60 مدل دسته گل عروس ; راهنمای انتخاب دسته گل عقد و عروسی

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های زرد

4/5 - (6 امتیاز)

انتخاب مدل دسته گل عروس یکی از مهمترین چیزهایی است که باید برای تشریفات مراسم عقد در تدارک آن باشید. داشتن اطلاعات کافی در مورد گلها می تواند در انتخاب بهترین دسته گل مناسب به شما کمک کند. انتخاب دسته گل یکی از مهم ترین تصمیمات در مورد تزیینات مربوط به گل است. عروس می تواند گل خود را با دیگر تزیینات محل برگزاری مراسم عروسی هماهنگ کند، و یا به گونه ای انتخاب کند که در عکس های عروسی چشمگیر باشد.

دسته گل عروس طبیعی

اگر عاشق دسته گل اروپایی یا دسته گل گلهای وحشی هستید، حتما دسته گل طبیعی را برای تشریفات عقد محضری انتخاب کنید. لطافت و زیبایی دسته گل طبیعی با هیچ چیز قابل قیاس نیست. عطر خوش گل‌ها و لطافتی که در ظاهر عروس ایجاد می‌کند بسیار خواستنی و جذاب است.  استفاده از گل‌های خاص در دسته گل می‌تواند عکس‌های شما را متفاوت کند.

دسته گل رز آبی یا دسته گل روستیک برای دیزاین عروسی‌های خاص با همین سبک بسیار فوق‌العاده خواهد بود. اگر عاشق عطر و بوی گل‌ها هستید، می‌توانید دسته گل ، گل مریم سفارش دهید و از زیبایی آن لذت ببرید و عطر آرامبخش‌ آن را در زیباترین شب زندگی‌تان داشته باشید.

بهترین گل هایی که میتوانید برای دسته گل تان در برگذاری مراسم دفتر عقد کرج مورد استفاده قرار دهید عبارتند از: انواع گل رز، سوسن، ارکیده و بنفشه که دسته گلی خاص به شما میبخشند. البته برخی از افراد هم ترجیح می دهند با خرید دسته گل مصنوعی خیال خودشان را از بابت نگهداری دسته گل بعد از مراسم راحت کنند. اما بهتر است با وجود تمام وسایل مصنوعی تهیه شده برای عروس، از یک موجود زنده که دارای بو و رنگ خوبی بوده و حتی از نظر روانشناسی، باعث کاهش استرس می شود، استفاده نمود.

 

دسته گل برای عقد محضری

سومین چیزی که در انتخاب مدل دسته گل ایرانی مهم است رنگ آنهاست. رنگ دسته گل  در زمان های قبل حتما قرمز و یا قرمز سفید بود. اما امروزه انتخواب رنگ دست گل عروس به صورت سلیقه ای و با توجه به معیار های دیگری انتخواب میشود.

انتخاب رنگ گل متناسب در تشریفات عقد کرج با رنگ فصلی که مراسم برگزار می شود مانند دسته گل بهاری  یا دسته گل تابستانی، بسیار زیبا می باشد. دسته گل های نقره ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان هماهنگی دارند و دسته گل های قرمز کهربایی، نارنجی و کهربایی با فصل پاییز مناسب اند.

دسته گل مصنوعی

بسیاری از عروس خانم‌ها علاقه مند هستند که بعد از جشن عروسی، دسته گل مصنوعی برای عقد را به عنوان یادگاری شیرین از خاطره‌انگیزترین شب زندگی‌شان نگهداری کنند. برای عروس خانم‌هایی که مایل هستند دسته گل را نگهداری کنند، بهترین کار انتخاب دسته گل مصنوعی عروس است. با چنین کاری می‌توانید دسته گل عقد محضری را طبیعی سفارش دهید و دسته گل را مصنوعی سفارش دهید.

دسته گل گلبهی، دسته گل سفید و دسته گل عروس ایرانی بهترین و رایج‌ترین انواع دسته گل مصنوعی هستند. هرچند برای انتخاب گل مصنوعی هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید انواع دسته گل ، گل رز قرمز یا دسته گل ارکیده را به‌وسیله واقعی‌ترین ظاهر گل‌های مصنوعی داشته باشید و سال‌های سال این گل‌های زیبا را نگهداری کنید.

در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره با ما باشید تا 25 مدل از دسته گل عروس را به شما نشان دهیم.

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های نارنجی

دسته گل با گل نارنجی

دسته گل برای مراسم نامزدی با گل های نارنجی رنگ

دسته گل با گل نارنجی

دسته گل برای عقد محضری با ترکیب گل های سرخ و نارنجی

دسته گل با گل نارنجی

دسته گل برای عقد و عروسی با گل رز نارنجی

دسته گل با گل نارنجی

ترکیب خاصی از گل های نارنجی،انتخابی بسیار خاص برای عقد

دسته گل با گل نارنجی

دسته گل نارنجی برای مراسم عقد محضری

دسته گل برای مراسم با گل های سرخ

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های سرخ

دسته گل برای عقد و عروسی با ترکیبی از گل های سرخ

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های سرخ

دسته گل آبشاری با گل های سرخ

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های سرخ

دسته گل با رز سرخ و برگ های طبیعی

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های سرخ

دسته گل سرخ و بسیار زیبا برای مراسم عقد و عروسی

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های سرخ

دسته گل طبیعی، با گل رز

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های صورتی

"</a

انتخاب دسته گل عقد محضری با گل صورتی

"</a

ترکیب گل های صورتی و سفید ، انتخابی جذاب برای عقد و عروسی

"</a

دسته گل عروس، گل های صورتی و سفید

"</a

ترکیب بینظر صورتی و سفید، انتخاب یک دسته گل زیبا

"</a

دسته گل برای مراسم با گل های زرد

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های زرد

گل زرد یک انتخاب عالی و شیک برای نامزدی

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های زرد

ترکیب دسته گل سفید و زرد برای مراسم عقد و نامزدی

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های زرد

ترکیب گل های رنگی با گل زرد

دسته گل برای مراسم عروسی با گل های زرد

دسته گل زرد برای مراسم عقد محضری شما

دسته گل برای مراسم با گل های زرد

دسته گل برای مراسم با گل های سفید

دسته گل برای مراسم با گل های سفید

دسته گل سفید با برگ های سبز و طبیعی

دسته گل برای مراسم با گل های سفید

دسته گل مصنوعی سفید

دسته گل برای مراسم با گل های سفید

ترکیب گل های متنوع و سفید رنگ

دسته گل برای مراسم با گل های سفید

رنگ سفید با رنگ های دیگر ترکیبی بسیار زیبا دارد

دسته گل برای مراسم با گل های سفید

دسته گل مراسم عقد با گل مصنوعی یا گل طبیعی

این چالش تجربه ای مشترک در میان اکثر دامادها است که معمولا همه از گل فروشی ها می پرسند. انتخاب بین گل مصنوعی و گل طبیعی به سلیقه عروس خانمها و شرایط عروسی بستگی دارد.

قبل از اینکه وارد مراحل تدارکات عروسی شوید، سعی کنید این موضوع را بفهمید که به گل مصنوعی بیشتر علاقه دارد یا به گل طبیعی. روش غیر مستقیم دیگری نیز وجود دارد که می توانید استفاده کنید:اگر عروس خانم به طبیعت علاقه مند است، گل طبیعی را بیشتر دوست دارند.

مدت زمان جشن عروسی موضوع دیگری است که در خرید دسته گل مراسم عقد به شما کمک می کند. اگر زمان جشن عروسی طولانی شود و دسته گل طبیعی خریده باشید، به احتمال زیاد پلاسیده خواهد شد. پس انتخاب با شماست!

 

رنگ دسته گل برای عقد محضری

رنگ دسته گل را با توجه به رنگ پوست و آرایش خود انتخاب کنید، اگر پوستی روشن دارید نباید از دسته گل  خیلی تیره استفاده کنید، چون این انتخاب شما را رنگ پریده تر نشان میدهد و برعکس.

به تم آرایشی که برای شما در نظر گرفته می شود، توجه کنید. رنگی مکمل آن را انتخاب کنید. مثلا برای تم رنگ صورتی دسته گل عروس صورتی تیره برای هماهنگی مناسب است.

برای انتخاب رنگ می توانید به فصل نیز توجه کنید، رنگ های زرد، قرمز و نارنجی برای فصل پاییز بسیار مناسب هستند. دسته گل های سفید، نقره ای و طلایی برای فصل زمستان مناسب هستند و رنگ های صورتی، آبی، بنفش و سبز برای فصل بهار تناسب خوبی دارند. 

 

انتخاب دسته گل با توجه به قد و قامت عروس

به قد و قامت خود توجه کنید، مدل دسته گل عروس به قد شما نیز بستگی دارد. اگر قد شما کوتاه است و یا جثه کوچکی دارید، از دسته گل عروس کوچکتر و جمع وجورتر استفاده کنید.

اگر قد بلندی دارید و البته به صورت خاص جثه بزرگی دارید، حتما از دسته گل عروس بزرگتر استفاده کنید. برای جثه بزرگ دسته گل های بزرگ مناسب تر است و برای همخوانی با قد بلند از دسته گل عروس که دنباله دار است و کشیدگی انتهایی دارد، شکیل تر می باشد. این مدل دسته گل قد شما را بیشتر به نمایش می گذارد. 

 

دسته گل عروس جهان

 

ترکیبی از گل های صورتی برای دسته گل عروس

دسته گل عروس جهان 2023

دسته گل صورتی زیبا و شیک برای مراسم نامزدی

دسته گل عروس ۱۴۰۲

دسته گل عقد محضری صورتی

دسته گل عروس

دسته گل های پاییزی و اروپایی صورتی

دسته گل عروس لاکچری

دسته گل عروس اروپایی 2022

دسته گل عروس برای عقد

دسته گل عروس اروپایی با دیزاین های شیک و خاص

دسته گل عروس

دسته گل عقد محضری صورتی

دسته گل عروس عقد

دسته گل عقد محضری صورتی

دسته گل عروس 2023

دسته گل عروس برای محضر

دسته گل عروس سفید

رسم پرت کردن دسته گل

به طول کلی رسم پرتاب کردن مدل دسته گل عروس به سوی مهمانان مجرد حاضر در جمع، رسم و آئینی است که از کشور انگلستان وارد فرهنگ و سنت ایرانی شده است. آیا می دانید چرا رسم پرتاب کردن دسته گل عروس ابداع شده است؟ آیا کنون به علت انجام این کار زیبا و متفاوت اندیشیده اید؟ هنوز هم در بسیاری فرهنگ های دیگر به ویژه کشورهای اروپایی برداشتن و بردن تکه ای از لباس عروس به عنوان خوش یمنی و یادگاری یکی از رسومات قدیمی است.

طبیعتاً هیچ عروسی دوست ندارد لباس شیک و مجللش را در شب عروسی تکه پاره کنند. به همین خاطر رسم پرتاب کردن گل عروسی برای تمامی مهمانان مجرد ابداع شد تا به این شیوه جلوی پاره پاره شدن لباس نازنین و بسیار زیبای عروس خانم ها را بگیرند. سال های بسیار طولانی است که در فرهنگ ایرانی، از این رسم رسوم زیبا و دیدنی در مراسمات عروسی استفاده می شود.

 

 

دسته گل عروس اروپایی ۲۰۲۲
گل ژیپسوفیلا یا نفس کودک

دسته گل عروس ژیپسوفیلا

دسته گل عروس برای عقد محضر

دسته گل عروس ایرانی

دسته گل عقد طبیعی

تاریخچه دسته گل عروس

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه مدل دسته گل عروس بیندازیم باید به زمان‌‌‌‌های خیلی قبل یعنی یونان باستان بازگردیم. زمانی که عروسی ها کاملاً متفاوت تر از عروسی‌‌‌‌های امروزی برپا می‌شدند. در آن زمان دسته گل وجود نداشت. بلکه گل ها و برگ هایی را با هم تزئین می‌کردند و آن را هم به دست عروس می‌دادند و به لباس عقد محضری آویزان می‌کردند. اعتقادات مردم آن زمان بر این بود که با ترکیب و چیدمان گل‌‌‌‌های متنوع گیاهی، عروس را از شیاطین دور کرده و فرشته ها را به دور او جمع می‌کردند.

دسته گل برای مراسم عقد

به مدت چندین قرن این رسومات ادامه داشت تا اینکه رفته رفته و به مرور زمان، مزون‌‌‌‌های لباس عروسی و دسته گل به وجود آمدند. همچنین می‌توان به عروسی هایی که در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا برپا می‌شدند اشاره کرد که این سنت و آداب و رسوم، با اضافه کردن گل‌‌‌‌های زیباتری مانند گیلاس، رز و گل هایی با بوی شیرین تحولات عظیمی پیدا کرد.

دسته گل برای مراسم عقد

در این دوران دسته گل و قرار دادن آن در دستان عروس به معنای کامیابی و خوش یمنی عروس در آینده است و رسم بر این بود که دختران مجرد و ازدواج نکرده، قسمتی از دسته گل را بردارند تا به این شیوه، بخشی از بخت و اقبال عروسی به‌ آنها نیز انتقال یابد. در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا، انتخاب دسته گل عروس به دستور و سلیقه وی صورت می‌گرفت. اما امروزه این آئین از بین رفته و معمولاً دسته گل با توجه به سلیقه شخصی عروس خانم ها انتخاب و تزئین می‌شود.

گل شکرپاره دسته گل عروس

لاکچری دسته گل عروس اروپایی

دسته گل عروس 1402

نگهداری دسته گل عروسی پیش از عروسی:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *