وظایف خانواده عروس در بله برون + کارهای خانواده عروس برای بله برون

در دوران عقد و نامزدی بهتر است در چه مورد حرف بزنیم؟

4/5 - (2 امتیاز)

آشنایی با وظایف خانواده عروس در بله برون اهمیت بسیاری دارد چرا که اجرای مراسم بله برون بر عهده خانواده عروس است بنابراین باید به صورت اصولی و بدون هیچ کم و کاستی برگزار شود. هدف از نگارش این مقاله این است که به خانواده هایی که برای اولین بار قصد برگزاری چنین مراسمی را دارند کمک کنیم تا وظایف خود را به خوبی بشناسند زیرا خانواده عروس معمولا در اولین تجربه برگزاری مراسم بله برون با بسیاری از وظایف آشنایی ندارند و همین امر سبب بی توجهی به برخی از مسائل در برگزاری مراسم عقد و نامزدی در کرج می شود که بسیار ناخوشایند است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره  09201612463 تماس بگیرید و با مشاورین ما در تماس باشید.

آدرس ما: جهان شهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

 

وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون

یکی از سنت های دیرینه ایرانیان بعد از برگزاری مراسمات خواستگاری (آداب خاستگاری برای خانواده پسر) و آشنایی عروس و داماد با یکدیگر مراسم بله برون است که در قدیم اهمیت آن حتی از مراسم عقد هم بالاتر بود به این جهت که در مراسم بله برون بستگان خانواده عروس و داماد با یکدیگر آشنا میشدند اما اخیرا کمی مقدمات مراسم بله برون و کار هایی که در این مراسم انجام میشود تغییر کرده است و به همین جهت ممکن است خیلی از خانواده ها با وظایف خود آشنا نباشند .

به طور کلی مراسم بله برون توسط خانواده دختر برگزار میشود به همین جهت بیشتر وظایف در این مراسم بر عهده خانواده عروس است و خانواده داماد در واقع مهمان خانواده عروس در این شب محسوب میشوند . وظایف خانواده عروس در بله برون را به طور کامل در ادامه بررسی خواهیم کرد .

 

تعیین مکان برگزاری مراسم بله برون

مانند جلسات خواستگاری مراسم بله برون هم در منزل عروس خانم برگزار میشود اما اگر منزل شما کوچک است و قابلیت پذیرایی از همه مهمان هایی که شما و خانواده داماد در نظر دارید را ندارید بهتر است در یک سالن کوچک یا خانه یکی از بستگان خود مراسم بله برون را برگزار کنید .

تعین مکان برگزاری مراسم بله برون یکی از اصلی ترین وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون محسوب میشود . اما باید حتما به این نکته توجه داشته باشید مکانی که میخواهید مراسم بله برون را در آن برگزار کنید به قدری بزرگ باشد که گنجایش گنجاندن مهمان های شما را در خود داشته باشد بدون این که مجبور باشند در سختی بنشینند و یا مجبور باشند بر روی زمین بنشینند . بیشتر بخوانید: سالن عقد با پذیرایی در کرج

دیزاین: مرحله بعدی دیزاین و تزیینات بله برون است. اگر قصد برگزاری مراسم بله برون در منزل را دارید می‌توانید از خدمات دیزاین و تزیین مؤسسات تشریفاتی و وسایل مورد نیاز بله برون بهره مند شوید.

پذیرایی: پذیرایی مراسم بله برون با مراسم‌هایی مانند عقد، عروسی و… متفاوت است به عبارتی دیگر پذیرایی در مراسم بله برون ساده‌تر از پذیرایی مراسم عقد و عروسی است.

 

زیر لفظی چیست؟

آماده سازی میز بله برون

یکی دیگر از وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون دیزاین مراسم بله برون است . به طول معمول و بر اساس رسوم از طرف خانواده داماد هدایای فراوانی برای عروس خانم و خانواده او آورده میشود که بهتر است برای احترام به خانواده داماد جایگاه ویژه و زیبایی برای گذاشتن هدایای آن ها آماده کنید . حال این جایگاه میتوان به صورت جدا دیزاین شود یا همراه همان میزی باشد که عروس و داماد میخواهند در آن جایگاه قرار بگیرند . این دیگر بستگی به مکان شما و نظر دیزاینر دارد .

 

نکات مهم در تهیه وسایل عقد برای عروس و داماد

جایگاه عروس و داماد برای بله برون

از دیگر وظایف خانواده عروس برای مراسم بله برون میتوان به آماده کردن جایگاه عروس و داماد برای بله برون اشاره کرد . همانطور که در مراسمات عقد و عروسی برای عروس و داماد جایگاه ویژه ای در نظر گرفته میشود برای بله برون هم نیاز است عروس و داماد یک جایگاه مشخص و دیزاین شده داشته باشند تا هم برای عکاسی مناسب باشد و هم این که در تمام طول مراسم به دنبال جا برای خودشان نگردند .

میتوانید کل دیزاین محیط و مکانی که میخواهید برای بله برون تزئین کنید و همچنین میزی که میخواهید برای هدایا خانواده داماد تزئین کنید را محدود به جایگاه عروس و داماد بکنید و فقط جایگاه عروس و داماد را به نحوی تزئین کنید که برای همه این کار ها مناسب باشد .

 

چرا تزیین جایگاه عروس و داماد اهمیت دارد؟

 

دفترچه بله برون:

همانطور که قبلاً اشاره شد تمامی توافقات و تصمیمات مهم درباره برگزاری مراسم‌های مختلف مانند عروسی، عقد، مهریه، جهزیه و… در مراسم بله برون مشخص می‌شود در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات در روزهای آتی تمامی توافقات را در دفتر بله برون مکتوب کنید و بزرگان فامیل آن را امضاء کنند.

 

متن دفتر بله برون

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *