نکات مهم برای مراقبت از پوست قبل از مراسم عقد و عروسی


Rate this post

مراقبت از پوست قبل از مراسم عقد آمادگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عروسی فقط مختص کارهای اجرایی مانند دکوراسیون سالن، گل آرایی، خرید لباس و … نمی‌شود. مراقبت از پوستی، کنترل وزن و فرم بدن و به‌طورکلی مراقبت از ظاهر و سلامتی‌تان و زیبایی قبل از عروسی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید ماه‌ها قبل از مراسم عروسی در روتین برنامه‌های روزانه‌تان بگنجانید.

روز عروسی هر دختری مختص شخص اوست. این حق مسلم شما است که در بهترین روز زندگی‌تان احساس زیبایی کامل و خیره‌کننده‌ای داشته باشید. بنابراین هرگز به دلیل رسیدگی به ظاهرتان پیش از فرارسیدن روز عروسی، احساس خودخواهی نکنید.

فراموش نکنید که قرار است سال‌ها بعد  این روز را به خاطر آورید و به عکس‌های مراسم عروسی‌تان نگاهی بیندازید. پس بهتر است با مراقبت از ظاهر و آرامش روان در این روز، می‌توانید احساس رضایت درونی‌تان را تقویت کرده و لحظات به‌مراتب زیباتری را خلق کنید. ما در این مقاله از سالن عقد نقره کرج تصمیم داریم تا نکات مهمی در خصوص مراقبت از پوست قبل از مراسم عقد به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

 

یک ماه قبل از جشن عقد و نامزدی

مقدار زیادی آب بنوشید و انواع غذاهای حاوی آنتی اکسیدان‌ها را مصرف کنید تا پوستی شاداب داشته باشید.  حداقل یک ماه قبل از تشریفات مراسم عقد شروع به استفاده از یک لایه برداری ملایم برای از بین بردن پوست مرده (دو بار در هفته) کنید و همچنین استفاده از کرم‌های شب و روز مناسب برای یک درخشش طبیعی مفید است.

در ابتدا روزانه، صورت خود را آبرسانی کنید و در نهایت هفته‌ای دوبار این کار را انجام دهید. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پوستتان را فراموش نکنید.

برای لایه برداری، پاکسازی و آبرسانی پوست می توانید از ماسک های خانگی که با پوست تان سازگار است و قبلا هم امتحان کرده اید استفاده کنید و یا از ماسک ها و لایه بردارهای شیمیایی طبق نظر متخصص پوست بهره بگیرید. (روش تهیه ۸ ماسک لایه بردار خانگی برای درخشندگی پوست)

حتما باید حدود یک ماه قبل از مراسم عروسی، موهای‌ خود را به صورت دلخواه کوتاه کنید. با گذشت این مدت می‌توانید کاملا مطمئن باشید که اثر قیچی روی موهای شما از بین می‌رود و موهای شما به اصطلاح کاملا جا می‌افتد. به هیچ‌وجه قبل از عروسی برای کوتاه‌کردن موهای‌تان پیش یک آرایشگر جدید نروید چون ممکن است کاملا به دردسر بیفتید.

 

یک ماه قبل از جشن عقد و نامزدی

 

نکاتی زیبایی پوست قبل از مراسم عقد

پوستتان را مرطوب نگه دارید

برای زیبایی و مراقبت از پوست قبل از مراسم عقد یک فاکتور مهم مرطوب نگه داشتن آن است. پوست‌‌‌‌های خشک مواد آرایشی را خوب جذب نمی‌کنند، برای همین آرایش شب عروسی خوبی نخواهید داشت. اگر جزو آن دسته از خانم ها هستید که همیشه پوستتان خشک است حتما از چند هفته یا چند ماه قبل از مراسم عقد در تشریفات عقد کرج هر شب به پوستتان آبرسانی کنید، این کار را می‌توانید با ماسک‌‌‌‌های طبیعی و یا کرم‌‌‌‌های دارویی انجام دهید. هر دو روش خوب است. اگر سر در گم هستید و نمی‌دانید کدام برایتان بهتر است، مشورت کردن با یک پزشک هم راه کار خوبی است.

 

پوستتان را لایه برداری کنید

برای زیبایی و مراقبت از پوست قبل از مراسم عقد عروسی لایه برداری بهترین کار است و باعث می‌شود، بسیاری از عیب و ایراد‌‌‌‌های پوست برطرف شود. لایه برداری سلول‌‌‌‌های مرده را از بین برده و پوست را به ساختن سلول‌‌‌‌های جدید و جوان ترغیب می‌کند البته باید این کار را چند هفته یا چند ماه قبل از مراسم عقد شروع کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. لایه بردار‌‌‌‌های طبیعی و همچنین کرم هایی که کار لایه برداری را انجام می‌دهند، برای این کار مناسب هستند. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید اینکه از لایه بردارهایی استفاده کنید که حساسیت ایجاد نکنند و قبل از آن از این مسئله مطمئن شوید.

 

پوستتان را لایه برداری کنید

رژیم غذایی

شما احتیاج به یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارید. 6 ماه قبل از تاریخ عروسی و یا حتی مراسم عقد به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا برنامه‌ای مطابق با نیازهای بدن و سبک زندگی شما تنظیم کند. از کاهش وزن خودداری کنید، شما باید در این 6 ماه به شکل صحیحی غذا بخورید نه اینکه به بدن خود گرسنگی بدهید.

غذاهای ناسالم از قیبل چیپس، شکلات، بستنی، غذاهای سرخ‌کردنی و نوشابه‌های گازدار را کنار بگذارید. این خوراکی‌ها ارزش غذایی ندارند و بدتر اینکه موجب ایجاد جوش و نفخ شکم می‌شوند. مصرف قند و کربوهیدرات تصفیه‌شده را بسیار محدود کنید.

مصرف چای سبز را به روتین روزانه‌ی خود تبدیل کنید چرا که حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار مفیدی برای پوست شما است.

برای وعده‌ی شام، سوپ میل کنید.

برای برخورداری از پوستی درخشان، میوه‌های تازه و سبزی‌های برگ سبز را از 6 ماه قبل از عروسی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

به عنوان میان‌وعده از آجیل‌ها، ماست پروبیوتیک، جوانه‌ها و جودوسر استفاده کنید. همچنین مصرف منابع اسیدهای چرب امگا3 مثل گردو و بادام را فراموش نکنید.

سالادهایی که حاوی هویج، خیار و گوجه فرنگی باشند را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا به بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی شما کمک کنند. این سبزی‌ها حاوی مواد معدنی مهمی برای پیشگیری از شکستگی موها و ناخن‌ها هستند.

غلات کامل را انتخاب کنید، آن‌ها منابع فیبر به‌شمار رفته و حرکات روده‌ها را تنظیم می‌کنند. ماست‌های پروبیوتیک نیز باعث تسهیل عملکرد روده‌ها می‌شوند. هرچه روده‌ی سالم‌تری داشته باشید، پوست سالم‌تری خواهید داشت.

 

رژیم غذایی

مراقب ترک‌های پوستی باشید

اگر می‌خواهید وزن زیادی کم کنید تا در روز مراسم عقدتان خوش‌اندام باشید، حتماً به طور روزانه از مرطوب‌کننده‌های مغذی برای تمام بدن خود استفاده کنید زیرا چاقی و لاغری‌های مکرر می‌تواند باعث بروز ترک‌های پوستی شوند. بنابراین مهم است که در طول این دوره از محصولاتی استفاده کنید که پوستتان را آبرسانی کرده و تغذیه کند. همچنین بهتر است به دنبال نمونه‌هایی باشید که حاوی ویتامین E باشند.

 

بدنتان را ویتامینه کنید

اگر رژیم دارید، به یاد داشته باشید که از یک مکمل مولتی ویتامین خوب نیز استفاده کنید زیرا در صورتی که بدن ترکیبات مغذی مورد نیازش را دریافت نکند موها، پوست و همچنین ناخن‌ها تحت تأثیر این کمبود قرار می‌گیرند و دچار مشکل می‌شوند. اسیدهای چرب امگا (AHAs) ترکیباتی هستند که هم برای پوست مفیدند و هم به سلامت کلی بدن کمک می‌کنند.

 

تست کردن میکاپ قبل از برگزاری مراسم عقد و یا عروسی

درست مانند مدل مو، چند ماه قبل از مراسم عقد در دفتر عقد کرج ، روز مشخصی را برای تست کردن مدل میکاپ روی صورتتان رزرو کنید. در این روز سعی کنید نتیجه میکاپ یا آرایش را روی چهره‌تان بررسی کنید تا در صورت عدم رضایت از نتیجه، بتوانید در خصوص تغییر مدل آرایش یا میکاپ آرتیستتان تصمیم صحیحی بگیرید.

به‌طورکلی توصیه می‌شود در انتخاب مدل میکاپ انعطاف بیشتری از خود نشان دهید و در صورت رضایت‌بخش نبودن نتیجه، دلسرد نشوید. زیرا ممکن است مدل میکاپی که در نظر دارید بسیار زیبا باشد اما مناسب فرم چهره و صورت شما نباشد. درواقع گاهی تصویر ذهنی‌مان با واقعیت مطابقت ندارد و این امری کاملاً طبیعی است.

 

تست کردن میکاپ قبل از برگزاری مراسم عقد و یا عروسی

نکاتی که عروس خانم های زیبا باید مد نظر داشته باشند

  • از هیچ روش مراقبت از پوست، یک هفته مانده به عروسی استفاده نکنید. در واقع هیچ چیز جدیدی را یک هفته قبل از روز عروسی امتحان نکنید.
  • اگر می خواهید که بوتاکس انجام دهید توصیه می‌کنم که آن را حداقل یک ماه قبل از عروسی انجام دهید تا این که ماهیچه‌هایتان به آن عادت کنند و فرو بنشینند.
  • اگر از هر گونه وسیله جلوگیری از بارداری استفاده می‌کردید قبل از توقف آن با پزشک خود مشورت کنید. چون ممکن است اگر یک یا دو ماه قبل از عروسی این کار را بکنید موجب تغییرات هورمونی بشود و باعث ظهور آکنه و جوش شده و یا این که شما از عوارض جانبی دیگری رنج ببرید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن آب برای سلامتی و زیبایی پوست، مو و رنگ چهره خوب است.
  • چند روز قبل از روز عروسی حتماً لباس عروس خود را بپوشید و از اندازه بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر نیاز به کوک یا تغییر سایز یا اتو شدن دارد آن را انجام دهید.
  • عطری را که می‌خواهید در روز عروسی‌تان استفاده کنید، تهیه کنید و آن را روی پوست‌تان امتحان کنید. حواس‌تان باشد که یکی، دو روز مانده به عروسی برای انجام چنین تغییراتی خیلی دیر است.
  • قبل انجام آرایش صورت و مو لباسی بپوشید که راحت از تن دربیاید و مجبور نشوید آن را از بالا دربیاورید.

 

نکاتی که عروس خانم های زیبا باید مد نظر داشته باشند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *