50 مدل زیبا دسته گل عروس 1402 | تاریخچه و هرآنچه که باید بدانید!

دسته گل عروس چیست ؟

4.1/5 - (10 امتیاز)

دسته گل عروس تاریخچه و هرآنچه که باید بدانید! در مراسم های عروسی همیشه اولین چیزی که نظر همه میهمانان را جلب میکند دسته گل است. از گذشته‌‌‌‌های دور تا به امروز، دسته گل برای عقد محضری پای ثابت و همیشگی مراسمات عروسی بوده است. حضور دسته گل نه تنها موجب افزایش زیبایی و شکوه عروس می‌شود بلکه فضای مراسم را در زیباترین و با ابهت ترین شکل ممکن تزیین می‌نماید.

دسته گل برای عقد محضری یکی از لوازم مهم و ضروری در مراسمات عروسی به شمار می‌آید که نماد زیبایی و خوش اقبالی برای عروس است. عروس خانم ها با قرار دادن دسته گل خود نزدیک سینه، دست در دست داماد پیش به سوی مهمانان قدم بر می‌دارند. در واقع دسته گل عروسی نشان گر یک شروع بزرگ و بی پایان عاشقانه است.

نوع چیدمان گل‌‌‌‌ها در دفتر عقد کرج آن، رنگ و ترکیباتی که به هنگام تزئین دسته گل به کار گرفته می‌شود می‌تواند حامل پیااست که احتمالاً شما از آن بی خبر هستید. گل ها به راحتی می‌توانند گویای زبان عشق و زیبایی باشند.‌ آنها به راحتی احساسات درونی ما را نشان می‌دهند. به همین خاطر است که در مراسمات عروسی نمی‌توانند بی تفاوت از کنار دسته گل عروس رد شوند.

در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره در کرج همراه ما باشید تا به شما در مورد دسته گل عروس چیست و تاریخچه آن بگوییم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو با شماره  09201612463 تماس بگیرید.

آدرس ما: جهانشهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

 

دسته گل عروس چیست؟

دسته گل عروس در شیک ترین سالن عقد در کرج، یکی از مهمترین نمادهای عروسی است. نوع چیدمان گل ها، رنگ ها و حتی انتخاب گل می تواند حاوی پیامی باشد، که شما احتمالا از آن بی خبرید. این که گل ها تنها موجودات زنده در میان المان های مختلف عروسی هستند؛ می تواند نشان دهنده ی اهمیت آن باشد.

گل ها می توانند به راحتی احساسات ما را نشان دهند، می توانند منتقل کننده ی عشق، احساس و عاطفه باشند. پس نباید بی تفاوت از کنار انتخاب آنها بگذریم. حتی تعداد گل ها در دسته گل مصنوعی برای عقد هم اهمیت دارد. بر اساس یک  باور قدیمی، باید تعداد گل ها در دسته گل عروس حتما فرد باشد.

دقت به این ریزه کاری ها اغلب در نزدیکی های مراسم عروسی و تشریفات عقد محضری فراموش می شوند؛ اما اگر سر فرصت، مطالب این مقاله را بخوانید و به ذهن بسپارید، می توانید انتخاب راحت تری در روز عروسی تان داشته باشید.

 

"</a

تاریخچه دسته گل عروس

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه دسته گل عروس بیندازیم باید به زمان‌‌‌‌های خیلی قبل یعنی یونان باستان بازگردیم. زمانی که عروسی ها کاملاً متفاوت تر از عروسی‌‌‌‌های امروزی برپا می‌شدند. در آن زمان دسته گل عروس وجود نداشت. بلکه گل ها و برگ هایی را با هم تزئین می‌کردند و آن را هم به دست عروس می‌دادند و به لباس عقد محضری آویزان می‌کردند. اعتقادات مردم آن زمان بر این بود که با ترکیب و چیدمان گل‌‌‌‌های متنوع گیاهی، عروس را از شیاطین دور کرده و فرشته ها را به دور او جمع می‌کردند.

به مدت چندین قرن این رسومات ادامه داشت تا اینکه رفته رفته و به مرور زمان، مزون‌‌‌‌های لباس عروسی و دسته گل عروس به وجود آمدند. همچنین می‌توان به عروسی هایی که در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا برپا می‌شدند اشاره کرد که این سنت و آداب و رسوم، با اضافه کردن گل‌‌‌‌های زیباتری مانند گیلاس، رز و گل هایی با بوی شیرین تحولات عظیمی پیدا کرد.

در این دوران دسته گل عروس و قرار دادن آن در دستان عروس به معنای کامیابی و خوش یمنی عروس در آینده است و رسم بر این بود که دختران مجرد و ازدواج نکرده، قسمتی از دسته گل عروس را بردارند تا به این شیوه، بخشی از بخت و اقبال عروسی به‌ آنها نیز انتقال یابد. در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا، انتخاب دسته گل عروس به دستور و سلیقه وی صورت می‌گرفت. اما امروزه این آئین از بین رفته و معمولاً دسته گل با توجه به سلیقه شخصی عروس خانم ها انتخاب و تزئین می‌شود.

 

دسته گل پاییزی

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس

در انتخاب خود خلاق باشید

قرار نیست که همیشه دسته گل پاییزی عروس متشکل از گل های رز سفید یا قرمز باشد. کمی خلاقیت به خرج بدهید. گل هایی نظیر ارکیده یا ادریسی می تواند دسته گلی زیبا برای شما بسازد که نگاه مهمانان را خیره کند.
هیچ وقت به دنبال کلیشه ها نباشید. دسته گل های گرد و کوچک که به راحتی در دست حمل می شوند، در کنار زیبای های که دارند، خیلی تکراری شده اند.

 

ترجیحا از دسته گل مصنوعی استفاده نکنید

برای دسته گل عروس اروپایی تان هرگز سراغ گل های مصنوعی نروید. در دهه های گذشته، دسته گل های مصنوعی رواج زیادی داشتند، دلیل این امر احتمالا به رونق نداشتن بازار گل طبیعی و یا ذائقه ی عمومی بر می گشت. اما امروزه گل های طبیعی به دلیل طراوت و نشاطی که به مجلس عروسی می بخشند، در درجه ی اول انتخاب عروس خانم ها قرار گرفته اند.

 

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های نارنجی

دسته گل یا شاخه گل

اگر به دنبال تنوع طلبی هستید، می توانید از این نکته استقبال کنید. به جای دسته گل ، از شاخه گل های طبیعی بدون هیچ تزئینی استفاده کنید. یا از گل های طبیعی برای تزئین لباس یا موهایتان کمک بگیرید. همچنین می توانید از گل های طبیعی به عنوان دستبند یا بازو بند نیز استفاده کنید.

 

مدل های متنوع دسته گل عروس

می توانید به تناسب لباسی که در مراسم عروسی تان به تن خواهید کرد، دسته گل عقد محضری صورتی متفاوتی را انتخاب کنید، دسته گل های آبشاری با لباس عروس دنباله دار، تناسب بیشتر دارند و دسته گل های گرد و کوچک با  لباس پرنسسی هماهنگی دارد.

 

هماهنگی دسته گل عروس با فصل ها

عروس خانم های خلاق، همیشه به جزئیات دقت می کنند. این جزئیات به ظاهر کم اهمیت می توانند، نقطه ی قوت عروسی شما باشند. اگر به ترکیب رنگ ها و انرژی آن ها اعتقاد دارید، می توانید رنگ دسته گل عروسی تان را با رنگ های فصلی که در آن مراسم تان را برگزار می کنید، هماهنگ کنید. گل های سبز و صورتی در فصل بهار، گل های نارنجی و زرد در فصل پاییز، گل های سفید در  فصل زمستان، زیبایی خاصی به شما خواهد بخشید.

 

دسته گل پاییزی

دسته گل را خودمان تزئین کنیم

اگر شما هم از آن دسته از افراد خوش سلیقه و مشکل پسند هستید که به سختی انتخاب می کنید؛ بهتر است به این گزینه هم فکر کنید. تزئین دسته گل بر خلاف تصور عموم کار سختی نیست. تنها به ذوق و سلیقه و کمی ابتکار نیاز دارد. برای این کار می توانید گل های دل خواه تان را تهیه کنید و با روبان و برگ های تزئینی، آن ها را دیزاین کنید.

برای این کار لازم است که گل ها در یک سطح کنار هم قرار گرفته و بلندی ساقه ها و تیغ های گل گرفته شوند، یادتان باشد که ساقه ی گل را به شکل اریب ببرید؛ چرا که باعث طول عمر گل می شود. برگ های زیبا و خوش رنگ را با گل ها ترکیب کنید و با تورهای رنگی مناسب تزئین کنید.

 

رنگ ها و انرژی های آن

گل صورتی

گل های صورتی طرفداران بسیاری دارند؛ به ویژه صورتی کم رنگ و ملایم که نشانگر آرامش است. گل های صورتی می توانند امید و روحیه ی مضاعفی به شما انتقال دهند. برای گل های صورتی می توانید از میان گل های رز، گل ادریس و نیلوفر انتخاب کنید.

 

دسته گل صورتی زیبا و شیک برای مراسم نامزدی

گل سفید

گل های سفید به دلیل هماهنگی با تم عروسی، همیشه پر طرفدار هستند. سفید نماد پاکی است. دسته گلی با گل هایی سفید می تواند جلوه ی خوبی در دستان شما داشته باشد. گل های سفید می‌تواند شامل رز، گل ادریسی و… باشد.

 

دسته گل برای مراسم عقد

گل قرمز

قرمز از دیرباز نماد عشق و علاقه است. رنگی است که شور و هیجان را منتقل می کند و انرژی مثبتی را به اطراف ساطع می کند. برای دسته گل عروس به این رنگ می توان به سراغ گل رز، لاله یا میخک رفت.

 

دسته گل اروپایی با گل های رز سرخ و گل عروس

گل بنفش

رنگ بنفش در روانشناسی نماد شجاعت است، در بین اقوام باستان رنگی مقدس ذکر شده است. حس ارزش و اعتبار را القا می کند. همچنین رنگ بنفش یک رنگ مجلل و اصطلاحا سلطنتی به شمار می آید که می تواند شکوه خاصی به مراسم عروسی تان ببخشد.. گل‌های  بنفش شامل سنبل، بنفشه و گل ادریس هستند که می توانید برای دسته گل تان از آنها انتخاب کنید.

 

گل سبز

سبز رنگی آرامش بخش و نمایانگر ذات طبیعت است. رنگی است که قابلیت تلفیق شدن با سایر رنگ ها و تم عروسی را دارد. سبز نماد زندگی است و کسی که از این رنگ برای دسته گل عروسی اش استفاده می کند، مشخص است که با جهان پیرامونش در صلح و سازش است. گل‌های سبز رایج شامل اوکالیپتوس، سالا، طوسک و گل موم هستند.

 

گل سبز برای دسته گل عروس

گل زرد

گل زرد نماد شادمانی و سرخوشی است. تطابق بسیار خوبی با المان های عروسی دارد. می توان آن را یک رنگ معنوی نیز قلمداد کرد. گل های رزدی که می توانید برای دسته گل تان استفاده کنید شامل رز، نرگس زرد، ارکیده و لاله می‌شوند.

 

دسته گل برای مراسم با گل های زرد

گل نارنجی

گل‌های نارنجی در میان اغلب مردم محبوب هستند. گل های نارنجی نماد تحرک و انرژی‌اند. نارنجی همچنین ضد افسردگی هم هست. پس می تواند انتخاب خوب و مناسبی برای عروسی شما باشد. در بین گل های نارنجی رنگ می توان به گل خشخاش، بابونه، لاله و میخک اشاره کرد.

 

دسته گل با گل نارنجی

گل آبی

انتخاب رنگ آبی برای دسته گل عروسی می تواند یک ساختار شکنی تمام عیار به شمار بیاید. چرا که کم تر کسی از رنگ آبی استفاده می کند. آبی رنگ محبوبی است و رنگی بر گرفته از دل طبیعت است. آبی را نماد آرامش و ثبات می دانند. آبی همچنین بیان کننده ی اعتماد و استقلال نیز هست. رنگ آبی در گل های بسیاری یافت می شود از جمله شامل رز آبی، سنبل آبی، گلورسیا و خیلی انواع دیگر. سایه‌ی رنگ‌ها از آبی روشن تا تیره متغیر است.

 

انواع گل در دسته گل عروس

زنبق

مظهر خلوص، مظلومیت، وفاداری. نام این گل از کلمه یونانی به معنای زیبایی گرفته شده است. این گل در انواع رنگ های متنوع می باشد اما نوع سفید رنگ آن به لحاظ به کار رفتن در دسته گل عروس معروف تر است.

 

زنبق برای دسته گل عروس

گل صد تومانی

مظهراحساس ، سعادت و خوشبختی، دلسوزی ،غم خواری. نماد این گل های شاداب و زیبا برگرفته از یک داستان احساسی و رماتیکی است که مظهر شروع یک ازدواج و پیوند پایدار همراه با سعادت و خوشبختی است. لذا در انتخاب برای دسته گل مورد توجه است.

 

 

گل ملکه

مظهر قداست، ظرافت زنانه. در واقع این گل نوعی هویج وحشی است که بعد از اتمام مراسم سرو می شود . به دلیل الگوی ظرافت این گل مورد پسند در دسته گل است.

 

گل ژیپسوفیلا یا نفس کودک

مظهر یگانگی ،بی گناهی، معنویت، عشق پایدار. دلیل این که در بسیاری از دسته گل ها این گل های سفید رنگ دیده می شود این است که این گل ها مظهر ازدواجی توام با شادی و عشق پایدار هستند.

 

گل ژیپسوفیلا یا نفس کودک

سنبل

مظهر شادی صدق و صفا و نوع ارغوانی رنگ آن مظهر سوگ و اندوه است. گل سنبل زیبایی و دوام ماندگاری زیادی دارد. نکته مهم در انتخاب این گل رنگ آن است چرا که نوع ارغوانی پررنگ آن در مراسم اندوه به کار می رود .بنابراین نوع سفید و صورتی رنگ این گل در بین گل های مراسم عروسی دیده می شود.

 

گل آفتابگردان

مظهر وفاداری ، طول عمر، هوش و زیبایی. گل های آفتاب گردان یکی از بهترین انواع گل هایی هستند که با دیدن رنگ درخشان آن ها احساس شادابی و خوشحالی پیدا می کنید. این گل ها در فصل تابستان و یا اوایل پاییز قابل دسترس هستند.

 

گل آفتابگردان

میخک صدپر

مظهر عشق مادرانه ، برتری، شیفتگی. گل های میخک صدپر از انواع گل هایی هستند که اگر رنگ مطلوب را نیافتید امکان رنگ کردن به دلخواه خودتان وجود دارد.این گل از آن جا که مظهر عشق مادرانه است ، بسیاری مادران عروس ها این گل را در لباسی که برای مراسم ازدواج دخترشان پوشیده اند ، به کار می برند.

 

رسم پرت کردن دسته گل عروس

به طول کلی رسم پرتاب کردن گل عروس به سوی مهمانان مجرد حاضر در جمع، رسم و آئینی است که از کشور انگلستان وارد فرهنگ و سنت ایرانی شده است. آیا می دانید چرا رسم پرتاب کردن دسته گل عروس ابداع شده است؟ آیا کنون به علت انجام این کار زیبا و متفاوت اندیشیده اید؟ هنوز هم در بسیاری فرهنگ های دیگر به ویژه کشورهای اروپایی برداشتن و بردن تکه ای از لباس عروس به عنوان خوش یمنی و یادگاری یکی از رسومات قدیمی است.

 

دسته گل عقد محضری صورتی

طبیعتاً هیچ عروسی دوست ندارد لباس شیک و مجللش را در شب عروسی تکه پاره کنند. به همین خاطر رسم پرتاب کردن گل عروسی برای تمامی مهمانان مجرد ابداع شد تا به این شیوه جلوی پاره پاره شدن لباس نازنین و بسیار زیبای عروس خانم ها را بگیرند. سال های بسیار طولانی است که در فرهنگ ایرانی، از این رسم رسوم زیبا و دیدنی در مراسمات عروسی استفاده می شود.

 

در ادامه چند ایده برای دسته گل را به شما نشان می دهیم:

 

 

"مدل

 

"مدل

 

"جدیترین

 

"مدل

زیباترین دسته گل عروس جهان

دسته گل مراسم عروسیتان را باید یکی از اجزای ضروری مراسم عروسی دانست. انتخاب نوع گل،اندازه و رنگ و حتی تزئین آن از موارد مهمی است که در انتخاب گل عروس باید رعایت شود.

زیباترین دسته گل عروس جهان

 

زیباترین دسته گل عروس جهان 1402

 

زیباترین دسته گل عروس جهان 2023

 

زیباترین دسته گل عروس جهان صورتی

 

شیک ترین دسته گل عروس

اگر دنبال بهترین و شیک ترین مدلهای دسته گل هستید می توانید همراه ما باشید چراکه بهترین مدلهای 2023 رابه نمایش گذاشته ایم.انتخاب  گل عروس یکی از انتخاب هاي مهم و کلیدی برای مراسم عروسی است. شما می توانید گل هاي  گل عروسی تان رابا گل هاي خودرو، گل آرایی مراسم عروسی و حتی رنگ پیراهن و کراوات همسرتان ست کنید.

شیک ترین دسته گل عروس

 

شیک ترین دسته گل عروس 2023

 

شیک ترین دسته گل عروس 1402

 

شیک ترین دسته گل عروس

 

شیک ترین دسته گل عروس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *