دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج (شیک ترین دفتر ازدواج با سفره عقد 1402)

سالن عقد مجلل در کرج

5/5 - (4 امتیاز)

دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج ، اجزاي سفره عقد به گواهي تاريخ يكي از رسوم و گزينش هاي پيشينيان بي حكمت و بي دليل نبود . در واقع گستردن بساط عقد پيش از عروس و داماد نوعي كارت تبريك گويا با آرزوي سعادت براي زوج جوان بود . با اين هدف وبه اين مضمون هر تركيب و ماده اي كه در اين سفره به كار مي رفت ، معنايي ويژه و زيبا در خود داشت . شايد امروز بيشتر عروس و داماد ها و اطرافيان آنها ندانند كه معناي تركيب سفره عقد چيست و در اساس به چه منظور ي گسترده مي شود . يعني از يك رسم پر معناي ديرين فقط صورت ظاهري آن حفظ شده و به جا مانده است .

یکی مهم ترین مواردی که در زمان دفتر عقد در کرج باید به آن دقت کنید این است که دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج دارای سفره عقدی کامل و بسیار شیک باشد. سالن عقد نقره در کرج دارای سفره عقدی کامل و بسیار شیک و مجلل است که شما می توانید زیباترین شب عمرتان را در این مکان ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو با شماره  09201612463 تماس بگیرید.

آدرس ما: جهانشهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با اجازه سفره عقد و فلسفه هر یک آشنا کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

گالری از عکس های زیبای سالن عقد نقره در کرج

فلسفه اجزا سفره عقد

قرآن در سفره عقد

دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج قرآن در سفره عقد نشانه نام و یاد خداست. قرآن معمولاً در جلوی آینه روبروی عروس و داماد قرار می گیرد و بدین معناست که قرآن پشتوانه و حامی این وصلت خواهد بود و عروس و داماد که روبروی آینه می نشینند، قرآن مابین آن ها قرار میگیرد و نشان از حفاظت این پیوند در پناه خدا است. معمولاً در خریدهای عروس و سفره عقد خانگی، یک جلد قرآن مجید وجود دارد که در صورت تمایل عروس و داماد، از همان برای سفره عقد نیز استفاده می شود.

 

جانماز

یکی از اجزا سفره عقد اصیل و سنتی ایرانی قرار دادن جانماز پای بندی زوج نسبت به اصول دین اسلام است. بر سفره عقد جانمازی از جنس ترمه با آستر ساتن خوش رنگ یا مخمل سفید قرار می دهند و رویش را با نخ براق نقره ای سوزن دوزی می کنند و روی آن مهر و تسبیح زیبایی می گذارند.

 

آب در سفره عقد

برخی از افراد به رسم پیشینیان درون اجزا سفره عقد به نیت خلوص، پاکی و صداقت در زندگی کاسه ای آب می گذارند و گاهی دو ماهی قرمز نیز در آن می اندازند که نشانه حیات است و یا برای تزئین به جای ماهی برگ تازه ای از درخت نارنج یا گلبرگ های گل و شمع استفاده می کنند.

 

فندق، گردو و بادام در سفره عقد

دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج بر سر سفره عقد ظرفی از فندق، گردو و بادام قرار می دهند که نشانه توانمندی و گسترده بودن سفره خوراک عروس و داماد است. درخت گردو عمر طولانی دارد و گردو نمادی برای طول عمر عروس و داماد است. مقاله وسایل سفره عقد به عهده کیست را مطالعه کنید.

 

 

گل در سفره عقد

یکی از ایده ها برای چیدمان سفره عقد گل نشانی از طراوت و شادابی است و اکثر افراد برای گل‌آرایی سفره‌های عقد از رز قرمز که نماد عشق و محبت است استفاده می‌کنند و گاهی اوقات هم گل‌های زیبای دیگری در کنار این گل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حلقه یکی از مهم ترین موارد در سفره عقد

حلقه عضو رسمی و اولیه یک سفره عقد به حساب می‌آید که معمولا حلقه عروس و داماد یک شکل هستند و در جعبه‌ای زیبا قرار می‌گیرند و در سفر یک جایگاه خاص را به او می‌دهند که جایگاه آنها را می‌توان به طرق مختلفی تزئین کرد. حلقه را فقط در انگشت دست چپ می‌کنند زیرا تنها انگشتی است که یک رگ مستقیم به قلب دارد.

 

 

عسل در سفره عقد

تزئین عسل سفره عقد همیشه نشان از شیرینی دارد و استفاده از آن در سفره عقد نیز نشان از طعم شیرین زندگی است. در مراسمی جالب پس از جاری شدن صیغه عقد، عروس و داماد انگشت در جام عسل می نمایند و هم زمان انگشت خود را که حاوی عسل بود، بر دهان یکدیگر میگذارند. این عمل نشان از این دارد که عروس و داماد در طول زندگی مایه شادکامی و شیرینی زندگی یکدیگر باشند. معمولاً ظرف عسل با ذوق و سلیقه عروس و داماد یا طراح سفره عقد دیزاین می شود و گاهی بعنوان یادگاری از آن لحظه ی شیرین، توسط عروس و داماد نگهداری می شود.

 

عسل در سفره عقد

سکه در سفره عقد

سکه یکی از نمادهای مال و ثروت است. سکه در سفره عقد نشانه این است که عروس و داماد در زندگی رزق و روزی داشته باشند. سکه ها در رنگ های طلایی و نقره ای وجود دارد و برای تزئین سفره عقد لازم است متناسب با دیزاین آن، سکه طلایی یا نقره ای استفاده شود.

 

تخم مرغ در سفره عقد

دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج از گذشته تا کنون بر سر سفره عقد پنج، دوازده یا چهارده تخم مرغ به نیت پنج تن دوازده امام (ع) و چهارده معصوم(ع) قرار می دهند. تزئین تخم مرغ سفره عقد نماد تولد وتداوم نسل است و به نیت ادامه نسل زن و مرد وبچه دار شدن بر سر سفره عقد قرار می گیرد.

 

نان و پنیر و سبزی در سفره عقد

بر سر سفره عقد ظرفی از نان وپنیر و سبزی تزئین شده قرار می دهند. نان نشانه ی برکت خداوند و پنیر را برای وسعت روزی و سپید بختی بر سر سفره قرار می دهند. سبزی نیز نشانه ی سلامتی، سر سبزی و خرمی است. سبزی عقد، سبزی خوردن است که از تره، ریحان، شاهی، نعناع، تربچه و پیازچه تشکیل می شود.

نان و پنیر و سبزی در سفره‌ی عقد

اسپند در سفره عقد

البته دود کردن اسپند در منقل کوچک و فانتزی آتش یک افتتاحیه برای نشستن عروس و داماد بر سر سفره عقد است و هدف از آن دور شدن چشم بد و حسود از این وصلت برای تازه عروس و داماد است تا آنها از گزندی در امان باشند.

 

کله قند در سفره عقد

دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج ساییدن دو کله قند کوچک و هم اندازه به روی تور قند که در بالای سر عروس و داماد گرفته شده نمایانگر باریدن شادی و شیرینی بر سر آنها است.

 

سابیدن کله قند بالای سر عروس و داماد حین عقد

یکی از رسوم قدیمی سابیدن کله قند بالای سر عروس و داماد در حین خواندن خطبه عقد است. معمولاً دختران جوان نزدیک به عروس برای نگهداشتن تور بالای سر و همچنین سابیدن کله قند اقدام می کنند. سابیدن کله قند به معنای بارش شادی و شیرینی بر سر عروس و داماد است و با این کار شیرینی و شادی بر زندگی عروس و داماد می ریزد.

 

جا حلقه ای در سفره عقد

معمولاً زمانی که عروس و داماد برای خرید حلقه های ازدواج خود مراجعه می کنند، این حلقه ها در جعبه های جواهرات معمولی به فروش می رسند، برای زیبایی بیشتر قبل از شروع عقد حلقه های ازدواج را بر روی جا حلقه ای در سفره عقد قرار می دهند تا ظاهر زیبایی برای عکاسی و فیلمبرداری داشته باشد و عروس و داماد پس از خوانده شدن خطبه عقد، جا حلقه ای را که توسط خواهر عروس یا داماد به آن ها داده می شود را دریافت نموده و حلقه ها را از روی جا حلقه ای برداشته و طی مراسمی به دست یکدیگر می کنند.

 

کاسه نبات و شیرینی

نبات اعلای زعفرانی یکی از اجزای سفره عقد و نماد آروزی شیرینی پیوند عروس داماد است که در بالای سفره عقد، به شکل زیبا و طبقاتی قرار می دهند. طراحی های بسیار متنوعی بر روی شاخه نبات می شود که یکی از عناصر زیبای هر سفره عقدی است. مقاله میوه آرایی سفره عقد را نیز بخوانید تا بتوانید یک میز شیک و زیبا داشته باشید.

 

شیرینی برای شب یلدایی

همچنین ظرفی از شیرینی را که دارای دو نوع شیرینی خشک و تر است را بر سفره قرار می دهند. این شیرینی ها نشانه به ارمغان آوردن شهد خوشبختی است و باید خوش منظر، کوچک و تازه باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *