تمام نکات لازم در مورد جشن نامزدی

تمام نکات لازم در مورد جشن نامزدی

5/5 - (5 امتیاز)

نکات لازم در مورد جشن نامزدی برگزاری جشن نامزدی از اولین و بهترین جشن‌های است که زوج‌های جوان پس از به هم رسیدن تجربه می‌کنند. این مراسم که ریشه‌ای دیرینه در آداب‌ورسوم دارد، باکیفیت‌های گوناگونی در سرتاسر جهان برگزار می‌شود. شاید برایتان گیرا باشد که بدانید اولین مراسم نامزدی در یونان برگزارشده است که البته رفته‌رفته دست‌خوش تغییرات و تغییرات زیادی شده است، به‌طوری‌که هم چنان شاهد برگزاری مراسم‌های نامزدی مختلفی در جهان هستیم که شاید هیچ‌کدام به یکدیگر شباهتی نداشته باشند.

برگزاری جشن نامزدی در کشور ما نیز دارای چارچوب و قواعد خاصی است که البته در نقاط مختلف ایران، باکمی تغییر همراه است.تا انتهای این مقاله از سالن عقد نقره با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره  09201612463 تماس بگیرید.

آدرس ما: جهانشهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

نکات لازم در مورد جشن نامزدی

در برگذاری عقد و نامزدی از نحوه تعیین زمان برگزاری مراسم گرفته تا نحوه پذیرایی را شامل می‌شود. به‌عنوان‌مثال در تعیین زمان برپایی مراسم نامزدی نیز روال گوناگونی وجود دارد. بعضی از خانواده‌ها بر این باورند که پس از آشنایی اولیه دختر و پسر باید مراسمی به‌منظور آشنایی بیشتر خانواده‌ها و معرفی دو فامیل، در جشن نامزدی شکل بگیرد، اما برخی دیگر از خانواده‌ها علاقه دارند که پس از طولانی شدن دوره آشنایی و اتمام درس و یا کار دختر و پسر و تهیه مسکن، مراسم نامزدی برگزار شود.

در مورد تعیین زمان و روز مراسم هم در کشورهای مذهبی ازجمله ایران، معمولاً به علت اعتقاد به خوش‌یمنی عیدهای مذهبی در روزهای خاص و مبارک، مراسم برگزار می‌شود. آن چیزی که در بین ملیت مختلف ایرانی رسمیت شناخته‌شده است، برگزاری مراسم نامزدی توسط خانواده عروس است. در خانواده‌های ایرانی اکثراً خانواده عروس هزینه برپایی مراسم نامزدی را به عهده می‌گیرند.

در شهرهای بزرگی مثل تهران خانواده عروس وظیفه‌دار در برگزاری جشن نامزدی در دفتر عقد کرج هستند و خانواده داماد تنها وظیفه تهیه گل و کیک مراسم را بر عهده‌دارند، اما در برخی از شهرهای دیگر که مراسم در خانه برگزار می‌شود، خانواده عروس تنها وظیفه‌دار به تهیه مکانی است که میوه و شام مراسم را خانواده داماد به عهده می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در برخی از اقوام ایرانی رسم بر این است که خانواده عروس و داماد، هر یک به‌صورت جداگانه مراسمی نامزدی را برای فرزند خود تهیه می‌بینند که البته در این صورت، معمولاً رسم و رسومات در جلسه بله برون و یا خواستگاری یادآوری می‌کنند.

 

مراحل و آداب مراسم عقد در محضر

تمام آنچه در رابطه با جشن نامزدی و چگونگی برگزاری آن باید بدانید؟

جشن نامزنکات لازم در مورد جشن نامزدی معمولاً برای اعلام پیوند بین دو خانواده و آشنایی اقوام دو طرف با یکدیگر برگزار می‌شود. البته این آشنایی مربوط به خانواده‌هایی است که قبل از پیوند این دو زوج و شناختی از هم نداشته‌اند و باهم قوم‌وخویش نبوده‌اند.

البته این جشن تنها برای آشنایی نیست، بلکه برای جشن و پای‌کوبی و شاد بودن از این پیوند است؛ اما این جشن در بین هر خانواده‌ای شکل گوناگونی دارد، بعضی‌ها جشنی خانوادگی و کوچک برگزار می‌گیرند وعده‌ای دوست دارند جشنی باشکوه برگزار شود و خانواده‌هایی هم هستند که اعتقادی به برگزاری جشن نامزدی ندارند و آن را خرجی اضافه می‌دانند که این مراسم‌ها بستگی به‌رسم هر خانواده‌ها بستگی دارد.

 

تمام آنچه در رابطه با جشن نامزدی و چگونگی برگزاری آن باید بدانید؟

آرایه‌گری جشن نامزدی

در جشن نامزدی نکاتی دیگری را که بسیار موردتوجه افراد قرارمی‌گیرد و از اهمیت بسیاری برخوردار است، آرایه‌گری مراسم نامزدی است. عروس و دامادها بهترین جشن نامزدی را در طراحی و آرایه‌گری مکانی که می‌خواهند در آن مراسم برگزار شود را مشتاق هستند. زوجین می‌توانند با انتخاب بهترین و شیک‌ترین مکان برای برگزار کردن مراسم خود ستودن مهمانان خود را برانگیزند.

هم‌چنین می‌توانند ایده‌های خاص و ویژه‌ای را در آرایه‌گری جشن نامزدی خود اجرا کنند. برای مثال با انتخابتم لباس یا طراحی‌هایی جدید و گیرا هماهنگی بسیار زیبایی را در مراسم جشن نامزدی خود به وجود آورید. امروزه مؤسسات تشریفات مجالس تمام سعی خود را برای مهیاکردن بهترین خدمات و امکانات برای عروس و دامادها به کار می‌برند که این امر سبب شده است زوجین بدون فکر و خیال و نگرانی در مورد چگونگی برگزاری و مراسم جشن نامزدی خود، به بقیه کارهای مهم خود رسیدگی کنند.

خرید نامزدی چیست؟

همان‌طور تا حدودی در جریان این جشن‌ها و رسم و رسوم شماها هستید، بعد از خواستگاری مراسم بله برون برگزار می‌شود، در این مراسم هر دو خانواده در مورد با برگزاری جشن‌هایی که بعدازاین برای عروس و داماد می‌گیرند، تصمیم‌گیری کرده و به یک نتیجه کلی می‌رسند. برنامه‌ریزی خرید نامزدی و لوازم موردنیاز برای فراهم کردن شروع عقدوعروسی در همین زمان صورت می‌گیرد.

اولین تصمیم خانواده‌ها، تعیین زمان مناسب برای تشریفات عقد و نامزدی است. خرید عروسی با خرید عقد (نامزدی) چندان فرقی نمی‌کند. این خرید به‌عنوان اولین خرید عروس و داماد در اولین قدم زندگی‌شان، شناخته‌شده است. بهترین کار برای سرعت بخشیدن و برنامه‌ریزی دقیق، تهیه یک لیست خرید عقد برای عروس و داماد است تا بتوانید به‌راحتی شیرین‌ترین لحظات را در کنار هم برای خرید کردن داشته باشند و هیچ وسیله‌ موردنیازی از قلم نیفتد.

در زمان‌های قدیم، اکثر افراد جامعه به دلیل اینکه ازنظر اقتصادی در سطح پایینی قرار داشتند، در طی سال به یک سری لوازم مانند لباس یا لوازم‌آرایشی و بهداشتی اهمیت زیادی نمی‌دادند. به همین دلیل، خرید لوازم جدید و تازه برای شروع یک زندگی، بسیار مرسوم بوده است؛ اما در جامع امروزی، روال زندگی‌‌ها تغییر کرده است و اکثر مردم ازلحاظ اقتصادی، در سطحی قرارگرفته‌اند که می‌توانند هزینه‌های فرزندان خود را به‌راحتی فراهم کنند.

به صورتی که هیچ دختر یا پسری در طی دوران مجردی از کمبود لباس و یا لوازم موردنیاز دیگر محروم نبوده و به‌طور کامل تأمین‌شده است. در چنین شرایطی بدیهی است که حسرت داشتن لباس شیک و لوازم‌آرایشی و بهداشتی را احساس نمی‌کند و درواقع، بعد از ازدواج نیز، احساس کمبودی برای نو کردن وسایل غیرضروری خود نخواهد داشت. بااین‌حال، همچنان افرادی به تجملات بیش‌ازاندازه و خرید لوازم غیرضروری هستند و رسم را به این می‌دانند که خانواده عروس یک سری لوازم ضروری برای داماد خانواده داماد نیز، یک سری وسایل برای عروس تهیه کنند.

 

خرید نامزدی چیست؟

لیست لوازم خرید عقد و یا نامزدی

قبل از اینکه داماد وسایل سفره عقد به عهده کیست محضری را سفارش داده یا آماده کند، عروس و داماد هر دو باهم، به خرید یک سری لوازم می‌روند و بعد برای جشن نامزدی به تزیین خرید عقد و هدایای تهیه‌شده رسیدگی. تزیین وسایل نامزدی با سبد را خود اطرافیان می‌توانند باذوق و سلیقه‌شان به شکل زیبایی انجام دهند و یا به مکان‌هایی که لوازم تزیینی عقد را بر عهده‌دارند سفارش می‌دهند ویا از آن‌ها برای تزیین هدایا کمک می‌گیرند. شاید برای شما سؤال باشد که وسایل نامزدی چیست؟ در ادامه، لیست کاملی برای یک خرید اساسی را خواهید دید.

خرید حلقه نامزدی

نکات لازم در مورد جشن نامزدی حلقه نامزدی، حلقه‌ای است که به‌عنوان نشانه نامزدی خریداری می‌شود تا دست عروس خانم شود. این حلقه در زمان‌های قدیم توسط خانواده داماد گرفته می‌شد اما امروزه، خود عروس و داماد با یکدیگر برای خرید آن به طلافروشی می‌روند تا هم باب سلیقه هر دو باشد و هم اینکه اندازه انگشتر به دستان عروس مناسب باشد. این حلقه برای اعلام پیوند این دو زوج در میان خانواده‌ها است.

اساسی‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرید، وجود تفاوت بین حلقه نامزدی و حلقه عروسی است؛ زیرا یکی بودن این دو هیچ جلوه و زیبایی خاصی در کنار هم ندارند زیباترین حلقه نامزدی که می‌توانید خریداری کنید این‌گونه است که یکی را با نگین انتخاب کنید و یکی را ساده بخرید تا د ر کنار هم زیبا دیده شود. سعی کنید گزینه رنگ حلقه نیز با توجه به رنگ پوستتان باشد. افرادی که رنگ پوست تیره‌ای دارند، از طلای سفید و افرادی که رنگ پوست روشنی دارند، از رنگ طلایی استفاده کنند.

سعی کنید برای انتخاب حلقه نامزدی حلقه‌ای را انتخاب کنید که مناسب با انگشت عروس باشد. اگر انگشتانی ظریف و کوچک دارید حلقه‌هایی ظریف را انتخاب کنید زیرا حلقه‌هایی که دارای نگین‌های درشت و بزرگ هستند مناسب با انگشتتان نیست.

سعی کنید رنگ حلقه را متناسب بارنگ پوستتان انتخاب کنید، طلای زرد باپوست سفید جلوه و زیبایی دارد و ترکیبی از طلای سفید و زرد با پوسته‌ای گندمی مناسب است.

می‌توانید حلقه‌ای ساده برای نامزدی خریداری کنید تا حلقه عروسی خود را بیشتر نشان دهد و جلوه بیشتری داشته باشد؛ زیرا دو حلقه بزرگ و پر نگین در کنار هم جلوه و زیبایی‌اش را از دست می‌دهد و هیچ زیبای را انتقال نمی‌دهد.

 

خرید حلقه نامزدی

خرید لباس جشن نامزدی

لباس عقد محضری یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین بخش خرید لوازم موردنیاز عروس است. با خرید لباس نامزدی زیبا، می‌توانید در اولین مجلس جشن نامزدی، بدرخشد. پس سعی کنید لباسی که انتخاب می‌کنید، مناسب اندامتان باشد تا بعداً از این انتخاب نامناسب ناراحت نشوید. به این دقت کنید که مدل لباس نامزدی هرچه ساده‌تر باشد، بهتراست. چون می‌توانید مدل‌های مختلفی را در شب عروسی‌تان تجربه‌ کنید و مهمانان شب عروسی بیشترازمهمانان شب نامزدی هستند.

برای انتخاب رنگ آن تمام تلاشتان را بکنید که از رنگ‌های سفید و شیری استفاده نکنید، زیرا فرقی بارنگ لباس عروسی‌تان ندارد  و جلوه آن شب را از بین خواهد برد. شما می‌توانید رنگ آن را متناسب با  تم جشن نامزدی، به رنگ‌های صورتی، آبی و بنفش انتخاب کنید تا در آن شب زیبا بدرخشید.

برای انتخاب لباس نامزدی باید چند نمونه را در نظر بگیرید. اولین نکته اینکه سعی کنید رنگی را برای لباستان انتخاب کنید که بارنگ پوستتان هماهنگی داشته باشد تا جذابیتتان را دوچندان کند. اگر به‌غیراز مراسم نامزدی جشن و اجزا سفره عقد هم دارید بهتر است لباسی ساده را برای مراسم نامزدی‌تان انتخاب کنید.

اگر اندامی درشت و چاق دارید پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌هایی تیره چون آبی و بنفش تیره استفاده کنید و فراموش نکنید که لباستان ساده باشد چون مدل‌های پف‌دار و چین‌دار متناسب بااندامتان نیست. تو تهیه لباس نامزدی و انتخاب مدل خیلی دقت داشته باشید.

ایده برای لباس عقد

برای جشن نامزدی و مکان برگزاری این مراسم چه چیزهای موردنیاز است؟

محل برگزاری مراسم نامزدی در تشریفات عقد کرج از عوامل تأثیرگذار بر بودجه در نظر گرفته‌شده برای این امر است. خانه، باغ، تالار و پارکینگ از مواردی هستند که می‌توان در آن مراسم را برپا نمود. ما به افرادی که به دنبال برگزاری مراسم نامزدی با تمام امکانات هستند، پیشنهاد می‌کنیم از یک گروه تشریفات و خدمات مجالس و عروسی کمک بگیرند تا زحمات و هزینه‌های صرف شده برای این کار بهتر و بیشتر نشان داده شود.

گروه تشریفات خوب می‌تواند شمارا در گل‌آرایی، پذیرایی، چیدمان ظروف، تهیه میوه، کت رینگ، گل‌آرایی جایگاه عروس و داماد، موزیک مجلس، تهیه کارت دعوت، فیلم‌برداری، نورپردازی و… کمک کند. قطعاً هر یک از موارد گفته‌شده می‌تواند نقش زیادی در به‌یادماندنی شدن مراسم شما بر عهده داشته باشد.

 

 برای جشن نامزدی و مکان برگزاری این مراسم چه چیزهای موردنیاز است؟

 

خلاصه مطلب

برای برگزاری مراسم جشن نامزدی در محضر عقد در جهانشهر کرج خود سعی کنید نکات لازم در مورد جشن نامزدی و  امکانات کامل را در نظر بگیرید و لباس مناسبی را انتخاب کنید تا در این شب به‌یادماندنی بهترین باشید به همین خاطر، مطلوب است تا با تکیه به دانش، تجربه و مهارت یک گروه تشریفات خوب بدون دلهره و نگرانی دریکی از زیباترین شب‌های زندگی خوش بدرخشید تا در قاب خوبی از خاطرات شما ثبت بشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *