مفهوم انواع گل در دسته گل عروس ، معرفی قشنگ ترین گل ها

دسته گل تک رنگ سفید و بسیار لاکچری

5/5 - (5 امتیاز)

مفهوم انواع گل در دسته گل عروس اگر شما هم دارید برای یک عروسی با تعداد زیادی ویژگی های خاص برنامه ریزی میکنید در مورد شخصی سازی گل های عروسیتان هم فکر کنید. اما به جای اینکه انتخاب هایتان را تنها بر پایه رنگ گل و استایل بگذارید اجازه بدهید معنی و مفهوم هر یک از گلها دیگران را به خوبی از تصمیم شما آگاه کند.

از دسته گل عروس گرفته تا مقدمات عروسیتان راههای زیادی برای القای شخصیتتان و همچنین معنا بخشیدن به چیزهای حقیقی و خاص وجود دارد. از قرن ها پیش زبان گل ها برای ابراز احساسات به کمک انسان ها امده و در زمان ملکه ویکتوریا وقتی کلمات و اشارات برای بیان احساسات ناتوان بودند از گل ها استفاده میشده . امروزه خیلی از زوج ها از این روش عاشقانه پیروی میکنند و دسته گل هایی با گل ها و تزئیناتی که معنای آنها برایشان مهم است را طبق سلیقه خودشان خلق کرده و استفاده میکنند.

در جایی که گل هایی با معنا و ارتباط عاشقانه مثل رز ها و میخک بسیار محبوب هستند ، تعداد زیادی گل با ویژگی های معنادار مانند شروع تازه ( ادریس )، پیمان ( زنبق و سوسن ) ، استقامت ( گل ادریس ) وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره کرج با ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو با شماره  09201612463 تماس بگیرید.

آدرس ما: جهانشهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

تاریخچه دسته گل عروس

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه دسته گل عروس بیندازیم باید به زمان‌‌‌‌های خیلی قبل یعنی یونان باستان بازگردیم. زمانی که عروسی ها کاملاً متفاوت تر از عروسی‌‌‌‌های امروزی برپا می‌شدند. در آن زمان دسته گل عروس وجود نداشت. بلکه گل ها و برگ هایی را با هم تزئین می‌کردند و آن را هم به دست عروس می‌دادند و به لباسش آویزان می‌کردند. اعتقادات مردم آن زمان بر این بود که با ترکیب و چیدمان گل‌‌‌‌های متنوع گیاهی، عروس را از شیاطین دور کرده و فرشته ها را به دور او جمع می‌کردند.

به مدت چندین قرن این رسومات در تشریفات عقد محضری ادامه داشت تا اینکه رفته رفته و به مرور زمان، مزون‌‌‌‌های لباس عروسی و دسته گل عروس به وجود آمدند. همچنین می‌توان به عروسی هایی که در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا برپا می‌شدند اشاره کرد که این سنت و آداب و رسوم، با اضافه کردن گل‌‌‌‌های زیباتری مانند گیلاس، رز و گل هایی با بوی شیرین تحولات عظیمی پیدا کرد.

 

عکس دسته گل صورتی برای مراسم عقد و عروسی شما

 

در این دوران دسته گل برای عقد محضری و قرار دادن آن در دستان عروس به معنای کامیابی و خوش یمنی عروس در آینده است و رسم بر این بود که دختران مجرد و ازدواج نکرده، قسمتی از دسته گل عروس را بردارند تا به این شیوه، بخشی از بخت و اقبال عروسی به‌ آنها نیز انتقال یابد. در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا، انتخاب دسته گل عروس به دستور و سلیقه وی صورت می‌گرفت. اما امروزه این آئین از بین رفته و معمولاً دسته گل عروسی با توجه به سلیقه شخصی عروس خانم ها انتخاب و تزئین می‌شود.

 

نماد دسته گل عروس

پرتاب دست گل عروس در تشریفات عقد کرج نیز یکی از سنت های قدیم است . شاید تا به حال در عروسی های زیادی دیده باشید که عروس دسته گل خود را پرت میکند و مهمانان مجرد تلاش می کنند که آن را بگیرند.بهتر است هنگام خرید دسته گل عروس از فروشنده بخواهید تا نماد هر گل را به شما بگوید.چیدن دسته گل به سلیقه خودتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود. برای اینکه بتوانید خودتان دسته گل عروس را بچینید نیاز است با معنای انواع گل آشنا شوید.

 

کت و شلوار برای عقد

زنبق

مظهر خلوص، مظلومیت، وفاداری. نام این گل از کلمه یونانی به معنای زیبایی گرفته شده است. این گل برای مراسم در دفتر عقد کرج در انواع رنگ های متنوع می باشد اما نوع سفید رنگ آن به لحاظ به کار رفتن در دسته گل عروس معروف تر است.

 

گل زنبق برای دسته گل عروس

گل صد تومانی

مظهراحساس ، سعادت و خوشبختی، دلسوزی ،غم خواری. نماد این گل های شاداب و زیبا برگرفته از یک داستان احساسی و رماتیکی است که مظهر شروع یک ازدواج و پیوند پایدار همراه با سعادت و خوشبختی است. لذا در انتخاب برای دسته گل مورد توجه است.

 

گل صد تومانی برای دسته گل نامزدی

گل ملکه

مظهر قداست، ظرافت زنانه. در واقع این گل نوعی هویج وحشی است که بعد از اتمام مراسم سرو می شود . به دلیل الگوی ظرافت این گل مورد پسند در دسته گل عروس است.

 

گل ملکه

گل ژیپسوفیلا یا نفس کودک

مظهر یگانگی ،بی گناهی، معنویت، عشق پایدار. دلیل این که در بسیاری از دسته گل های عروس در محضر عقد در جهانشهر کرج این گل های سفید رنگ دیده می شود این است که این گل ها مظهر ازدواجی توام با شادی و عشق پایدار هستند.

 

گل ژیپسوفیلا یا نفس کودک

سنبل

مظهر شادی صدق و صفا و نوع ارغوانی رنگ آن مظهر سوگ و اندوه است. گل سنبل زیبایی و دوام ماندگاری زیادی دارد. نکته مهم در انتخاب این گل رنگ آن است چرا که نوع ارغوانی پررنگ آن در مراسم اندوه به کار می رود .بنابراین نوع سفید و صورتی رنگ این گل در بین گل های مراسم عروسی دیده می شود.

 

گل سنبل برای دسته گل عروس

آفتابگردان

این گل نماد زندگی طولانی و شاد، احترام و افتخار به شخص مقابل و نشان وفاداری نسبت به معشوق است. به همین دلیل آفتابگردان انتخاب مناسبی برای گل مراسم سالگرد ازدواج، جشن تولد و عروسی است و می توانید آن را در کنار گل های دیگر در یک دسته گل استفاده کنید.

 

گل آفتابگردان

میخک صدپر

مظهر عشق مادرانه ، برتری، شیفتگی. گل های میخک صدپر از انواع گل هایی هستند که اگر رنگ مطلوب را نیافتید امکان رنگ کردن به دلخواه خودتان وجود دارد.این گل از آن جا که مظهر عشق مادرانه است ، بسیاری مادران عروس ها این گل را در لباسی که برای مراسم ازدواج دخترشان پوشیده اند ، به کار می برند.

 

میخک صدپر

اسطوخودوس

مظهر خلوص، ظرافت و زیبایی ، جذابیت. این گل علاوه بر زیبایی و ظرافت از عطر شیرین و مطبوعی برخوردار است که قطعا فضای انجام مراسم ازدواج را از حس استرس دور می کند.

 

 

اسطوخودوس

گل شکرپاره

مظهر قدرت ، تنوع، امید ، شجاعت. تا حدی این گل در دسته گل عروس طرفدار دارد که گاهی تمام گل های آن از این نوع انتخاب می شود.

گل شکرپاره دسته گل عروس

 

گل کوکب

مظهر بزرگی، ظرافت و زیبایی ، پیوند پایدار. منشا معنایی نماد این گل نیز داستانی احساسی و رمانتیک است و به دلیل این که این گل مظهر عشق پایدار است ، در دسته گل عروس انتخاب می شود.

 

گل کوکب

یاس بنفش

مظهر عشق اول، آرامش خاطر، اعتماد ، احساسات. نشانه اصلی فرا رسیدن فصل بهار گل های یاس بنفش هستند .این گل ها مظهر آرامش و حس امنیت هستند.

 

 

 

سنبلک

مظهر پایداری ، صدق و صفا. این گل های زیبای ارغوانی رنگ از ظرافت خاصی برخوردارند و برای هر نوع دسته گلی به کار می روند.

 

آلاله

مظهرجذابیت و زیبایی. این گل های زیبا که نماد جذابیت و زیبایی هستند، گویی منظره غروب خورشید را در قالب گل به تصویر کشیده اند.

 

نرگس زرد

مظهر تولد دوباره ، امید و شروعی دوباره. شروع دوباره زندگی تان را می توانید با انتخاب این گل ها نشان دهید و معمولا انتخاب آن ها در مراسم نشان از امید و حس تعهد است.

 

گل داودی

مظهر خوش بینی، خوشحالی، پایداری.این گل ها برای تمامی فصول سال در دسترس هستند.

 

گل نخودعطر

مظهر سعادت، شادی و خداحافظی با پایانی شاد. خداحافظی همیشه که نباید غمبار باشد . گاهی برای پایان بخشیدن به زندگی گذشته و شروع زندگی جدید می توانید از نماد این گل ها بهره بگیرید.

 

گل آنتوریوم

مظهر مهمان نوازی ، فراوانی ، خوش آمدگویی. از آن جا که این گل مظهر مهمانوازی و خوشامد گویی است می توانید در خانه نیز هنگام ورود مهمان ها در مقابل آن ها روی میز قرار دهید.

 

گل ادریس

مظهر قدردانی و سپاس، تفاهم ، وفور و فراوانی

 

گل آهاری

مظهر مهر و محبت، نیکی ، پایداری

 

گل مروارید

حس مادرانه، بی گناهی، دوستی، شروعی دوباره

 

ماگنولیا

مظهر نجابت، عظمت جاه و مقام، غرور

 

گل میمون

مظهر جذابیت ، بخشندگی ، قدرت

 

فریزیا

مظهر بیگناهی، اعتماد ،دوستی. اگر احساس می کنید شریک زندگی تان دوست خوبی برای تان خواهد بود این گل مناسب است تا به او تقدیم کنید.

 

گل لاله

مظهر عشق واقعی. این گل ها نیز مانند گل رز در رنگ های مختلف هستند و معانی مربوط به خود را دارند. در کل به معنای عشق واقعی پایدار و به دور از اشتباه است.

 

گل یاسمن

خلوص و صدق و صفا عشق

 

گل سوسن سفید

مظهر تواضع و از خودگذشتگی

 

گل استفانوتیس

مظهر ازدواجی مطلوب توام با حس شادی ،عشق سفر

 

گل ثعلب

مظهر عشق ، شکوه، زیبایی

 

گل رز

مظهرعشق پایدار، شور و شوق، علاقه ، دوستی ، شادمانی

 

رز قرمز

مظهر بی نظیر عشق، 12 عدد رز قرمز به معنی مال من باش ، عاشقت هستم

 

رز صورتی

مظهر تحسین ، شادی و قدردانی

 

رز زرد

مظهر دوستی و مراقبت ، انتقال دهنده احساس شادی و دلگرمی

 

رز سفید

مظهر عشقی خالصانه و آسمانی ، پاکی و خلوص

 

رز نارنجی

مظهر عشق آتشین و شور و عشق و علاقه

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *