آداب خاستگاری برای خانواده پسر

آداب خاستگاری برای خانواده پسر

Rate this post

تصمیم به ازدواج و بعد از آن رفتن به خاستگاری یکی از مراحل مهم و سرنوشت ساز و پر استرس در زندگی است.خواستگاری و درخواست ازدواج عموما به 2صورت رایج انجام می گیرد ،در صورت اول  آشنایی قبلی وجود دارد و بیشتر ازدواج سنتی و دوستانه یا  فامیلی است ،در صورت دوم هیچگونه آشنایی وجود ندارد و جلسه ای برای آشنایی بیشتر قبل از خاستگاری بین خانواده ها برگزار می شود.چنین مراسم هایی آداب مخصوص به خود را دارندو  نوع رفتار و گفتار  از اهمیت زیادی بر خوردار هستند.باهم در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره در کرج به آداب خاستگاری برای خانواده پسر ،چگونگی رفتار و گفتار  و نوع برخورد، جهت هر چه بهتر برگذار شدن و موفقیت در مراسم خاستگاری میپردازیم.

 

آداب خاستگاری برای خانواده پسر

آداب خاستگاری برای خانواده پسر

اگر قرار است به زودی به خواستگاری بروید لازم است نکاتی را برای موفقیت در این مراسم رعایت کنید که در ادامه به این نکات میپردازیم.

1.چند روز قبل از خاستگاری حتما با خانواده عروس تماس بگیرید.اینکه شما آشنا هستید یا غریبه فرقی نمیکند با این کار شما آن ها را برای برگذاری این مراسم آماده می کنید نکته خیلی مهم این است که بهتر است در همان ساعتی که قرار گذاشته اید حاضر شوید.

2.در آراسته ترین حالت ممکن به خاستگاری بروید پوشیدن لباس مناسب و آراسته از جمله نکاتی است که حتما باید به آن توجه کنید برای مراسم خاستگاری کت و شلوار بپوشید و از پوشیدن تیشرت و لباس اسپرت خودداری کنید،به موها و صورت خود توجه کنید. دیدار اول بسیار اهمیت دارد بنابراین بهتر است خانواده هم از لباس رسمی استفاده کنند.

3.گل و شیرینی بخرید که یکی زیباترین رسوم خاستگاری است.در انتخاب گل و رنگ آن دقت کنید و هر گلی را انتخاب نکنید انتخاب یک سبد گل با رنگ های مناسب میتواند اثر روانی مثبتی ایجاد کند همچنین بهتر است سبد گل را هنگام ورود به مادر عروس تقدیم کنید.

 

گل خاستگاری

4.صداقت داشته باشید،شما نباید برای اینکه به خواسته ی خود برسید صداقت را فراموش کنید قطعا اگر عدم صداقت شما باعث جواب  مثبت دختر شود در ادامه در دوران نامزدی یا بع از ازدواج مشکلاتی را به وجود می آورد و میتواند منجر به جدایی شود پس بهتر است از ذورغ بپرهیزید از همان ابتدا صادق باشید.

5.از قبل برای سوالاتی که ممکن است از شما بپرسند آماده شوید،معمولا در مراسم خاستگاری از شما در مورد آنچه دارید و ندارید سوال میپرسند و شما باید به این سوالات پاسخ دهید. از اهداف خود بگویید و سعی کنید در پاسخ به سوالاتی که از اهداف بلند مدت شما در مورد آینده پرسیده می شود بلند پروازی نکنید . سعی کنید بیشتر راجب چیزهایی که به دست آورده اید صحبت کنید نه چیزهایی که میخواهید بدست آورید از خیالبافی بپرهیزید.

6.با خانواده خود در مورد سوالات احتمالی هماهنگ شوید،برای جلوگیری از تفاوت افکار در مراسم با خانواده خود صحبت کنید و برای مواردی مانند مهریه و تاریخ مراسم عقد و … هماهنگ باشید.

7.اعتماد به نفس داشته باید و سعی کنید با صدای بلند صحبت نکنید.

8.ساکت و خجالتی نباشید سعی کنید در جای مناسب صحبت کنید سعی کنید ارتباط چشمی مناسب داشته باشید البته تا جایی که به طرف مقابل جسارت نشود

9.از پرسیدن سوالات بیجا پرهیز کنید،سعی کنید سوالاتی راجع به فرهنگ و آداب و رسوم و اخلاقیت بپرسید که بتوانید با آن ها طرف مقابل خود را بسنجید نه سوالات شخصی و بی ربط.

10.به در و دیوار و تزئینات منزل بیش از حد معمول توجه نکنید دیدن شما در این حالت ممکنن است باعث به وجود /امدن سوتفاهم شود.

11.از تعریف و تمجید بیجا بپرهیزید اگر از اخلاق و جایگاه اجتماعی و… پسر خود،بیش از حد معمول تعریف کنید خانواده طرف مقابل فکر میکنند شما اغراق میکنید سعی کنید حقایق را عادی بیان کنید  تا صحبت های شما باور پذیر تر و دلنشین تر جلوه کند.

در مجموع در جلسه اول خاستگاری برای دانستن میزان تفاهم بهتر است سوالات کلی پرسیده شود مسائل مالی و اجتماعی مهم ترین موضوعاتی هستند که حتما باید در مورد آنها صحبت شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *