بهترین هدیه و کادو سر عقد محضری شامل چه چیزهای می‌شود؟

بهترین هدیه و کادو سر عقد محضری شامل چه چیزهای می‌شود؟

4.9/5 - (7 امتیاز)

بهترین هدیه و کادو سر عقد محضری شامل چه چیزهای می‌شود؟ ازآنجایی‌که جامعه ما یک جامعه نسبتاً جوان بوده است، روزانه دختر و پسرهای زیادی اقدام به ازدواج می‌کنند. از همین رو همیشه در دفاتر ثبت ازدواج و محضرهای عقد دختران و پسران جوانی که دست در دست هم گذاشته‌اند و راهی این مکان‌ها هستند، مشاهده خواهیم کرد.

ممکن است محل برگزاری عقد شما در یک سالن عقد، تالار عروسی و یا باغ تالار بخواهید برگزار کنید که با توجه به شرایط سلیقه و یا تعداد مهمانان می‌توانید یک مجموعه مناسب را برای میزبانی و پذیرای برای برگذاری مراسم عقد خود انتخاب کنید.

همان‌طور که مشخص است عقدکنان هم شامل آداب و رسومات خاص خود بوده است. یکی از این رسم‌ها دادن کادو سر عقد است. این هدیه‌ها چه در مراسم عقد در محضر و دفتر ازدواج انجام می‌گیرد و چه در تالار نشانه مهر و علاقه خویشاوندان و آشنایان به زوج جوان بوده است.

در این میان گاهی سر صحبت‌های پیش‌پاافتاده‌ای مانند (چه کسی باید سر عقد کادو بده و چه چیزی باید هدیه داده شود و کی جی باید هدیه بده) بحث‌های و اتفاقات ناخوشایندی صورت می‌گیرد. این اتفاقات ناخواسته به خاطرات بدی در ذهن جوانان و خانواده‌ها  شکل‌گرفته است و چه‌بسا موجبات ناراحتی خاطر را نیز ایجاد خواهند کرد. درباره‌ی این موضوع و رابطه مواردی را راجع به اینکه چه کسانی باید سر عقد محضری کادو بدهند و هدیه‌ای که تهیه می‌بینند چه چیزی باید باشد را بررسی کنیم. در ادامه این مقاله از سالن عقد با ما باشید.

سر عقد چه کسانی باید کادو یا هدیه بدهند؟

کادو دادن سر عقد ویژگی های مهم در انتخاب یک سالن عقد و عروسی خوب یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین قسمت‌های جشن عقدکنان بوده است. در هنگام کادو دادن خانواده‌ها و نزدیکان درجه اول عروس و داماد در هنگام جاری شدن خطبه عقد باید هدیه‌ای به عروس و داماد اهدا کنند.

هدیه و کادو سر عقد یکی از مهم‌ترین هدایای دوران عقدوعروسی برای عروس و داماد بوده است؛ بنابراین به سنت و رسومات خانوادگی و منطقه زندگی خودتان در نظر بگیرید و با در نظر داشتن وسع مالی و شرایط اقتصادی و میزان بودجه خود قرار داده باشید، هدیه‌هایی تهیه و خریداری کنید که مهر و علاقه و میزان صمیمیت شما به زن و شوهر جوان را نشان دهد.

سر عقد چه کسانی باید کادو یا هدیه بدهند؟

 

یادتان باشد که هدیه و کادوی سر عقد جدای از نشان دادن محبت و ارزش معنوی عروس و داماد پیش خانواده‌ها، پشتوانه‌ای مالی برای شروع زندگی مشترک آن زوج جوان نیز خواهد بود.

  • برادران عروس و داماد با در نظر گرفتن توان مالی خود، نیم ست طلا یا النگو هدیه می‌دهند البته بستگی به‌رسم خانواده‌ها دارد.
  • خواهران عروس و داماد نیز با توجه به شرایط اقتصادی و مالی خودشان النگو یا سکه طلا را به‌عنوان کادو به عروس و داماد تقدیم می‌کنند.
  • خواهر و برادران مجرد نیز اکثراً سکه گرمی یا پول نقد هدیه می‌دهند البته بستگی به توان مالی آن‌ها و رسومات خانواده‌ها دارد.
  • بزرگان فامیل و اقوام نزدیک نیز سکه طلا یا کارت هدیه یا کادوهایی دیگر را تهیه و تقدیم می‌کنند. هرکدام نسبت به توان مالی خودشان تهیه می‌کنند.

 

سر عقد چه کسانی باید کادو یا هدیه بدهند؟

هدیه خانواده عروس به داماد سر عقد

هدیه خانواده عروس به داماد سر عقد T هدیه سر عقد به هدایایی گفته می شود که توسط هر دو خانواده به عروس و داماد اهدا می‌شود. این هدیه‌ها هم از میان طلای سبک شامل: نیم ست، گوشواره، ساعت، دستبند، النگو، پلاک و زنجیر، سکه تمام، پارسیان، انگشتر، کارت هدیه و پول نقد انتخاب خواهند شد.

 

پیشنهادهایی برای هدیه

خانواده‌ها رسم دارند قبل از بله گفتن عروس در سالن عقد کرج برای گرفتن بله سر سفره‌ی عقد به عروس زیرلفظی کادو می‌دهند. زیرلفظی می‌تواند چیزهای مختلفی باشد مانند طلا (مثل النگو، سکه طلا یا گوشواره، انگشتر و …) پول و… این کار بیشتر جنبه‌ی پرشورتر شدن و زیباتر شدن مراسم عقد را به همراه بوده است.

هدیه سر عقد چیست؟

هدیه سر عقد به هدیه‌هایی گفته می‌شود که توسط هر دو خانواده به عروس و داماد تقدیم می‌شود. این هدیه‌ها هم از میان طلای سبک شامل: نیم ست، گوشواره، ساعت، دستبند، النگو، پلاک و زنجیر، سکه تمام، پارسیان، انگشتر، کارت هدیه و پول نقد انتخاب خواهند شد.

تمامی این کادوها سلیقه‌ای بوده است و با توجه به رسومات خانوادگی و وسع مالی خانواده‌ها انتخاب و خریداری خواهند شد. درصورتی‌که ازنظر اقتصادی و مالی توانایی خریداری کردن هرکدام از این موارد را نداشتید به هدیه‌های جایگزین آن‌ها فکر کنید.

هدیه سر عقد چیست؟

نمونه‌های از کادوی سر عقد محضری

کادو سکه طلا

یکی از بهترین هدیه و کادو سر عقد محضری و آداب و رسوم مراسم عقد محضری که می‌توان به عروس و دامادها هدیه داد سکه بوده است؛ فرقی ندارد تمام بهار یا نیم‌سکه و یا ربع‌سکه باشد. این دیگر بستگی به بودجه‌ی مالی و اقتصادی خانواده‌ها دارد. سکه می‌تواند به‌عنوان یک پس‌انداز برای تأمین مالی آن‌ها در زندگی آینده‌شان باشد.

کادو سکه طلا

کادو بلیط تورهای مسافرتی

یکی از بهترین هدیه‌ها دادن بلیط تورهای مسافرتی به زوج‌های جوان بوده است؛ همچنین سفر رفتن و در کنار هم بودنشان شناخت آن‌ها را در ابتدای زندگی آن‌ها از یکدیگر بیشتر خواهد شد. این تورهای مسافرتی بسته به مکان و مدت سفر قیمتشان مختلف است. البته بازم بستگی به بودجه و رسم‌های خانواده‌ها بوده است.

کادو کارت هدیه

کارت هدیه می‌تواند یکی از کادوهای تکرار نشدنی باشد زیرا عروس دامادها باب سلیقه‌ی شخصی خود می‌توانند از پول موجود در کارت استفاده کنند و می‌توانند کادوی که مورداستفاده خودشان هست را تهیه کنند و این کارت هدیه برای آن‌ها باشد بهتر است دردادن این هدیه به عروس و دامادها کمی سلیقه و خلاقیت به خرج دهیم مثلاً در باکس پر از گل آن را جایگزین کنیم یا با ربان آن را تزیین کرده و…که شکل زیباتری به خود گرفته باشد.

کادو کارت هدیه

کادوی طلا

ازآنجایی‌که خانم‌ها علاقه‌ی خاصی به طلا دارند می‌تواند بهترین هدیه به‌عنوان کادوی سر عقد و یا زیرلفظی برای عروس خانم باشد (النگو،دستبند،گوشواره،سکه،انگشتر،گردنبند)

 

کادوی طلا

کادوی سرویس طلا

بعضی از خانواده‌ها رسم دارند، کادوی سر عقد برای عروس سرویس طلا تهیه کنند که هدیه‌ای گران‌بها و ارزشمندی خواهد بوده. کلاً طلا به دلیل ارزش مالی آن به‌عنوان پس‌اندازی برای آینده‌ی عروس و دامادها به شمار می‌آید هرچند بعضی افراد آن‌ها را به‌عنوان هدیه و یادگاری نگهداری می‌کنند و نمی‌فروشند.

 

کادوی سرویس طلا

کادو گل‌های تزیینی و یا گل نقره

گل یکی از احساساتی‌ترین و زیباترین هدیه‌هاست و موردپسند همه قرارمی‌گیرد و در هر شرایط احساس خوبی را برای شخص به وجود می‌آورد مخصوصاً اگر گل تزیین‌شده باشد و گل‌های زیبا و تازه در آن به‌کاررفته باشد همچنین هدیه دادن گل‌های نقره به دلیل داشتن فلز باارزش نقره می‌تواند هدیه‌ی با ارزشمندی برای عروس و دامادها باشد که جزو صنایع‌دستی  برخی شهرها هم محسوب می‌شود.

 

کادو گل‌های تزیینی و یا گل نقره

کادو پول

گاهی هدیه دادن از ته دل و بامحبت هرچند کم از طرف کسی که دوستش داریم عجیب به دلمان می‌نشیند، می‌تواند این هدیه پول باشد که باکمی خلاقیت و سلیقه آن را تزیین کرد و با زیباترین شکل به عروس و داماد هدیه داده شود و آن‌ها را خوشحال کنید.

 

چه زمانی به عروس زیر لفظی می دهند؟

هدیه دادن سر عقد به دو صورت بوده است، یکی همان هدیه آداب روسوم جشن عقد ایرانی و دیگری زیرلفظی که قبل از بله گفتن عروس بوده است. عروس خانم برای بله گفتن به داماد زیرلفظی می‌خواهد! زیرلفظی به هدیه‌ای گفته می‌شود که برای بله گرفتن از عروس، توسط داماد یا پدر و مادر داماد به عروس داده خواهد شد.

طبق رسومات سنتی هنگام عقد بعد از سه بار خواندن خطبه عقد توسط عاقد، زیرلفظی توسط پدر و مادر داماد یا شخص داماد به عروس هدیه داده می‌شود تا اینکه بله را از عروس خانم بگیرند. هدیه  زیرلفظی با توجه به بودجه مالی در نظر گرفته‌شده از سوی خانواده داماد خریداری می‌شود. انتخاب و تهیه زیرلفظی همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده داماد بوده است.

 

برای زیر لفظی چه هدیه ای می دهند؟

برای زیرلفظی در تشریفات عقد کرج چی هدیه بدهیم یکی از دلهره‌آورترین دغدغه‌های خانواده‌ها بوده است. برای انتخاب کادو سر عقد و زیرلفظی عروس چند مورد هدیه را برای شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر طبق رسومات و سنت پیش می‌روید و خواهان هدیه‌ای هستید که به‌یادماندنی باشد طلای سبک انتخاب بسیار خوبی بوده است. شامل سرویس طلا، دست بند، النگو، انگشتر یا گوشواره و غیره طبق رسم رایج ما ایرانیان طلا دادن به عروس رسم بوده است حتی اگر قطعه‌ای بسیار کوچکی نیز باشد.

برخی خانواده‌ها قبل از خریداری زیرلفظی برای عقد از قبل با عروس مشورت می‌کنند و هدیه‌ای درخور توان خود و موردپسند و نیاز عروس بوده را تهیه می‌کنند. در صورت نداشتن توانایی خرید طلا، زیورآلات نقره و سکه نقره نیز انتخاب خوبی بوده است.

 

برای زیر لفظی چه هدیه ای می دهند؟

 

اگر اطلاعاتی از سلیقه عروس ندارید، شما می‌توانید با بهترین هدیه و کادو سر عقد محضری سکه طلا‌ عروس را سورپرایز زده کنید. پول نیز می‌تواند انتخاب دیگری برای هدیه دادن زیرلفظی باشد البته نه به‌صورت نقدی و در پاکت! برای ارائه چنین کادویی از کارت‌های هدیه تزیین‌شده استفاده کنید. البته هدیه نقدی و کارت هدیه برای زیرلفظی زیاد پسندیده نیست و مورد تائید عروس قرار نخواهد گرفت. ولی اگر انتخاب شما بوده بهتر است با تزییناتی شکیل که جذابیت کادوی نقدی شمارا چند برابر کرده است هدیه دهید.

لازم به ذکر است که نوع و میزان هدیه  زیرلفظی در اصل اهمیت چندانی ندارد. فراموش نکنید که هدیه دادن زیرلفظی بیشتر جنبه هیجانی دارد و جذابیت و گرمی عقد را زیاد می‌کند؛ بنابراین شکل و نوع  و میزان کادوی زیرلفظی به بودجه و سلیقه داماد و خانواده او بستگی خواهد داشت.

 

در عقد محضری به عروس کادو چه کسانی کادو می‌دهند؟

  • پدر و مادر عروس
  • پدر و مادر داماد
  • خواهران و برادران عروس و داماد
  • مادربزرگ و پدربزرگ عروس و داماد
  • عمه‌ها و عموهای داماد و عمه‌ها و عموهای عروس
  • خاله‌ها و دایی‌های داماد و دایی‌ها و خاله‌های عروس

در این میان اقوام دورتر و دوستان و آشنایان عروس و داماد هم گاهی برای عقد هدیه‌هایی را خریداری کرده‌اند.

کادو برای عقد محضری

با توجه به مقدار بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید می‌توان کادوهای مفیدی تهیه و خریداری کرد.

آلبوم عکس خانوادگی گزینه مناسب و خوبی است. تهیه چمدان برای ماه‌عسل نیز انتخابی جالب و فراموش‌نشدنی است.

کمک‌هزینه خرید یکی از وسایل خانه آپشنی دیگر برای هدیه دادن است برای عروس بوده.

برای هدیه به عروس و داماد دنبال چیزهای غیرمعقول و چشم و هم‌چشمی نباشید. از قبل عقد با عروس و داماد صحبت کنید و با توجه به نیاز و خواسته آنان کادویی تهیه و خریداری کنید.

کادو برای عقد محضری

به‌عنوان مهمان در عقد محضری چه کادوی ببریم؟

با توجه به سنت و رسومات خانوادگی و منطقه زندگی خودتان و با در نظر داشتن وسع مالی و شرایط اقتصادی و میزان بودجه در نظر داشته باشید، هدیه‌هایی تهیه و خریداری کنید که مهر و علاقه و میزان صمیمیت شما به زن و شوهر جوان را نشان بدهد.

کادوهای عقد برای کیست؟

طبق رسم برخی دیگر از خانواده‌ها کادوهایی مانند سرویس‌ طلا، نیم ست و گوشواره، النگو و دست بند و انگشتر برای عروس است. هدایای نقدی و سکه، پلاک و زنجیر طلا و ساعت نیز که برای داماد تهیه‌شده از آن داماد بوده است.

 

کادوی عقد برای دوست

 

گل های تزیینی و یا گل نقره

گل یکی از احساساتی ترین و زیباترین هدیه هاست و همه پسند است و در هر شرایط احساس خوب را برای شخص به ارمغان می آورد مخصوصا اگر تزیین شده باشد و گل های زیبا و تازه در آن به کار رفته باشد همچنین هدیه دادن گل های نقره به دلیل داشتن فلز با ارزش نقره می تواند هدیه ی ارزشمندی برای عروس و دامادها باشد که جزو صنایع دستی  برخی شهرها هم به حساب می آید.

 

کادوی عقد برای دوست

هدیه خانواده عروس سر عقد

سکه: سکه یکی از هدایای رایجی است که از طرفی از لحاظ مالی در آینده به عروس و داماد کمک کند و از طرفی دیگر نیز هدیه ای بسیار معقول و در خور است. تعداد سکه هایی که به عنوان هدیه در نظر گرفته می شود با توجه به بودجه خانواده عروس متفاوت خواهد بود اما نوع سکه ها به این صورت است که:

تمام سکه بهترین و اصولی ترین انتخاب برای پدر و مادر عروس است، خواهر و برادر عروس می توانند نیم بها هدیه دهند و رایج ترین هدیه برای افراد مجرد نیز ربع سکه است.

طلا: خرید طلا مانند دستبند و یا گردنبند برای داماد نیز جزو هدایایی است که بسیار جذاب است و از طرفی دیگر نیز در آینده برای زوج ها کارآیی دارد.

ساعت: از دیگر هدایای بسیار جذاب می توان به ساعت اشاره کرد. ساعت های اصل و شیک بهترین گزینه برای شگفت زده کردن آقای داماد است البته لازم به ذکر است که اگر جزو خانواده هایی هستید که خرید ست ساعت برای عروس و داماد جزو رسومات شما است پس بهتر است از خرید ساعت به عنوان هدیه سر عقد خودداری کنید.

 

سخن پایانی

در پایان این مقاله از تشریفات عقد کرج باید گفت شروع زندگی بدون زیرلفظی گرفتن هم امکان‌پذیر بوده است دعای خیر خانواده‌ها برای عروس و داماد و خوشبختی آن‌ها بهترین هدیه و کادو سر عقد محضری برای ادامه‌ی زندگی عروس و داماد بوده است بحث‌وجدل در رابطه با هدیه‌های مادی و غیرضروری کار ناشایستی است هر چه مرا سمات عقدوعروسی مختصر و بدون حاشیه برگزار شود عروس دامادها با آرامش و خیال آسوده‌تری به زندگی خود ادامه می‌دهند و خاطره‌های خوبی از؟ آن روز برایشان باقی خواهد ماند.

هدیه مادر عروس به عروس سر سفره عقد چه چیزهایی هستند؟

4.9/5 - (7 امتیاز)

این هدیه‌ها هم از میان طلای سبک شامل: نیم ست، گوشواره، ساعت، دستبند، النگو، پلاک و زنجیر، سکه تمام، پارسیان، انگشتر، کارت هدیه و پول نقد انتخاب خواهند شد.

هدیه خانواده عروس به داماد در پاگشا چه هستند؟

4.9/5 - (7 امتیاز)

هدیه خانواده عروس به داماد در پاگشا هر چیزی میتواند باشد اما بهترین هدیه ای که میتوانید در چنین مهمانی به داماد بدهید میتواند شامل ادکلن ، ست لوازم چرمی مانند ست کیف پول و کمربند ، لباس ، کفش و … باشد . البته بسیاری از افراد به جای این که یک هدیه شخصی به داماد دهند سعی میکنند به نوعی هدیه ای دهند که هم مناسب عروس باشد هم داماد مثلا یک وسیله برای زندگیشان . البته اگر شما به عنوان مادر و پدر عروس داماد و خانواده اش را پاگشا کرده اید حتما به طور شخصی به خود داماد هدیه بدهید نه یک هدیه مشترک .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *