تزیین قیچی عقد | 20 ایده جذاب برای تزیین قیچی عقد

قیچی تزیین شده

4.1/5 - (7 امتیاز)

سفره عقد شیک و مجلل ، نوع دیزاین وسایل عقد ، سالن و گلهای استفاده شده در محیط موجب زیباتر و خاص تر شدن مراسم خواهد شد . چه بخواهید مراسم خود را با دکوراسیون عروسی مجلل و با جزئیات زیاد برگزار کنید و چه بخواهید ساده و سنتی پیش بروید استفاده از رنگ های روشن و وسایل شیک و فانتزی باعث شیک تر دیده فضا خواهد شد . در این مقاله به نکاتی را در مورد دیزاین وسایل عقد و تزیین قیچی عقد و 20 ایده جذاب برای تزیین قیچی عقد خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

معمولا بسیاری از خانواده ها رسم و رسومات خاص خودشان را به خانواده طرف مقابل اطلاع می‌دهند تا به وسیله تعاملی نزدیک ، هر دو خانواده به آداب و رسوم خاص یکدیگر احترام گذارند . معمولا تمامی هدایایی که برای عروس در مدل نامزدی تا عروسی تهیه می‌شود ، به وسیله همین تزیینات آماده می‌شود و به شکل خنچه عروس به منزل عروس برده می‌شود .  تزیین خنچه عروس در سبد ، تزیین خنچه عروس و داماد در باکس شیشه ای و تزیین خنچه با گل آرایی از انواع رایج تزیینات است .

آشنایی با مراسم چادر برون

مهربران یا خرج بران یکی از مراسم سنتی فرآیند ازدواج در ایران است که آن را مجلسی مردانه برای تعیین مهریه و شیربهای عروس توسط خانواده عروس و داماد می دانند و گونه زنانه آن نیز بله بران نام می گیرد .

پس از اینکه مراسم خواستگاری به پایان رسید و دو خانواده به اندازه کافی با یکدیگر آشنا شدند خانواده داماد از خانواده عروس در خواست برگزاری جلسه مهربران می کنند . معمولا در گذشته رسم بر این بود هر موقعی که خانواده داماد درخواست می کردند خانواده عروس با آن مخالفت کرده و یکی دو روز دیرتر قرار می گذاشتند و علت این امر می توانست عجله نداشتن خانواده عروس برای شوهر دادن دخترشان دانست .

چادر برون نیز یکی از رسومات حاضر در بله برون خواهد بود به صراحت می توان گفت که چادر نشانه ای از پوشش اصیل دختر ایرانی و نشانی از حیا و وفادرای او خواهد بود . همچنین چادر سفید به نیت شگون و برکت و سفید بختی به عروس هدیه داده می شود تا هم در مراسم عقد و نامزدی استفاده گردد و هم به عنوان چادر نماز بعدها به سجاده عروس خانم برود و این پیوند زمینی جلوه آسمانی بگیرد . در مراسم بله برون چادر توسط مادر داماد بر سر عروس گذاشته شده و و پایین چادر به وسیله ی قیچی تزیین شده برش داده می شود .

برای این مراسم تعدادی از فامیل دعوت می شوند تا در روز تعیین شده خانواده داماد به همراه عروس خانم برای دوخت چادر به نزد خیاط زنانه که بیشتر در خانه شخصی مشغول خیاطی هستند ، بروند و زنان کل می کشند و شادی می کنند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *