نکات آموزشی شب زفاف و هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید!

نکات آموزشی شب زفاف


2.8/5 - (52 امتیاز)

صحبت کردن در مورد شب اول عروسی یا شب زفاف در بسیاری از مواقع با خجالت همراه است . معمولاً اولین رابطه‌ی جنسی عروس و داماد در این شب انجام می شود . درحالیکه این یک موضوع مهم است و باید به جای مخفی کردن و صحبت نکردن در مورد آن ، لازم است تا  آموزش‌ هایی به زوج ها در خصوص شب زفاف داد . در این مقاله به نکات آموزشی شب زفاف و هر آنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید می پردازیم  تا انتهای این مقاله از سالن عقد نقره در کرج با ما همراه باشید .

شب زفاف چیست ؟

به اولین شب پس از ازدواج ، (به ویژه در صورتیکه آن شب ، عروس و داماد با یکدیگر هم بستر شوند) یا تجربه ی اولین رابطه جنسی شب زفاف گفته می شود . برقراری رابطه جنسی برای دختران به معنای این است که آنها درد بسیار زیادی را هنگام پاره شدن پرده بکارت تجربه می کنند و غیر از آن ، درد بسیار زیادی هنگام داخل شدن آلت تناسلی مرد در داخل واژن (دخول) خواهند داشت . در ادامه به مهم ترین نکات آموزشی شب زفاف خواهیم پرداخت تا انتهای مقاله با ما همراع باشید .

 نکات آموزشی شب زفاف

شب زفاف و اقدامات آن

همانطور که گفتیم ، شب زفاف با ارتباط جنسی و پاره شدن پرده بکارت زن همراه خواهد بود . این شب را می توان ، شبی مبارک و خجسته دانست که ارتباط نه فقط جسمانی بلکه ارتباط روحانی و پاک در بین زوجین برقرار می گردد ، تا تشکیل خانواده و ازیاد نسل به قوت خود ادامه داشته باشد . در این شب فرخنده ، باید اقداماتی از طرف مرد و زن انجام شود و هر دو موظف به انجام این اقدامات در شب زفاف هستند تا بتوانند شبی رویایی و فراموش نشدنی را برای همدیگر رقم بزنند . بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس

وظیفه زن در شب عروسی چیست ؟

آموزش‌ های قبل از ازدواج برای شب زفاف همیشه کافی نیست . قطعا اولین تجربه رابطه جنسی کمی از پیچیدگی برخوردار است . اما با توجه به در نظر گرفتن وظایف همسری‌ تان ، سعی کنید به بهترین شکل این رابطه را برقرار کنید . وظیفه عروس خانوم در شب عروسی این است که با محبت ، آرامش و اشتیاق پذیرای همسر خود باشد و رابطه جنسی مطلوبی را برقرار کند . اما طبیعی است که در صورت وجود استرس ، چنین شرایطی محقق نخواهد شد .

بهتر است شما این موضوع را به عنوان همسر با شوهرتان در میان بگذارید تا در جریان این استرس و نگرانی قرار گیرد و تا بتوانید با کمک هم ، رابطه‌ای به دور از اجبار ، نگرانی و استرس داشته باشید . معاشقه ، نوازش و محبت از مهم ترین پیش زمینه ‌هایی است که یک زن در کنار همسر می‌تواند اجرا کند تا همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش رود .

 

نکات آموزشی شب زفاف

 

وظیفه مرد در شب عروسی چیست ؟

با توجه به آناتومی بدن آقایان و خانم‌ها ، طبیعی است که آقایان هیچ درد و نگرانی را تجربه نخواهند کرد . داشتن استرس برای آقایان هم امری طبیعی است ، اما می ‌توان به جرات گفت که نگرانی آن‌ها در حد خانم‌ ها نخواهد بود . پس شما به‌ عنوان همسر وظیفه ایجاد آرامش و اطمینان خاطر از همکاری در حین رابطه جنسی را دارید .

ایجاد آرامش و کاهش نگرانی در مورد رابطه جنسی ، به همسر شما کمک می ‌کند تا با آرامش خیال و به دور از استرس ، در شکل گیری یک رابطه جنسی خاطره انگیز و موفق همکاری کند . وظیفه مرد ایجاد آرامش ، اطمینان خاطر ، جلب اعتماد ، نوازش و محبت بی چون و چرا به همسر است . بیشتر بخوانید: سالن عقد کرج

 

نکاتی برای آمیزش بهتر

برای آمیزش بهتر و درد کم در اولین تجربه رابطه جنسی باید به نکات زیر را توجه ویژه کرد ، این نکات عبارتند از :

– معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ارگاسم

– استفاده از ژل لوبریکانت

– بهتر است خانم شما لبه تخت دراز بکشد. جوری که پاهای وی کاملا روی زمین قرار بگیرد،در این صورت کمترین درد و فشار به خانم شما وارد می شود .

– همسرتان (خانم) را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کرد .

– درصورت داشتن درد شدید از ادامه نزدیکی خودداری کنید .

پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است . البته این قضیه به جثه زن و سن دختر هم بستگی دارد در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمی شود . در این حالت حتما باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی به روش جراحی پرده براشته شود . تا 33 روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی ، طبیعی است و نباید نگران بود .

 

نکات آموزشی شب زفاف

در شب زفاف عجله ممنوع

ازمهم ترین نکات آموزشی شب زفاف این است که ممکن دختر و پسر ها در این شب مرتکب شوند عجله است ، در هیچ کتابی نوشته نشده است که در شب اول عروسی باید پرده بکارت از بین برود ، پس به شما عزیزان تاکید می کنم که اگر در شب اول عروسی آماده روحی و جسمی کافی را ندارید به هیچ عنوانن اقدام به برداشتن بکارت نکنید بلکه این کار را به روز های آینده که همراه با آمادگی کامل باشید موکول کنید . بیشتر بخوانید: وظايف خانواده داماد در بله برون

 

رعایت آداب ، احکام ، عبادات و اعمال شب زفاف در اسلام 

1 . اتاق حجله را قبلاً باید از نظر نور ، حرارت ، تهویه هوا ، صدا ، بوی عطر و … آماده کرد و انتخاب اتاق ، به گونه ای باشد که امکان ورود فردی به صورت سرزده و ناآگاه درآن نباشد و حتی کودکی در آن اتاق و لو در خواب نباشد  .

2 . حتما قبل از نزدیکی حمام کنید و خودتون را بشویید و بوی عطر بدهید . اگر با بوی عرق و بوی بد وارد یک رابطه بشوید ، روی تمرکز و فکر همسرتان اثر منفی می گذارید .

3 . در اسلام توصیه شده که عروس ، وضو بگیرد . سپس آرایش کرده و در حجله منتظر داماد بماند . پسر وارد حجله شود و همسر خود را نگران نکند . این انتظار خیلی طول نکشد و داماد بلا فاصله وارد حجله شود و با آهنگی زیبا و آهسته به عروس سلام کند و هیچ کلمه ای از تعارفات به دنبال نداشته باشد و نگاهش به همسر باشد . عروس باید نگاهش به زمین باشد و به آهستگی به همان اندازه ای که شوهرش می فهمد ، همان کلمه سلام  را پاسخ گوید و خیلی متواضع باشد . داماد اجازه بخواهد که در کنار عروس خانم بنشیند و دختر هیچ جوابی ندهد و ساکت بماندو اینک آغاز زندگی مردانگی و زنانگی با نام خدا شروع می شود .

4 . داماد به عروس پیشنهاد کند که دو رکعت نماز مستحبی در اتاق حجله بخوانند .

امیدواریم نکات آموزشی شب زفاف برای شما مفید بوده باشد و این شب به بهترین شب زندگی شما تبدیل شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *