رفتار دختر در جلسه خواستگاری باید چطوری باشه؟


Rate this post

جلسه خواستگاری اولین قرار ملاقات رسمی عروس و داماد به شمار می رود . مراسم خاستگاری در منزل دختر خانم برگزار شده و برای اولین بار داماد به همراه خانواده برای درخواست ازدواج رسمی به خانه دختر می‌ آید . در این جلسه صحبت‌های مهمی بین دو خانواده صورت گرفته و قرارهایی بین آنان گذاشته می‌شود . معمولا یکی از مهم‌ ترین اتفاقات جلسه خاستگاری مشخص کردن مهریه عروس است . به شما توصیه می کینم اگر در شرف ازدواج هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید زیرا در این مقاله از سالن عقد نقره در کرج می خواهیم در مورد اینکه رفتار دختر در جلسه خواستگاری باید چطوری باشه؟ و مسائل پیرامون آن صحبت کنیم با ما همراه باشید .

 

رفتار دختر در جلسه خواستگاری باید چطوری باشه ؟

 

– پوشش مناسب خودتان را انتخاب کنید

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طبق چیزی که همیشه هستید ، ظاهر شوید . اگر پسر و خانواده اش مذهبی هستند و شما حجاب باز تری دارید از پنهان کردن این مسئله خودداری کنید زیرا اگر خواستگاری به ازدواج منجر شود در طول زندگی سر همین قضیه به بن بست می خورید . پس طبق شخصیت و فرهنگ خودتان لباس بپوشید و چیزی که دقیقا هستید را در روز خاستگاری به نمایش بگذارید .

 

پوشش مناسب خاستگاری

– آرایش صورت ملایمی داشته باشید

از نکاتی مهم دیگری که دختر باید در جلسه خواستگاری رعایت کند ، آرایش ملایم است . آرایش‌ های خیلی غلیظ در جلسه اول آشنایی می‌توانند باعث شوند که دید خانواده داماد در برخورد اول نسبت به شما منفی شود . به همین علت سعی کنید با داشتن آرایشی ساده ، خود واقعی ‌تان باشید . بیشتر بخوانید: برگذاری جشن عقد با کدام خانواده است؟

 

– اعتماد به نفس داشته باشید

نداشتن اعتماد به نفس می‌ تواند تاثیر بدی روی خانواده داماد داشته باشید . پس هنگام گوش دادن به صحبت های بزرگتر ها در خواستگاری ، سعی کنید با اعتماد به نفس کامل ظاهر شوید . نمی ‌توان منکر وجود استرس در این جلسه شد ، اما شما باید بتوانید تا حدودی خودتان را کنترل کرده و دست پاچه نشوید .

 

– سوالات خود را آماده کرده و حتما سوال بپرسید

شما باید در جلسه خواستگاری سوالات خود را کاملا صریح و رک بپرسید . حتما لیستی از سوالاتی که دوست دارید از داماد بپرسید را از قبل آماده کنید . پرسیدن سوال نشان می‌ دهد که شما برای طرف مقابل زمانی را صرف کرده‌ اید و برای او ارزش قائل شده‌اید . اگر هیچ سوالی از داماد نداشته باشید ، ممکن است در آینده پشیمانی به وجود آید .

 

– نقش بازی نکرده و خود واقعی‌تان باشید

تلاش نکنید در جلسه ی خاستگاری خودتان را خیلی بالا کشیده و تعریف‌ هایی بی‌ مورد از خود داشته باشید . هر دو خانواده موظفند تا واقعیت را به یکدیگر بگویند . تعریف بیش از حد حتی از طرف خانواده عروس هم می‌تواند آزار دهنده تلقی شود . خصوصیات رفتاری واقعی خود را نشان دهید و از داماد نیز بخواهید در رابطه با خصوصیات اصلی خود برای شما توضیح دهد .

 

– زبان بدن را جدی بگیرید

زبان بدن هم ، علاوه بر این که باید بدانیم در مراسم خواستگاری چه بگوییم ، امری مهم تلقی می‌شود . زبان بدن می‌تواند باعث شود که خصوصیاتی نظیر اعتماد به نفس ، اضطراب ، غرور ، صداقت و بسیاری از موارد دیگر مشخص شوند . پس به زبان بدن داماد توجه کنید . طرز نشستن ، نحوه تکان دادن دست‌ها و موارد دیگر می ‌تواند مشخص کند که آیا طرف مقابل از شما خوشش آمده یا خیر .

 

زبان بدن را جدی بگیرید

– ارتباط چشمی داشته باشید

هنگام پرسیدن سوالات خواستگاری باید سعی کنید تماس چشمی مناسبی با داماد و خانواده اش داشته باشید . وقتی چشم‌ هایتان به افق دیگری خیره باشد ، برداشت شخص مقابل آن است که شما به حرف هایش توجه زیادی نکرده و برای او احترام قائل نیستید . بعضی اوقات نگاه نکردن به چشم‌ های طرف مقابل می‌تواند باعث شود که او شما را فردی بدون اعتماد به نفس بخواند . بنابراین سعی کنید ارتباط چشمی مناسبی را در حد تعادل برقرار کنید . بیشتر بخوانید: برگزاری مراسم سالگرد ازدواج در کرج

 

– هنر نه گفتن را قبل از جلسه خواستگاری بیاموزید

این نکته بسیار حائز اهمیت است ، در حقیقت مهم ترین مسئله ای که پیش از خواستگاری باید بدانید این است که اگر می دانید جوابتان صد در صد منفی است ، قبل از برگزار شدن جلسه خواستگاری اعلام کنید و همانجا قضیه را تمام کنید .

برای مثال خواستگار شما کسی است که با اولویت های شما هیچ سنخیتی ندارد و از روی رودرباستی با معرف یا خانواده قبول می کنید جلسه برگزار شود و پس از آن به یک بهانه آن ها را رد می کنید . اگر می دانید جواب شما صد در صد منفی است و قصد رد کردن خواستگار را دارید همان ابتدا اعلام کنید تا هر دو خانواده به زحمت نیفتند .

 

– بهتر است شما تماس نگیرید

بهتر است خانواده پسر برای دریافت جواب و در خواست دیدار مجدد تماس بگیرند و بهتر است این تماس یک الی دو هفته طول بکشد . خانواده دختر نباید تماس بگیرند و باید منتظر باشند خانواده پسر با آن ها تماس برقرار کند . بیشتر بخوانید: شام عقد محضری به عهده کیست؟

 

– استرس را انکار نکنید

از نکات مهم‌ که درباره رفتار دختر در جلسه خواستگاری به شما می گوییم این است که استرستان را انکار نکنید و اگر این استرس باعث هل شدن شما می شود و یا اگر خجالتی هستید پیش از مراسم خواستگاری ، اگر استرس گرفتید به آرامی در ذهن خود بگویید ، من خیلی هیجان زده شده ام ، همین یاد آوری کوچک باعث می شود کنترل احساس آسان تری داشته باشید .

می توانید از چند روز قبل از مراسم خاستگاری ، هر روز حدود 5 الی 10 دقیقه مدیتیشن تنفسی داشته باشید . ایجاد افکار استرس زا و منفی در ذهن تان کاملا عادی است ، پس با آن ها نجنگید ، بلکه سعی کنید به آرامی آن ها را کنترل کنید .

 

رفتار دختر در خاستگاری

– خوب گوش کرده و کم‌تر صبحت کنید

متکلم وحده نباشید . در جلسه خواستگاری به خوبی به حرف‌های داماد و خانواده او گوش کنید تا در نهایت تصمیم مناسب را بگیرید . پس به خوبی و با آرامش به حرف‌ های طرف مقابلتان گوش کنید و سعی کنید با واکنش‌ های سریع او را قضاوت کنید .

امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *