نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس 2023

دسته گل عروس چیست؟

5/5 - (5 امتیاز)

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس، یکی از مهم ترین انتخاب های گل، در زندگی است. همه در این روز خاص  به این گلها توجه می کنند، و در ضمن در عکس های عروسی، ماندگار خواهند شد. مدل های دسته گل عروس بسیار متنوع هستند و شما می توانید با توجه به توصیه های ما و بر اساس سلیقه، نوع لباس عروس، فصل و … دسته گل مناسب خود را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره  09201612463 تماس بگیرید و با مشاورین ما در تماس باشید.

آدرس ما: جهان شهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

راهنمای انتخاب دسته گل برای عقد

حال که متوجه شدید برای انتخاب دسته گل عروس باید پاسخگوی چه سوالاتی باشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درباره نکات مهم برای انتخاب دسته گل عروس نیز بیشتر بدانید.

ما فرض را بر این می گیریم که شما تمام کارهای مربوط به جشن عروسی خود را انجام داده اید. تالار مورد نظرتان را انتخاب کرده اید، با آتلیه و آرایشگاه مورد نظر قرار داد بسته اید، میهمان هایتان را دعوت کرده اید و تنها در انتخاب دسته گل عروسی خود مانده اید.

همه ما می دانیم که انتخاب دسته گل عروس از اجزای ضروری مراسم عروسی می باشد. بنابراین انتخاب نوع گل،اندازه و رنگ و حتی تزئین آن از موارد مهمی است که در انتخاب دسته گل عروس باید رعایت شود.

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده بودیم برخی عروس خانم ها ترجیح می دهند دسته گل عروسی آن ها با گل های مصنوعی آماده و تزئین شود و برخی دیگر گل آرایی دسته گل عروس را با گل های طبیعی دوست دارند.

این مسئله کاملا سلیقه ای است اما توجه داشته باشید که انتخاب دسته گل روز عروسی احساسات و عواطف شما را نشان خواهد داد. بنابراین نباید در انتخاب آن چندان بی اهمیت باشید.

 

راهنمای انتخاب دسته گل برای عقد

نکات مهم برای انتخاب دسته گل عروس

برای اینکه بتوانید دسته گل عروسی خود را آنطور که دوست دارید انتخاب کنید باید به نکات و مواردی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم توجه داشته باشید.

با در نظر گرفتن نکاتی که در انتخاب دسته گل عروسی به شما کمک خواهد کرد بدون شک می توانید یکی از زیباترین دسته گل های عروس را در روز عروسی خود در دست داشته باشید. موارد و نکاتی که باید برای انتخاب دست گل عروسی به آن توجه داشته باشید عبارتند از:

 

  • هماهنگی دسته گل عروس با لباس عروس
  • گل مصنوعی یا گل طبیعی
  • چقدر می خواهید هزینه کنید
  • از رنگ های فصل استفاده کنید
  • اعتماد به انتخاب گلفروش

 

تاریخچه دسته گل عروس

 

دسته گل عروس از دوران ملکه ویکتوریا و زبان فلوریوگرافی (زبان گلها) در ذهن مردم به هم پیوند خورده اند.  در آن دوران عاشق ها با استفاده از پیام مخفی هر گل پیام رمزی به معشوق می فرستادند و سپس به مرور گل دادن معشوقه ها به یکدیگر به ویژه مردا به عروس خانوم ها رواج پیدا کرد.

 

فرهنگ استفاده از دسته گل عروس

فرهنگ های استفاده از دسته گل عروس در کشور ها با هم تفاوت دارد . به عنوان مثال در کشور های اروپایی در شب عروسی عروس خانوم دسته گل خود را میان جمعیت پرت می کند زیرا معتقد اند بخت دیگر جوانان نیز باز می شود و یا باعث خوشبختی می شود یا در ایران دسته گل عروس را به عنوان یادگاری از شب عروسی پیش خود نگه می دارند و با آن به مرور خاطرات می پردازند.

 

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس

1- انتخاب دسته گل عروس مطابق با قد و هیکل

برای انتخاب دسته گل مصنوعی برای عقد حتما باید به قد و جثه خود توجه داشته باشید، اگر جثه کوچکی دارید و یا قدتان کوتاه است، ترجیحا از دسته گلی استفاده نمایید که کوچک باشد و حتی می توانید از گل های رنگی و متنوع به جای یک گل خاص استفاده نمایید.  حال اگر قد بلند هستید و یا دارای جثه درشت، برا ی انتخاب دسته گل عروس، از گل هایی که دنباله دار هستند و یا کشیده تر می باشند، استفاده نمایید.

از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که دسته گل عروس نباید طوری انتخاب و خرید شود که تمامی دست و انگشتان عروس را پوشش دهد، بلکه باید بتوان، انگشتر و ساعتی که بر روی دست است را هم مشاهده کرد.

 

انتخاب دسته گل صورتی برای عقد

 

2- ست کردن دسته گل عروس با لباس عروس

قبل از انتخاب دسته گل، باید نوع و سبک لباس عقد محضری خود را بدانید تا مطابق با نوع لباسی که می خواهید در عروسی به تن کنید، بتوانید دسته گل عروس را سفارش دهید. حال اگر لباسی ساده و دنباله دار دارید،بهتر است که از دسته گل عروس به شکل گل های آویزان و آبشاری استفاده نمایید و اگر لباسی پرنسسی دارید، می توانید از دسته گل عروس به شکل گرد استفاده کنید.

 

دسته گل هایی متناسب با رنگ لباس عروس

3- انتخاب دسته گل عروس مطابق با آرایش عروس

یکی از مواردی که باید به هنگام نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس برای برگذاری مراسم در سالن عقد در کرج مد نظر داشته باشید، انتخاب گل با توجه به رنگ پوست و از همه مهمتر سبک آرایشی است که می خواهید استفاده نمایید. مثلا با داشتن پوستی روشن، به هیچ عنوان از دسته گل های تیره و یا گل هایی که خیلی تیره رنگ هستند، استفاده نکنید.

حال اگر تم شما قرمز، صورتی و یا هر رنگ دیگری است، دسته گل خود را با توجه به تم آرایشی، البته کمی تیره تر انتخاب نمایید. این تضاد رنگی در زیباتر نشان دادن عروس و دسته گل او بسیار نقش موثری دارد.

 

4- ست کردن دسته گل عروس با فصل سال

برای انتخاب گل، حتما نیاز نیست که از گل های گران و لاکچری استفاده کنید، بلکه می توان از گل های فصل که هم ارزانتر هستند و هم در دسترس تر، نیز استفاده کرد. گل هایی که مطابق فصل سال انتخاب شوند، از لحاظ ماندگاری بادوام تر خواهند بود. مثلا در فصل بهار، می توان از گل های لاله و نرگس، کوکب،(ارکیده که برای مراسم های تجملی استفاده می شود)یا (گل لیسیانتوس که حتی برای تزئین روی میز مناسب است) استفاده نمود.

در فصل تابستان از گل رز، (گل صدتومانی که از نظر قیمت بسیار گران می باشد) و گل نرگس درختی می توان استفاده کرد. در فصل پاییز از (گل آلسترومریا که شبیه گل های شیپوری و نرگس است) و همچنین از گل داوودی و گل زبان در قفا هم می توان استفاده نمود.

در فصل زمستان هم می توانید از گل شیپوری و یا گل یاسمن استفاده کرد. البته همه این ها سلیقه ای هستند و می توانید دسته گل پاییزی عروس دیگری که دوست دارید را برای مراسم خود انتخاب نمایید. در صورتی که برای انتخاب و خرید گل شک دارید می توانید نظر گل فروش را هم جویا شوید و به تجربه و سلیقه او اعتماد کنید.

 

دسته گل های پاییزی و اروپایی

5- انتخاب دسته گل عروس با ست کردن میوه و سبزی

یکی از نکاتی که باعث خاص تر شدن عروس در مراسم می شود، استفاده از میوه و سبزی به همراه گل های خوشبو و زیبایی است که می توان با نکات ذکر شده، گرد هم آورد. در کنار گل، میوه، سبزی، می توان از تور،روبان و مروارید برای تزئین دسته گل هم استفاده کرد.

البته انتخاب موارد ذکر شده در تشریفات عقد در کرج، با توجه به مکانی که قصد دارید، مراسم را برگزار کنید کاملا متفاوت خواهد بود. اگر مراسم در خانه گرفته شود، باید از گل هایی که دارای بوی کمتری هستند، استفاده نمود. اما اگر در فضای باز مانند باغ گرفته شود، کلا انتخاب دسته گل متفاوت تر و خوشبوتر خواهد بود.

 

6- انتخاب دسته گل عروس رنگی

همانطور که میدانید، هر گل با هر رنگی، دارای معنی و مفهومی متفاوت است، مثلا گلی که به رنگ صورتی است مانند رز، نیلوفر و ادریس نشانگر آرامش و دادن امید می باشد. گل سفید که در رز و ادریس و غیره دیده می شود، نشانگر پاکی و روشنایی است. انتخاب گل قرمز، که عموما خانم ها از آن استفاده می کنند، بیانگر عشق و علاقه به همراه شور و هیجان است.

از جمله رنگ های سلطنتی در محضر عقد در جهانشهر کرج که در مراسم های لاکچری زیاد از آن استفاده می شود و نشانگر شجاعت است، رنگ بنفش می باشد. گل هایی که به رنگ سبز هستند، نماد سرسبزی و زندگی هستند و در اکالیپتوس، گل موم و غیره می توان مشاهده کرد. گل نارنجی نماد تحرک و انرژی و یک رنگ ضد افسردگی است، که در بابونه، لاله و میخک نیز به چشم می خورد.

 

دسته گل اروپایی 2023

 

7- انتخاب دسته گل عروس با توجه به سبک ها

برای داشتن دسته گل عقد خاص، که عروس بتواند در تمام طول روز آن را نگه دارد، انتخاب سبک بسیار مهم است که در ادامه تعدادی از آن ها را معرفی می نماییم.

دسته گل های بازویی به صورت شاخه های بلند طراحی می شوند و باعث پوشاندن تمام آرنج می شوند و به سبک قدیمی و کلاسیک هم معروف هستند.

دسته گل آبشاری، همانطور که از اسم آن پیدا است به صورت آبشار از دسته گل آویزان است و در مراسم های تشریفاتی و مجلل استفاده می شود. دسته گل گرد که مناسب با هر لباس و جشنی است، به صورت گرد طراحی شده است.

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس دسته گل دستبندی برای خانم هایی طراحی شده است که تمایل به گرفتن دسته گل ندارند و ترجیح می دهند آن را بر روی دست خود ببندند که از سبک های ذکر شده، پر کاربردتر و امروزی تر است. دسته گل های کوچک که عموما برای خانم هایی که ریز نقش هستند، مناسب بوده و ترکیبی از گل رز، گلابی رانونکلوس و غیره می باشد.

 

زیباترین دسته گل عروس جهان

چه گل ها یی مناسب عروسی هستند

 

ادریسی

ادریسی گلبرگهای زیادی دارد در رنگهای سبز، صورتی، سفید، کبود و آبی کشت می شود.

گل رز

رز از جمله گل های خوش رنگ و خوش بو می باشد که نماد و سمبل شور و عشق است همچنین گل رز یکی از زیبا ترین گل ها می باشد به همین دلیل طرفداران بسیاری در دسته گل عروس اروپایی دارد اگر انتخاب شما گل رز می باشد بهتر است اطلاعاتی در زمینه ی رنگ و تعداد و انواع رز ها بدست آورید تا بتوانید انتخابی جذاب برای دسته کل عروس داشته باشد.

 

 

دسته گل عروس 2022

گل آلاله

آلاله نماد محبت است و در طرح ها و اندازه های مختلف کشت می شود گل آلاله گلی بزرگ و پر از گلبرگ است و در رنگ های زرد، نارنجی، سفید و صورتی وجود دارد. این گل در دسته گل های عروس می تواند در کنار گلهای رز استفاده شود.

 

گل آلاله

پائونیا

پائونیا که در فارسی به آن گل صدتومانی یا گل صدبرگ هم می گویند، گلی بزرگ، پرپشت و کمی گران است. این گل بسیار معطر است و عطری شیرین دارد. گلی بسیار شیک و شکیل می باشد هم به صورت غنچه و هم بصورت باز آن می تواند دسته گل شما را خاص جلوه دهد اگر به دنبال این هستید که دسته گلی خاص داشته باشید می توانید از این گل زیبا استفاده کنید.

 

لاله

لاله یک گل زیبای بهاری است که پرورش آن بسیار آسان است. لاله نماد خوشبختی است لاله گلی همیشه بهار و با نشاط است.

 

لیلیوم (سوسن)

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس لیلیوم یا سوسن گلی در دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج , قیمت بالایی دارد ولی جذابیت و زیبایی آن باعث شده برای تزئینات عروسی از جمله دسته گل عروس و یا ماشین عروس بسیار پرکاربرد باشد این گل بسیار زیبا، خوش رنگ و پرطرفدار است در نژادهای مختلف و رنگ ها و اندازه های متفاوت وجود دارد و اگر از این گل برای دسته گل عروس خود استفاده می کنید، حتما از نژادهای هلندی آن استفاده کنید چرا که در برابر گرما و کم آبی، مقاوم تر هستند و در طول جشن عروسی، پژمرده نخواهند شد.

 

نیلوفر لیلی کالا

لیلی کالا از خانواده نیلوفرهاست. انحناهای خاص ” لیلی کالا” ظرافت خاصی به آن بخشیده است. این گل نیز در رنگ ها و اندازه های مختلف وجود دارد و انتخاب مناسبی برای دسته گل عروس خواهد بود.

 

ارکیده

ارکیده، گلی خوش رنگ و گرمسیری است که می تواند جلوه خاصی به دسته گل عروس ببخشد در حجم  زیادی از دسته گل های عروس که به صورت خاص طراحی می شوند از این گل استفاده می کنند.

 

یاسمن

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس یاسمن (یاس فرنگی) ستاره ای شکل و گلی ظریف ریز  است که در بین گل های درشت جای می گیرند تا فضاهای خالی را بپوشانند از یاس فرنگی می توان در وسط دسته گل عروس استفاده کرد.

 

گل مروارید

گل مروارید و در رنگ ها و اندازه های مختلف یافت می شود گلی زیبا و گرم که انرژی زیادی به شما در جشن عروسی می دهد در فصل بهار یا تابستان بسیار مناسب است. این گل بسیار ارزان است.

 

دسته گل عروس با گل مصنوعی انتخاب کنیم یا طبیعی ؟!

اکثریت عروس و داماد‌ها هنگام انتخاب دسته گل عروسی خود بین دو گل مصنوعی و طبیعی سرگردان هستند که این موضوع باید بر اساس سلیقه عروس و شرایط مراسم عروسی انتخاب شود. قبل از اینکه دسته گل عروسی خود را سفارش دهید تصمیم بگیرید که گل طبیعی را بیشتر دوست دارید یا مصنوعی.

به عنوان مثال از نظر سلیقه؛ اگر دوست دار طبیعت هستید بهتر است دسته گل طبیعی را انتخاب کنید. همچنین در زمینه شرایط عروسی در صورتی که زمان جشن عروسی شما طولانی است برای جلوگیری از پوسیده شدن گل‌های دسته گل خود، دسته گل طبیعی را خریداری کنید.

این دسته گل در تشریفات مراسم عقد بسیار محبوب بوده و بسیار ساده است. البته دسته گل‌های گرد کمی غیر رسمی بوده اما با اینحال علاوه بر مراسم عروسی برای مراسم‌های دیگر مانند بله برون و عقد هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

دسته گل عروس برای عقد محضری

دسته گل عروس آبشاری ( waterfall bouquet)

نوع بعدی دسته گل عروس، دسته گل آبشاری از که جزو سنتی‌ترین مدل‌های دسته گل عروس به شمار می‌رود و ظاهری ظریف و پیچیده‌ای دارد. این نوع دسته گل کلاسیک است که برای چیدن آن از گل‌های شاخه بلند یا پیچک استفاده می‌شود. گل‌هایی که در این دسته گل چیده می‌شوند معمولا گل‌هایی مانند ارکیده، شیپوری و لیلیوم هستند.

 

زیباترین دسته گل عروس جهان

دسته گل عروس ترکیبی ( composite wedding bouquet)

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس به این نوع دسته گل‌‌ها ترکیبی یا کارمن نیز گفته می‌شود که جز دسته گل‌های مدرن و لاکچری هستند. این نوع دسته گل با جدا شدن صد‌ها گلبرگ جدا شده گل رز و لیلیوم درست شده و نمونه درشتی از گل را تشکیل می‌دهند.

 

دسته گل پاییزی

دسته گل عروس بیدرمایر

دسته گل بعدی دسته گل بیدمار است که سبک چیدمان آن رنگی بوده و گل‌ها با الگوی مدور با رنگ‌های مختلف تزئین شده‌اند.

 

دسته گل توپی یا پوماندر ( pomander bouquet )

برای ساخت این دسته گل از یک اسفنج کروی استفاده می‌شود که دور آن با گل پوشیده شده و می‌توانید یک روبان به دسته گل وصل کنید و آن را دستتان بگیرید. این مدل در کشور ایران زیاد استفاده نشده است، پس اگر به دنبال مدل‌های خاص و کمیاب هستید ما این نوع دسته گل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

دسته گل عروس مچی (bridal wrist bouquet)

این نوع دسته گل یک جایگزین عالی برای دسته  گل‌های قدیمی یا کلاسیک است که با یک حلقه گل مچ دست را مانند یک دستبند می‌پوشاند.

 

دسته گل تقدیمی

این دسته گل عروس به گونه ای طراحی شده است که باید در آغوش و روی بازو جا به جا شود و از جمله سبک های محبوب، در اوایل قرن بیستم به حساب می آمد. برای آرایش این دسته گل، از گل های ساقه بلند یا گل رز استفاده می کنند و به علت ظاهر شیکی که دارد، برای عروس خانم های امروزی هم می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *