راهنمای خرید انگشتر طلای زرد برای نامزدی | 10 مدل جذاب

راهنمای خرید انگشتر طلای زرد برای نامزدی

4.2/5 - (4 امتیاز)

راهنمای خرید انگشتر طلای زرد برای نامزدی خرید طلا و جواهرات و انگشترهای زرد برای نامزدی برای بسیاری از خانم ها اهمیت زیادی دارد و ممکن است بخواهند برای جشن های عقد یا عروسی خود از طلا زرد به جای طلای سفید استفاده نمایند.

طلای زرد انواع مختلفی دارند ، از استایل براق گرفته تا طرح های مات ، طلا و جواهرات در بازار از گردن آویز گرفته تا انگشتر هایی که قابلیت ست شدن با چند انگشتر دیگر در کنارشان را دارند و یا گوشواره های حلقه ای ، به شکل های مختلفی عرضه می شوند و در حالی که انگشتر های پلاتین و طلای سفید هنوز انتخابی محبوب محسوب می شوند تعداد زیادی از زوج های مدرن در فکر خرید انگشتر نامزدی طلای زرد برای تشریفات مراسم عقد هستند چون این نوع انگشتر با بقیه جواهراتی که روزانه از آن ها استفاده می کنند به خوبی هماهنگ می شود.

حتی اگر جعبه جواهرات شما مملو از نقره جات است انگشتر طلای زرد برای زوج های پیرو مد که به انگشتر هایی که از ترکیب دو یا چند نوع فلز ساخته شده اند علاقه دارند انتخابی کامل و بی نقص است. در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره کرج با ما همراه باشید.

 

 

انگشتر طلای من باید چه عیاری داشته باشد؟

عیار طلا عددی است که به شما می گوید که تعداد قطعات طلای خالص در یک قطعه جواهرات ، از مجموع 24 قطعه ، چقدر است. به عنوان مثال ، حلقه های طلای 10 عیار حاوی تقریبا 42٪ طلا (10 تقسیم بر 24) و بقیه فلزات دیگر مانند روی ، نیکل و غیره هستند.

همانطور که ممکن است حدس بزنید ، طلای عیار بالاتر نسبت به عیار پایین تر گران تر است ، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد عیار ، قیمت را در نظر بگیرید.

با این حال ، عامل دیگری نیز وجود دارد که گاه از آن غافل می شوید و آن دوام است. از آنجایی که طلای خالص بسیار نرم است، عیار انگشتر طلای شما هرچه پایین تر باشد، سخت تر و بادوام تر خواهد بود.

 

 

انگشتر طلای من باید چه عیاری داشته باشد؟

 

 

راهنمای خرید انگشتر طلای بدون نگین ارزان

راهنمای خرید انگشتر طلای زرد برای نامزدی انگشترهای طلای بدون نگین معمولا شبیه به یک رنگ ساده هستند و یا در طراحی‌های ظریف و ساده ساخته شده اند، به دلیل استفاده نشدن از هیچگونه نگین قیمتی در این مدل از انگشتر قیمت آن‌ها نسبتا به صرفه و مناسب می‌باشد.

 

 

انگشتر مناسب برای انگشتان کوتاه

بهترین انگشتر برای افرادی که انگشتان کوتاهی دارند، انگشترهای لوزی شکل می‌باشد. انگشترها دارای اشکال هندسی هستند. اکثرا انگشتان شما را بلند تر و زیبا تر نشان می‌دهند. البته باید توجه داشته باشید استفاده از انگشترهایی که دارای جواهرات بزرگی هستند برای دستان کوتاه مناسب نمی‌باشد.

 

 

انگشتر برای انگشتان کشیده و باریک

انگشتان کشیده  باریک به خودی خود دارای زیبایی چشمگیری هستند و استفاده از انگشترها ظریف و باریک برای افزایش جلوه انگشتان باریک بسیار مناسب می‌باشد؛ انگشترهایی که دارای نگشن‌های بسیار بزرگ و برجسته هستند برای انگشترهای باریک چندان زیبا نمی‌باشد.

 

 

آیا حلقه ازدواج باید سنگ قیمتی داشته باشد یا نداشته باشد؟

تقریبا همه حلقه‌های نامزدی مملو از سنگ‌های ریز و درشت هستند و همین الماس‌ها و سنگ‌ها ارزش انگشتر را تعیین می‌کنند. اما هستند حلقه‌هایی که عاری از هرگونه جواهرند و به واسطه طراحی‌های مختلف فلز گران‌قیمت‌شان جلوه‌نمایی می‌کنند.

اما به پیشنهاد ما، بهتر است برای نکاتی برای انتخاب حلقه نامزدی سراغ مدل‌هایی بروید که یک الماس کوچک روی خود داشته باشند. طراح سنگ‌فرشی برای این منظور گزینه بسیار مناسب و شیکی است.

وقتی که سطح انگشتر از تعدادی الماس ریز پوشیده شده باشد، به ان «پایه سنگفرشی» می‌گویند. این نام، به این دلیل است که سطح آن مانند یک تکه از خیابان زیبا فرش شده با سنگ‌های گرانیتی است. در این نوع پایه، اندازه الماس‌ها باید دقیقا یکسان باشند. اگرچه سایز آنها کوچک است، اما در مجموع هر سنگ به پراکندگی نور این مدل کمک می‌کند. ارزش چنین جواهری مانند مدل تک‌نگین چندان مشهود نیست، اما وقتی شما زحمت ساخت آن را در نظر بگیرید، قیمت عادلانه‌ای برای آن می‌پردازید.

شخصیت خود را نیز می‌توانید در انگشتری که انتخاب می‌کنید تعریف کنید. اگر اهل زرق و برق و درخشش زیاد هستید و دوست دارید همه چیز خیلی زیاد به چشم بیایند، باید سراغ جواهرات پر برق بروید. اما اگر سادگی را بیشتر از جلوه‌گری دوست دارید، توصیه می‌کنیم سراغ انگشترهای ساده با سنگ‌های ساده بروید.

 

 

نکات مهم در هنگام خرید طلای زرد برای نامزدی

 

بر اساس هیجانات لحظه‌ای خود خرید نکنید

یعنی چه؟ یعنی همین که یک انگشتر طلا دیدید و خوشتان آمد، اقدام به خرید نکنید. بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب مردم جهان انجام می‌دهند همین است. آنها اولین چیزی که به نظرشان جالب است را خریده و دیگر سراغ بقیه مدل‌ها نمی‌روند.

راهنمای خرید انگشتر طلای زرد برای نامزدی برای خرید یک هدیه عالی و شیک باید زمانی را به گشت‌وگذار و دیدن مدل‌های مختلف اختصاص دهید. همچنین توصیه می‌کنیم حتما از فروشگاه‌هایی خرید کنید که به شما گارانتی می‌دهند.

بدون شک هیچ کسی دوست ندارد که انتخاب اشتباهی داشته باشد، آن هم هنگام خرید کالای گران‌قیمتی همانند طلا. پس فقط سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید که ضمانت‌نامه خرید هم داشته باشد.

 

 

توجه کنید که رکاب انگشتر طلا، آبکاری شده نباشد

رکاب انگشتر در طرح‌ها، شکل‌ها و رنگهای مختلفی عرضه می‌شود. بعضا هم ممکن است از جنس طلا نباشد و فقط روکش طلا داشته باشد. این انگشترها به این خاطر که از طلا نیستند و فقط آبکاری طلا شده‌اند، قیمت ارزان‌تری دارند. اما توجه داشته باشید که برای هدیه دادن گزینه مناسبی به شمار نمی‌روند. به این خاطر که روکش به مرور زمان از بین می‌رود و نه تنها فلز زیر آن نمایان می‌شود بلکه ممکن است به ترکیب اصلی انگشتر هم لطمه وارد کند. توصیه ما این است برای هدیه دادن انگشتر طلا سراغ گزینه‌های آبکاری شده نروید.

 

 

سبک و مدل مورد نظر در انتخاب انگشتر طلا

شاید مهم ترین چیز هنگام خرید انگشتر طلا نامزدی در تشریفات عقد کرج این باشد که سبک و مدلی را انتخاب کنید که متناسب با سلقیه تان است تا هیچ وقت دلتان را نزند. شما باید ببینید بیشتر مدل های ساده دوست دارید یا مدل هایی که از سنگ و نگین تشکیل شده اند؟ طلا زرد دوست دارید یا طلا سفید؟ اگر سراغ مدل های نگین دار می روید، به این نکته توجه کنید که هر نگین داخل یک قاب از جنس طلا قرار گرفته باشد، چون اگر چنین نباشد احتمال افتادن نگین ها زیاد خواهد بود.

هنگام انتخاب مدل انگشتر طلا نامزدی در دفتر عقد کرج، به مدل الماس و نگین هم توجه کنید. شکل الماس می تواند گرد، قلبی، بیضی یا اشکی شکل باشد که انتخاب آن کاملا سلیقه ای است.

 

 

نکات مهم در هنگام خرید طلای زرد برای نامزدی

 

 

پایه نگین انگشتر طلا

راهنمای خرید انگشتر طلای زرد برای نامزدی زمانی که سراغ مدل های نگین دار برای انگشتر طلا نامزدی می روید، حتما به پایه نگین هم باید توجه شود، آن هم به این دلیل که پایه نگین بر زیبایی انگشتر تاثیر می گذارد. پایه نگین می تواند یکی از مدل های زیر باشد:

تیفانی، که بیشتر حالت چنگکی دارد و یک نگین درشت روی آن قرار می گیرد و مدلی است که هیچ وقت از مد نمی افتد.

حفره ای، که دیواره فلزی دارد و نگین کاملا درون آن قرار می گیرد. در واقع، این حالت پایه بسیار ایمن است و از نگین محافظت خواهد شد و توصیه ما این است که افرادی که شاغل هستند یا زندگی فعالی دارند، سراغ این مدل ها بروند.

کانالی، که نگین ها در کنار هم و داخل شیار یا کانال قرار می گیرند و حتی از این نوع پایه می توان برای انگشترهای تک نگین هم استفاده کرد.

جنس فلز انگشتر طلا نامزدی

انگشتر طلا نامزدی در انواع طلا زرد، سفید و رزگلد در بازار موجود می باشد. خیلی از عروس خانم ها ترجیح می دهند سراغ مدل های طلا زرد با عیار 18 بروند که با فلزهای مقاوم ترکیب می شود و حتی برای استفاده های روزانه نیز مناسب هستند. انگشتر نامزدی طلا سفید برای افرادی مناسب است که خیلی اهل زرق و برق نیستند و می خواهند مدل ساده تری را انتخاب کنند و جالب است بدانید که اگر روی این انگشتر خط بیفتد، به راحتی می توانید آن را تعمیر کنید.

 

 

حلقه نامزدی از جنس طلای زرد

اولین انتخاب بیشتر بانوان، طلای زرد است؛ پس اگر میخواهید انگشتر نامزدی که برای عروس خانم میخرید او را تحت تاثیر بگذارد، حلقه نامزدی از جنس طلای زرد می تواند گزینه مناسبی باشد. عیار طلای بکار رفته در بیشتر طلا و جواهرات در ایران، عیار طلای 18 است و برای انگشتر نامزدی محضر عقد در جهانشهر کرج هم می تواند گزینه مناسب شما باشد.

معمولا تصور عموم این است که هر چه عیار طلا بیشتر باشد مفهوم بهتری دارد، اما توجه کنید که عیار طلای 18 عیاری استاندارد است و در برابر شکستگی و خم شدن مقاوم تر از طلای 22 عیار است.

 

 

راهنمای خرید انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

 انگشتر طلای زرد برای نامزدی

 

 

انگشتر نشون در کدام انگشت است؟

4.2/5 - (4 امتیاز)

انگشتر نشون بصورت عرف جامعه در دست راست قرار میگیرد، به معنای اینکه این انگشتر نشان است و هنوز ازدواجی رخ نداده است. دست چپ برای انگشتر یا حلقه ازدواج است که پس از عقد رسمی در ایران در انگشت بزرگ دست چپ یا همان انگشت حلقه، برای انداختن حلقه ازدواج استفاده می شود.

در انتخاب حلقه ازدواج به چه مواردی دقت کنیم؟

4.2/5 - (4 امتیاز)

معمولا انگشتر نامزدی از جنس طلا، طلای سفید، پلاتین و حتی نقره است. در انتخاب حلقه نامزدی به رنگ پوست عروس خانم، سلیقه های گذشته او(توجه کنید که جواهراتی که دارد بیشتر به چه سبکی است، نگین دار یا بی نگین، مینیمال یا پر نگین و …) ، اندازه انگشتان دست او(کشیدگی انگشت ها یا درشت بودن آن) و نگین های روی انگشتر توجه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *