5/5 - (3 امتیاز)

امروزه با افزایش اهمیت شمع آرایی سفره عقد و زیباسازی محیط و دکوراسیون در مراسم های مختلف مانند عقد، جشن تولد و غیره، استفاده از شمع ها به عنوان وسایل تزئینی افزایش یافته است. زیباسازی با شمع آرایی، روش های مختلف تزئین با شمع و مراسم ها و مجالسی که می توانید برای ترئین از شمع آرایی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره  09201612463 تماس بگیرید و با مشاورین ما در  سالن عقد نقره در کرج در تماس باشید.

آدرس ما: جهان شهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

شمع ارایی شیک و جذاب
شمع ارایی برای مراسم عقد

شمع آرایی مجالس چیست؟

همانطور که از اسم آن پیدا است شمع آرایی به آراستن و تزیین مکانی به وسیله شمع گفته می شود. شمع آرایی امروزه یک هنر محسوب می شود و دوره های آموزشی برای یادگیری آن وجود دارد. شمع آرایی و استفاده از شمع در انواع مراسم ها اعم از عروسی و عزا، از گذشته مرسوم بوده است. شمع نماد روشنایی و گرما است و به همین دلیل از ایام قدیم در تمامی سنت ها و آیین ها استفاده از شمع در مراسم ها جایگاه ویژه ای داشته است.

شمع ها معمولاً در رنگ ها، سایز ها و شکل های متفاوت در بازار موجود هستند اما نحوه چیدن آنها و ایجاد تناسب بین شمع و نوع مراسم نیاز به هنر شمع آرایی دارد. شمع آرایی در مراسم های گوناگون با هم متفاوت است به گونه ای که شمع آرایی مراسم شادی مثل عروسی و تولد با مراسم عزا متفاوت است برای مثال در مراسم عروسی و تشریفات عقد محضری از شمع های رنگارنگ، اکلیلی، گل دار و در مراسم عزا از شمع سیاه و اغلب ساده استفاده می شود.

شمع آرایی برای تشریفات نامزدی و عقد در سالن عقد نقره
زیباتر شدن سفره عقد با شمع ارایی
شمع ارایی و جذابیت آن در مراسم
شمع ارایی برای سفره عقد

کاربردهای شمع آرایی در مراسم عقد و نامزدی

شمع آرایی نامزدی یکی از مناسب ترین کارهایی است که مطمئنا مجلس نامزدی و دفتر عقد کرج شما را خاص و زیبا می کند و از انجام ان پشیمان نخواهید شد. شمع آرایی به خصوص در سفره عقد و جایگاه عروس و داماد جلوه ویژه ای به مجلس می دهد. در قسمت ورودی و بر روی میز مهمانان می توان از شمع های گوناگون استفاده نمود.

استفاده از شمع در قسمت ورودی باغ یا تالار به هنگام ورود عروس و داماد و خاموش کردن برق ها باعث ایجاد فضایی عاشقانه و رمانتیک می شود که تا سال ها در خاطرات شما ثبت خواهد شد.  همچنین استفاده از شمع ها بر روی میز بار و میز یادبود عروس و داماد بسیار زیبا است و مراسم را بسیار خاص تر می نماید. شمع ها علاوه بر روشن تر نمودن مجلس و کمک به نورپردازی، فضایی عاشقانه و پر از آرامش را به وجود می آورند که بسیار خاطره انگیز است.

کاربردهای شمع آرایی در مراسم عقد

استفاده از شمع و مفهوم آن

شما برای هر جشن و مهمانی و یا هر محفل غم و اندوه می توانید از شمع استفاده کنید. مثلا استفاده از شمع در یک مهمانی به مهمانان شما حس خوشایندی می دهد و مهمانی شما را گرم تر می کند. استفاده از شمع در سفره عقد به زیبایی و عاشقانه تر شدن آن بسیار کمک می کند. همین طور استفاده از شمع در سر میز غذا برای مهمانان می تواند حس لذت بخش غذاخوردن را بیشتر کند. شاید شما برای این که به همسر خود حس علاقه خود را نشان دهید از شمع استفاده می کنید. در یک جشن تولد کودکانه برای این که به کودک خود بگویید که چقدر برای شما مهم است از شمع استفاده می کنید و یا این که در برگذاری سالگرد عروسی در کرج برای یاد آوری این روز برای همسر خود از شمع های رنگی با رایحه دلپذیر استفاده می کنید. به هر حال استفاده از شمع در هر مجلسی به آن گرمی و صمیمیت می بخشد.

زیباسازی با شمع آرایی در مراسم ها و مجالس

از جمله مراسم ها و مجالسی که برای تزئین و تشریفات از تکنیک های زیباسازی با شمع آرایی استفاده می شود عبارتند از:

مجالس عروسی:

برگزاری مراسم های عروسی و عقد با استفاده از تزئینات شمع می تواند گزینه ای مناسب باشد. زیباسازی با شمع آرایی در مراسم عروسی در قالب شمع آرایی سفره های عقد، شمع آرایی میزهای مهمانان، قسمت ورودی تالار، میز عروس و داماد و … توسط تشریفات مجالس انجام می گیرد.

مراسم های مذهبی:

از جمله مراسم های مذهبی که زیباسازی با شمع آرایی در آنها انجام می شود می توان به مراسم های ختم و فاتحه، ختم قرآن و … اشاره نمود.

مراسم های سنتی و فرهنگی:

یکی دیگر از کاربرد های زیباسازی با شمع آرایی در مراسم های سنتی است که از قدیم انجام می شد. از جمله این مراسم ها می توان به سفره ی هفت سین، سفره ی دورهمی شب یلدا و مراسم هایی از این دست اشاره نمود.

رستوران ها و کافه ها:

برای زیباتر شدن و ایجاد یک سبک خاص برای رستوران و کافه ها می توان از شمع آرایی استفاده نمود. به عنوان مثال همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، این رستوران برای ایجاد فضایی کلاسیک و سنتی، به خوبی توانسته است از ترکیب نور ملایم در کنار روشنایی شمع ها و استفاده از شمعدان های زیبا کمک بگیرد.

مجالس جشن:

مراسم های شمع آرایی در این گروه شامل جشن های تولد، سالگرد نامزدی و هر نوع جشنی که برای گرامیداشت آن ارزش قائل هستند را شامل می شود.