چند ایده برای برگزاری جشن عقد در منزل

چند ایده برای برگزاری جشن عقد در منزل

5/5 - (6 امتیاز)

برگزاری جشن عقد در منزل خیلی از عروس و دامادها ترجیح می دهند به جای هزینه های اضافه در روزهای ابتدایی زندگی مشترک خود کمی صرفه جویی کنند. یکی از تشریفات مراسم عقد که برای برگزای آن حتما نیاز به روزرو تالار و باغ نمی باشد جشن نامزدی است که به راحتی و با کمترین هزینه ها می توانید آن را در خانه برگزار کنید. ما امروز می خواهیم به شما ایده های برگزاری جشن نامزدی در خانه را معرفی کنیم تا بتوانید به زیباترین شکل ممکن و با کمترین هزینه مجلل ترین جشن را برگزار کنید.

برگزاری مراسم نامزدی

بعد از پروسه خواستگاری و مراسم بله برون نوبت به جشن نامزدی می رسد. شاید شما دوست داشته باشید که یک جشن نامزدی مجلل و با شکوه در یکی از بهترین تشریفات عقد کرج بگیرید.

یا شاید هم دوست دارید یک میهمانی خانوادگی و کوچک را برگزار کنید. این مسئله کاملا سلیقه ای می باشد.اگر شما جزء آن دسته از دوستانی هستید که می خواهید تنها یک جشن نامزدی مختصر برای اینکه به یکدیگر محرم شوید در خانه پدری خود بگیرید ما برایتان ایده های داریم که به هر چه زیباتر شدن جشن شما کمک خواهند کرد.

برگزاری مراسم نامزدی

ایده های جذاب برای برگزاری جشن نامزدی در خانه 

کارهایی که شما باید برای برگزاری جشن نامزدی خود در خانه انجام دهید به مراتب کمی بیشتر از کارهایی است که اگر تالار رزرو می کردید باید انجام می دادید. اما اصلا نگران نباشید و استرس نداشته باشید. ما در سالن عقد نقره به شما خواهیم گفت که برای برگزاری این جشن در خانه نیاز به انجام چه کارهایی می باشد.

کرایه سفره عقد

اولین کاری که می بایست انجام دهید کرایه کردن سفره عقد می باشد تا بتوانید آن را به زیباترین شکل ممکن در خانه چیدمان کنید. تنوع سفره های عقد بسیار زیاد می باشد و دست شما در انتخاب کاملا باز است. به خاطر داشته باشید که برای انجام این کار حداقل باید 2 هفته زودتر از برگزاری جشن خود اقدام کنید.

کرایه سفره عقد

رفتن به محضر عقد و عاقد

این مسئله را به خاطر داشته باشید که برای خواندن خطبه عقد و یا صیغه محرمیت حتی در خانه نیاز به عاقد دارید. بنابراین بهتر است با مراجعه یه یک دفتر ازدواج در نزدیکی منزل خود رفته و برگه آزمایشگاه را بگیرید.

بعد از اینکه جواب آزمایش را گرفتید مجدد به همان دفتر عقد کرج مراجعه کنید و برای روز جشن خود با عاقد صحبت کنید تا در ساعت مشخص در منزل شما حضور داشته باشد.

رفتن به محضر عقد و عاقد

لباس نامزدی

مدل های متنوع و زیبای بسیاری از لباس های مخصوص نامزدی و کت و شلوار عقد عروس در بازار موجود می باشند. این مسئله باز هم بسته به سلیقه عروس خانم است که بخواهد لباس آماده تهیه کند و یا اینکه لباس نامزدی را بدوزد. دقت داشته باشید که برای دوختن و حتی خرید لباس نامزدی حداقل یک ماه باید زودتر اقدام کنید.

طراحی و دکوراسیون خانه برای جشن

دیزاین و طرحی خانه برای جشن نامزدی چندان هم کار سخت و دشواری نیست. هم می توانید خودتان این کار را انجام دهید و هم از تیم هایی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بخواهید تا منزل شما را به زیباترین شکل ممکن دیزاین و طراحی کنند. شما می توانید با شمع آرایی و گل آرایی محیط زیبایی را در منزل برای جشن نامزدیتان آماده کنید.

بادکنک‌آرایی، گل‌آرایی و شمع‌آرایی خانه

گل‌آرایی خانه برای جشن عقد و نامزدی شاید کمی هزینه بر به نظر برسد، اما در زیبایی مراسم شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. برگزاری جشن عقد و نامزدی در خانه با همین کار‌های ساده به‌ایده‌ای منحصر به فرد تبدیل خواهد شد. این روز‌ها همچنین بادکنک‌ها با اشکال مختلف و رنگ‌های جذاب در مغازه‌های وجود دارند. به همین دلیل نیز بادکنک‌آرایی جایگاه ویژه‌ای در جشن‌های نامزدی و عقد پیدا کرده است.

از بادکنک‌های کروم، شب تاپ و براق برای برگزاری جشن عقد در منزل غافل نشوید. حتماً شما نیز به معجزه‌ی شمع‌آرایی و میوه آرایی سفره عقد در جشن‌های مختلف‌ایمان دارید! از شمع روی میز‌ها و جای جای منزل خود استفاده نمایید تا عکاسی و فیلم‌های جذاب‌تری از جشن عقد و نامزدی داشته باشید.

بادکنک‌آرایی، گل‌آرایی و شمع‌آرایی خانه

آرایش نامزدی

پیشنهاد ما به شما عروس خانم های عزیز این است که سعی کنید برای روز نامزدی زیاد آرایش غلیظ نداشته باشید و ترجیحا از میکاپ و آرایش موی ساده استفاده کنید تا در شب عروسی متفاوت تر از همیشه دیده شوید. انتخاب تاج های ظریف با تاج گل بهترین گزینه برای جشن نامزدی می باشند.

عکس نامزدی

از دیگر ایده های برگزاری جشن نامزدی در خانه، انتخاب عکاس و فیلمبردار می باشد که عروس خانم ها روی این مسئله وسواس بسیار زیادی از خود به خرج می دهند. برای جشن نامزدی چون همه چیز با سرعت بیشتری برنامه ریزی می شود بهتر است بیشتر عکس های دو نفره و ایده عکس با حلقه ازدواج بگیرید.

عکس نامزدی

گیفت جشن نامزدی و عقد

برای مهمانان خود گیفت‌های مناسب جشن عقد و نامزدی تهیه کنید تا از این روز زیبا به یادگار داشته باشند. این روز‌ها گیفت‌های عروسی در مدل‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند و می‌توانید یکی از آن‌ها را به توجه به سلیقه و تم جشن نامزدی انتخاب نمایید. برگزاری جشن عقد و نامزدی در خانه شاید به خودی خود جذاب به نظر نرسد، اما با همین گیفت‌های ساده در کنار سایر آیتم‌ها، مراسمی به یاد ماندنی خواهید داشت.

گیفت جشن نامزدی و عقد

مشخص کردن تعداد مهمانان

مشخص کردن تعداد مهمانان اولین گام برای برگزاری یک جشن‌ایده‌آل در خانه می‌باشد. خوشبینی را کنار بگذارید و به اندازه‌ی طرفیت منزل خود مهمان دعوت کنید. اگر تعداد مهمان‌ها زیاد است، از دوستان و آشنایانی که منزل بزرگتری دارند کمک بگیرید. همچنین می‌توانید خانه‌ای را به منظور برگزاری جشن عقد و عروسی خود اجاره نمایید و به تزیین آن بپردازید. برای پیدا کردن منزل مناسب جشن خود نیز بهتر است از تشریفات مجالس کمک بگیرید. تعداد مهمانان زیاد در فضای بسیار کوچک برای برگزاری جشن نامزدی و عقد در خانه اصلاً مناسب نیست.

کیک نامزدی

اما آخرین ایده از ایده های برگزاری جشن نامزدی در خانه، انتخاب کیک نامزدی می باشد. برای انتخاب کیک به تم و رنگ لباس خود توجه داشته باشید تا هارمونی زیبایی ایجاد شود.همچنین می توانید از ایده های نوآورانه مثل توت فرنگی شکلاتی و برج دونات استفاده کنید.

کیک نامزدی

چیدمان میز و صندلی‌ها

برای برگزاری جشن عقد در منزل حتماً به اجاره‌ی میز و صندلی نیاز پیدا می‌کنید. پس چه بهتر که در انتخاب آن‌ها دقت نمایید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، از کرایه میز‌های جاگیر و صندلی‌های بزرگ بپرهیزید. همچنین در چیدمان میز و صندلی‌ها باید به رفت و آمد مهمانان نیز توجه نمایید. جا به جایی مداوم صندلی‌ها توسط مهمانان برای باز کردن راه منظره جالبی را برای جشن شما رقم نمی‌زند.

تزیینات مهترین بخش مربوط به میز و صندلی‌ها است. احتمالاً انتخاب‌های شما برای شکل و شمایل میز و صندلی‌ها محدود می‌باشد، اما برای تزیینات روی آن خیر. وسایل روی میز را هماهنگ و ترجیحا با تم رنگی خاص بچینید. در صورت امکان گل‌آرایی برای میز‌ها و سایر قسمت‌های خانه را فراموش نکنید. علاوه بر همه این‌ها، میز بزرگی را برای چیدن وسایل شام در نظر بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *