نحوه اعلام کادو سر عقد

نحوه اعلام کادو سر عقد

3/5 - (1 امتیاز)

دوران عقد یکی از خاطره انگیز ترین و شیرین ترین دوران های زندگی هر زوجی است و خاطرات آن تا سالیان سال در ذهن عروس و داماد باقی خواهد ماند. دادن هدیه در مراسم عقد هم بخشی ازآداب و رسومی است که از زمان های گذشته تا کنون بین ایرانیان مرسوم بوده است که متاسفانه خیلی از این رسوم زیبا با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شده اند.هر فرهنگ و قومیتی  در ایران دارای آداب مخصوص خود در هدیه دادن و حتی نحوه اعلام کادو ها سر عقد هستند گاهی برای ایجاد شادی بیشتر  در مراسم شعر های مخصوصی هم میخوانند که با همراهی میهمانان باعث جذاب تر شدن مراسم میشود. در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره در کرج شما را در مورد اصول و روش هدیه دادن و نحوه اعلام کادو سر عقد راهنمایی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره  09201612463 تماس بگیرید و با مشاورین ما در تماس باشید.

آدرس ما: جهان شهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

هدیه دادن سر عقد در محضر

افرادی که برای مراسم عقد در محضر عقد در کرج به مهمانی دعوت شده اند در بخش هایی از مراسم که مختص کادو دادن به عروس  و داماد است هدیه های خود را به آن ها تقدیم میکنند این بخش از مراسم در برخی از خانواده های ایرانی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.با توجه به شرایط اقتصادی جامعه بهتر است کادویی انتخاب کنید که علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای عروس و داماد هم کاربرد داشته باشد.

 

هدیه دادن سر عقد در محضر

هدیه دادن سر عقد در محضر

چه افرادی سر عقد کادو میدهند؟

کادوی سر عقد در دفتر عقد در کرج نشانه ای از  محبت و ارزش معنوی زوج ها پیش خانواده‌ها است این کادو میتواند پشتوانه ی مالی برای شروع زندگی آنها هم باشد.خانواده درجه 1 عروس و داماد که شامل پدر و مادر و خواهر و برادر عروس و داماد می شوند با در نظر گرفتن توان مالی خود نیم ست،سکه،الگنو هدیه میدند و بزرگ فامیل و اقوام نزدیک دیگر هم معمولا  پول نقد،سکه،کارت هدیه یا کادو های دیگری را با توجه به توان مالی خود به عروس و داماد تقدیم میکنند.

برای هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون عروس و داماد،سفر رفتن جزو بهترین و به یاد ماندنی ترین هدیه ها خواهد بود که هرگز از ذهن آنها پاک نخواهد شد،تورهای مسافرتی چند روزه که همیشه هم گران قیمت نیستند و گاهی اوقات تخفیف هم خورده اند میتوانند انتخاب های خوبی باشند.

دادن زیر لفظی هم برای بله گرفتن از عروس خانوم انجام میشود این هدیه هم که جزیی از کادو های مراسم عقد به حساب می آید توسط داماد یا پدر و مادر داماد،به عروس داده خواهد شد.

 

کادو های  سر عقد برای کیه؟

این سوال برای بیشتر خانواده ها و عروس و دامادها پیش می آید که کادوی سر عقد برای کیه؟؟؟ جواب این سوال با توجه به آداب و رسوم هر منطقه متفاوت است اما در اکثر مناطق ایران کادو های دریافت شده از اقوام داماد به خانواده داماد تعلق میگیرد و صرف هزینه مسکن و عروسی میشود همچنین هدیه های اقوام عروس هم به خانواده عروس برای تامین جهیزیه و و مراسم عقد کنان تعلق میگیرد.اما برخی دیگر رسم دارند کادوهایی مثل سرویس طلا ، النگو ، گوشواره را به عروس و کادوهای دیگر مثل پول نقد،سکه را به داماد بدهند اما در مجموع هدیه های سر عقد برای عروس و داماد و برای ساختن زندگی مشترک آنهاست.

 

نحوه اعلام کادو سر عقد چگونه است؟

خوش آمد گویی و خیرمقدم به میهمانان از طرف عروس و داماد در تشریفات عقد در کرج اولین کاری است که باید انجام دهید. سعی کنید جملات مناسب و خلاقانه ای را برای خوش آمد گویی انتخاب کنید.پیش از شروع مراسم سعی کنید جملاتی را که قرار است در مراسم آن ها را بگویید چندین بار تکرار کنید تا علاوه بر تسلط به متن از استرس شما نیز کاسته شود.

دریافت و اعلام هدیه ها از اقوام درجه 1 شروع میشود،پدر مادر عروس و داماد اولین کسانی هستند که کادوی خود را تقدیم عروس و داماد میکنند بعد از آنها خواهر و برادرهای عروس و داماد و سپس نوبت اقوام دیگر مثل خاله و عمو و…. است.

 

کادو های  سر عقد برای کیه؟

چه کسی کادو ها را اعلام میکند؟

بعد از تحویل هدایا به وظايف خانواده داماد در بله برون شخصی،هدایای داده شده توسط میهمانان را اعلام میکند( پیش از این نحوه اعلام کادو سر عقد را مورد برسی قرار داده بودیم) البته در برخی از خانواده ها چنین رسمی وجود ندارد در نتیجه شما با توجه به آداب و رسوم خود پیش بروید البته که تصویربرداری از مراسم نیز به نوعی در ثبت کادو ها نقش دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *