5/5 - (4 امتیاز)

دیزاین سفره عقد از رسومات قدیمی در ازدواج ایرانیان بوده و هنوز برای هر ایرانی در همه جای دنیا از زیبا ترین سفره ها برای پیوند ازدواج رسمی به شمار میرود. قبل تر اجداد ما اعتقاد داشتند که سفره عقد و وسایل آن میتوانند به همراه خود خوشبختی و عاقبت به خیری میان زوجهای جوان بیاورند ؛ از گذشته تا اکنون سفره ای پهن شده و بر روی آن با وسایلی مختلف تزیینات زیبا و جذاب تهیه میشود، این تزیینات و چیزهایی که بر سر سفره قرار می گیرند هرکدام پیامی دارد که عروس و داماد در کنار آن با خطبه عاقد و کلام قرآن رسما ازدواج میکنند.

 

سفره عقد

سفره عقد از انواع سفره های سنتی در ایران است که در هنگام برگزاری مراسم عقد یا عروسی چیده می شود و عروس و داماد بر سر این سفره می نشینند و به خطبه عقد گوش می دهند. تزیین سفره عقد از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر شما تمایل دارید عکس هایی با کیفیت و جذاب از مراسم عقدکنان و عروسی خود به یادگار داشته باشید بهتر است سفره عقدتان را به زیباترین شکل ممکن بچینید.

 

سالن عقد نقره به روزترین کامل ترین ست های جا حلقه ای ، قند و پارچه قند ساب را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد که باعث می شود در هزینه های شما صرفه جویی شود.

سالن عقد مجلل در کرج
محضر عقد کرج نقره

در قدیم سفره ی عقد توسط خانواده ی زوجین چیده میشد. بدین صورت که خانواده ی داماد آن را تهیه می کردند و سپس در مراسم بله برون آن را به منزل عروس می بردند و وظیفه ی چیدمان آن بر عهده ی خانواده ی عروس بود.

عقد کنان جزو یکی از مراسمات ازدواج زوجین ایرانی است که از دیرباز تا کنون با تشریفات و تزیینات خاص خود در میان خانواده‌های ایرانی در سراسر جهان برگزار می‌شود و از ارج و قرب بالایی برخوردار است.

برگذاری مراسم در تشریفات عقد محضری
سالن عقد کرج - سالن عقد نقره

حواستان باشد قبل از چیدمان سفره عقد اول باید وسایل ضروری مثل قرآن و آیینه و شمعدان و نبات و نقل و سکه و فندق و گردو و تخم مرغ و گل و میوه و نان و پنیر و سبزی و عسل و کله قند را تهیه کنید همینطور میتوانید برای چیدمان سفره عقد از طبق رسم و رسومات خود از اجزای دیگر مثل گلاب و اسفند و دانه خشخاش و نمک و برنج و چای کندور را هم به کار بگیرید.

چند ایده برای برگزاری جشن عقد در منزل

تزیینات زیبا و خلاقانه برای سفره عقدکنان

توجه داشته باشید که قبل از چیدمان سفره عروسی و عقد ابتدا باید وسایل ضروری نظیر قرآن و آیینه و شمعدان و نبات و نقل و سکه و فندق و گردو و تخم مرغ و گل و میوه و نان و پنیر و سبزی و عسل و کله قند را تهیه کنید همچنین می توانید برای چیدمان سفره عقد از طبق رسم و رسومات خود از اجزای دیگری نظیر گلاب و اسفند و دانه خشخاش و نمک و رازیانه و برنج و چای کندور نیز استفاده نمایید.

بعد از تهیه اجزای مورد نیاز برای سفره عروسی و عقد باید به چیدمان و تزیینات سفره عقد بپردازید. گل آرایی و میوه آرایی و شمع آرایی برای سفره عروسی و عقد از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین انتخاب ظروف برای سفره نیز دارای اهمیت است و شما می توانید از انواع ظرف های کریستال و نقره ای و سیلور و … برای چیدمان سفره عید استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که اگر شما تمایل دارید سفره عقدتان را به صورت سنتی و کلاسیک بچینید بهتر است از پارچه های قلم کار و ترمه استفاده نمایید. برای چیدمان سفره های عروسی و عقد با سبک مدرن نیز می توانید از انواع تورهای رنگی و پارچه دانتل استفاده نمایید.