دغدغه‌های کلیه خانواده‌ها در برگزاری جشن عقد است. تیم مشاوره تشریفات مجالس کرج با توجه به بودجه و شرایط شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهد داد. تیم تشریفات عقد کرج بااطلاع کامل از تمامی آیتم‌های موردنیاز در برگزاری هرچه بهتری این مراسم، می‌تواند بهترین گزینه‌ها را با توجه به بودجه شما در اختیارتان قرار دهد.

 

 گل‌آرایی در سفره عقد

همان‌طور که قبلاً اشاره شد گل‌آرایی و طراحی سفره عقد در تشریفات عقد بر عهده تیم تخصصی طراحی خواهد بود. عواملی مانند نوع مراسم، سفره عقد انتخابی، مکان برگزاری مراسم عقد (سالن، باغ، تالار و…)، سلیقه زوج‌ها، بودجه در گل‌آرایی و طراحی سفره عقد تأثیر بسیار زیاد خواهد بود. ازجمله گل‌آرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سالن عقد کرج - سالن عقد نقره

1-گل‌آرایی سفره عقد

2-گل‌آرایی جایگاه عروس و داماد

3-گل‌آرایی میز یادبود

4-گل‌آرایی میز مهمان‌ها

5-گل‌آرایی ورودی باغ، سالن، تالار

6-گل‌آرایی کیک عقد

7-طراحی استند گل

سیستم صوتی خوب و باکیفیت

همان‌طور که می‌دانید پخش موسیقی در طول مراسم عقد و عروسی به گرم شدن مجلس و ایجاد یک جو  پرشور و نشاط کمک بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین یک‌خانه عقد خوب حتماً باید به سیستم صوتی خوب و باکیفیت مجهز باشد. به‌علاوه در اختیار داشتن گروه موسیقی باتجربه یا یک دی جی حرفه‌ای می‌تواند یک امتیاز عالی ایجاد شود. به‌طورکلی جشن و پای‌کوبی یکی از مراحل جدانشدنی مجالس عقد و عروسی است، بنابراین بهتر است دراین‌باره حساسیت‌ زیادی به خرج دهید.

 

موسیقی زنده در سالن عقد

امروزه بسیاری از عروس و دامادها مایل هستند که از سالن ها خدمات مربوط به اجرای موسیقی زنده مراسم عقد و ازدواج را دریافت کنند. موسیقی زنده در سالن های عقد و عروسی، فضای سالن را پرانرژی و شاداب تر می سازد. عروس و داماد می توانند موسیقی های مورد علاقه خود را درخواست نمایند تا برایشان اجرا شود. برخی از سالن های عقد و عروسی خدمات مربوط به  اجرای موسیقی زنده را ارائه می دهند. در صورتی که از سالن ها خدمات بیشتری را دریافت کنید باید قیمت بیشتری برای دریافت خدمات پرداخت نمایید. دقت داشته باشید که هزینه های مربوط به اجرای موسیقی زنده را باید به خوبی بررسی نمایید.

 

موسیقی زنده در سالن عقد

 

موسیقی زنده در سالن عقد