راهنمای انتخاب دسته گل خواستگاری

دسته گل خواستگاری

5/5 - (12 امتیاز)

راهنمای انتخاب دسته گل خواستگاری دسته گل خواستگاری همیشه و همیشه در دست خواستگارها دو عضو جدا نشدنی این مراسم وجود داشته است. گل و شیرینی. بی‌شک شما هم مثل همه به‌دنبال خرید بهترین‌ها هستید. پس پیش از عزم رفتن، سراغ یک گل‌فروشی می‌روید تا یک دسته‌گل شیک و زیبا برای تشریفات مراسم عقد بگیرید. وارد گل‌فروشی می‌شوید و با انبوهی از گل‌های مختلف و دسته‌گل‌های متنوع مواجه می‌شوید. قطعا انتخاب دسته گل خواستگاری سخت است ما در این مقاله ازسالن عقد نقره نکات مهمی را به شما می گوییم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو با شماره  09201612463 تماس بگیرید.

آدرس ما: جهانشهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

 

 

اهمیت انتخاب دسته‌گل خواستگاری مناسب

خواستگاری مراسمی بسیار مهم در بین مراسمات مربوط به ازدواج و شروع زندگی مشترک است. این مرحله که در اغلب اوقات اولین مواجهه برخی از افراد مرتبط و تصمیم‌گیرنده با طرفین ماجراست، تعیین‌کننده‌ی مسائل بسیاری‌ست.

دسته‌گل خواستگاری اولین هدیه‌ی شما به خانواده‌ی دختری‌ست که قرار است با او ازدواج کنید. البته که این هدیه از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که این دسته‌گل سلیقه‌ی شما، میزان علاقه و اهمیت شما به موضوع و … را نشان می‌دهد.

از طرفی نکات دیگری نیز در انتخاب گل‌ها و رنگ‌های‌شان مورد توجه است. قطعاً می‌دانید که رنگ‌ها بر روحیه‌ی افراد تاثیر می‌گذارند و احساساتی را در آن‌ها ایجاد می‌کنند. همچنین هر گلی تاثیر خاص خود را بر محیط اطراف و … می‌گذارد. به همین دلیل است که خرید دسته‌گل خواستگاری مناسب بسیار مهم است و توجه به‌نکات لازم در این زمینه، مهم‌تر.

 

گل ژیپسوفیلا یا نفس کودک

 

راهنمای انتخاب دسته گل خواستگاری

مراسم خواستگاری ملاقاتی سرنوشت‌ساز است و حساسیت زیادی دارد و هر غفلتی در این بین، هرچقدر هم کوچک به‌نظر برسد، ممکن است برای طرف دیگر بااهمیت و پررنگ جلوه و در خوب‌پیش‌رفتن اوضاع ایجاد مشکل کند. توجه به تمامی جزئیات مربوط به مراسم خواستگاری کمک می‌کند که این ملاقات به خاطره‌ای خوش برای دو خانواده تبدیل شود. پس برای خرید گل خواستگاری هم باید نکاتی را درنظر داشت و بعضی قواعد و اصول ناننوشته را رعایت کرد. برخی از این نکات در ادامه خواهند آمد.

راهنمای انتخاب و خرید دسته گل خواستگاری

1- انتخاب بهترین گل خواستگاری با توجه به رابطه‌ی دو خانواده با هم

راهنمای انتخاب دسته گل خواستگاری بسته به این‌که خانواده‌های عروس و داماد در دفتر عقد کرج و خود این دو چگونه ارتباطی با هم دارند قواعد و اصول خرید گل خواستگاری متغیر هستند و نوع رابطه نقشی مهم در این بین دارد. به‌عنوان مثال اگر دو خانواده با هم نسبت فامیلی دارند و از قبل یکدیگر را می‌شناسند، بهتر است گلی که برای خواستگاری انتخاب می‌کنید حالتی دوستانه و صمیمی‌تر داشته باشد.

اما در شرایطی که خواستگاری و ازدواج به‌اصطلاح سنتی است و عروس و داماد و خانواده‌های‌شان شناخت چندانی از هم ندارند، بهتر است گلی برای خواستگاری انتخاب شود که تاحدی رسمی، اما درعین‌حال نشانگر علاقه و محبت از یک سو و احترام و ارادت فرد از سویی دیگر باشد.

به‌عنوان مثال رز قرمز نشانی از عشق و علاقه‌ی بین دوطرف در یک رابطه‌ی نزدیک است. اگر رابطه‌ی نزدیک و صمیمانه‌ای بین شما و عروس برقرار نیست، بهتر است دسته گل خواستگاری یا سبد گل رز قرمز را برای خواستگاری انتخاب نکنید. رز صورتی یا سفید جایگزین‌های بسیار خوبی برای رز قرمز هستند و البته می‌توانید با همراه‌کردن گل‌های سفیدرنگ، مثل آنتوریوم، با رز قرمز جلوه‌ای رسمی‌تر به دسته یا سبدگل خواستگاری ببخشید.

همان‌طور که اشاره کردیم امروزه مراسم خواستگاری تاحدی کارکرد سنتی خود را از دست داده و بیشتر تنها برای به‌جاآوردن سنت‌هاست که برگزار می‌شود. درگذشته معمولاً عروس و داماد آشنایی چندانی با هم نداشتند و خانواده‌ها هم مگر جز یک آشنایی مختصر، یکدیگر را نمی‌شناختند؛ اما اکنون در بسیاری از مواقع عروس و داماد همدیگر را می‌شناسند و حتی برای ازدواج خود و پس از آن هم برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اگر شما در چنین شرایطی هستید با انتخاب گل موردعلاقه‌ی عروس، این شب را برای او خاطره‌انگیزتر می‌کنید و از آن‌جا که بسیاری از خانم‌ها گل‌های خواستگاری و عروس را برای یادگاری خشک می‌کنند و نگاه می‌دارند، تا سال‌ها تصویری زیبا از علاقه و عشق روزهای اول را برای‌اش شکل خواهید داد.

انتخاب بهترین گل خواستگاری با توجه به رابطه‌ی دو خانواده با هم

2- انتخاب بهترین گل خواستگاری با توجه به قیمت

خواستگاری مراسمی مهم و سرنوشت‌ساز است و آن‌چه در آن اتفاق می‌افتد می‌تواند آینده‌ی شما را کم یا زیاد تحت‌تأثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است نهایت دقت خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم به خرج دهید و این شامل انتخاب دست‌ودلبازانه‌ی گل خواستگاری هم می‌شود.

مسلماً اگر با آشنایی قبلی به خواستگاری می‌روید و به‌اصطلاح ازدواج‌تان سنتی نیست، بهتر است گلی را انتخاب کنید که تا جای امکان و با توجه به قدرت مالی شما باشکوه و زیبا باشد و به‌این‌ترتیب این شب را به شبی به‌یادماندنی برای همسر آینده‌ی خود تبدیل کنید. همان‌گونه که اشاره کردیم معمولاً خانم‌ها گل خواستگاری و عروسی را خشک می‌کنند و نگاه می‌دارند، پس این دسته‌گل بعدها در خانه‌ی مشترکتان بخشی از دکوراسیون را تشکیل می‌دهد و با هر بار دیدن‌اش خاطره‌ی خوشایند مراسم خواستگاری برای شما و همسرتان تداعی خواهد شد.

اگر شناخت زیادی از عروس و خانواده‌ی او ندارید، تنها کافی‌ست گلی را انتخاب کنید که محترمانه، آبرومندانه و زیبا باشد. البته این اصلاً به‌معنی خرید گلی ارزان‌تر نسبت به حالت قبل نیست. ممکن است گلی که شما برای موقعیت و شرایط خود و طرف مقابل‌تان محترمانه می‌دانید، بسیار گران‌قیمت‌تر از گلی باشد که می‌تواند همسر آینده‌ی مردی که پیش از خواستگاری از او شناخت دارد را خوشحال کند. انتخاب بهترین گل برای خواستگاری از نظر قیمت بستگی به موقعیت و شرایط شما، جایگاه اجتماعی فرد مقابل و عواملی مانند این‌ها دارد.

 

انتخاب بهترین گل خواستگاری با توجه به قیمت

3- انتخاب بین دسته گل خواستگاری و سبد گل خواستگاری

دسته‌گل و سبد گل هر دو برای مراسم خواستگاری مناسب هستند، به‌شرطی که گل‌های آن‌ها و نحوه‌ی چیدمان‌شان مناسب و صحیح باشد. معمولاً در شرایطی که رابطه‌ای رسمی بین شما و خانواده‌ی عروس برقرار است، سبد گل خواستگاری انتخاب بهتری‌ست. از طرفی با انتخاب سبد گل گزینه‌های لاکچری‌تر و گران‌قیمت‌تری خواهید داشت.

 

انتخاب بین دسته گل خواستگاری و سبد گل خواستگاری

4- اندازه‌ی مناسب دسته و سبد گل خواستگاری

یکی از نکات مهم در خرید خرید خواستگاری و تزئین دسته گل مصنوعی این است که چه دسته‌گل و چه سبد گل نه زیاد کوچک باشد و نه زیاد بزرگ. دسته و سبد گل‌های کوچک برای مراسم خواستگاری موقرانه و مناسب به‌شمار نمی‌آیند و از سویی گل‌های بزرگ هم به‌شیوه‌ای نادرست این ذهنیت را در طرف مقابل ایجاد می‌کنند که شما قصد به‌رخ‌کشیدن قدرت مالی‌تان را دارید. البته که شما می‌توانید با انتخاب درست گل برای خواستگاری تاحدی موقعیت مالی خود را هم به طرف مقابل‌تان بشناسانید، اما انتخاب گل‌های بزرگ راه خوبی برای این کار نیست.

 

اندازه‌ی مناسب دسته و سبد گل خواستگاری

 

فلوریوگرافی چیست؟

فلوریوگرافی، دانش دانستن معانی در گل آرایی، رنگ ها و حتی تعداد گل های موجود در دسته گل است. به عبارت دیگر، این دانش آشنایی با زبان گلها است. دانستن معنای گل موردنظر شما می تواند به شما کمک کند تا دسته گل  مناسب خواستگاری خود را انتخاب کنید. در ادامه ما به شما کمک می کنیم تا بدون دردسر با توجه به شخصی که به خواستگاری او می روید دسته گل مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

چه گلی برای دسته گل خواستگاری انتخاب کنیم؟

یکی از مواردی که خانواده دختر معمولا بسیار روی آن حساس است ، نوع گل می باشد. ابتدا باید بدنبال گلفروشی معتبر بگردید گل ها باید کاملا تازه و خوش رنگ باشند. قطعا اگر یکی از گل ها پژمرده یا کمی پلاسیده باشد ، آنها این مورد را به حساب بی احترامی می گذارند.

انتخاب نوع گل ، بستگی به فصلی دارد که در آن قرار دارید همانند مدل دسته گل عروسی تشریفات عقد محضری ، گل های خواستگاری نیز باید در فصل مربوط به خودشان انتخاب شوند.برای مثال انواع گل هایی که میتوانید انتخاب کنید را در چهار فصل مشاهده می کنید :

 

برای فصل تابستان :

گل رز ، مناسب ترین گل برای دسته گل خواستگاری در فصل تابستان است.

برای فصل تابستان :

برای فصل زمستان :

گل نیلوفر ، نشان دهنده فصل زمستان است که با انتخاب آن در دسته گل خواستگاری در فصل زمستان ، به شما لقب خواستگاری خوش سلیقه را خواهند داد !

 

برای فصل زمستان :

برای فصل پاییز :

رنگ بنفش گل زنبق ، زیبایی دسته گل خواستگاری را در فصل پاییز چند برابر خواهد کرد بنابراین پیشنهاد می شود در این فصل ، حتما از گل زنبق استفاده کنید.

برای فصل پاییز :

 

برای فصل بهار :

فصل بهار را میتوان یکی از بهترین فصل ها برای انتخاب گل دانست. دسته گل خواستگاری ترکیب شده با گل های لاله و نرگس ، میتواند زیبایی را به منزل خانواده دختر ببرد ! همانطور که مشاهده کردید ، برای هر فصل میتوانید از یک نوع گل برای دسته گل خواستگاری استفاده کنید اما تا جای امکان سعی کنید از گلفروشی بخواهید تا کاملا دسته گلی رسمی و شیک برای شما آماده کند.

 

دسته گل خواستگاری برای فصل بهار :

 

انتخاب سبد گل خواستگاری به جای دسته گل 

راهنمای انتخاب دسته گل خواستگاری احتمالا همه شما در گل فروشی های مختلف، سبدهای گل متنوعی دیده اید که در ان ها گل های زیبایی به خصوص گل رز قرمز چیده شده است. بسیاری از آقایان به جای خرید دسته گل این سبدهای زیبا را ترجیح می دهند، که انتخابی بسیار شیک و متفاوت است. از آن جا که بسیاری از دختر خانم ها معمولا دوست دارند دسته گل خواستگاری و عروسی خود را برای مدت طولانی یادگاری داشته باشند، یک سبد گل برای مدت بیشتری نگه داری خواهد شد.

 

انتخاب سبد گل خواستگاری به جای دسته گل 

 

ترکیب دو گل برای خواستگاری

بعضی از افراد سادگی را می پسندند و خواهان ترکیب فقط دومدل گل با دیزاین ساده هستند. به طور مثال ترکیب گل های رز با گل شیپوری سفید یکی از ترکیب های زیبا است که اگر این ترکیب با برگ و گل ریز عروس مزین شود نتیجه ی بهتری دارد.

و همچنین رز سفید و زنبق بنفش با تعداد زیاد هم با برگ های سبز و گل های ریز عروس ترکیب زیبای دیگری می باشد. برای خاص بودن باید سفارش جزئی بدهید زیرا در بعضی از گل فروشی ها از ترکیب ها و دیزاین های سنتی استفاده می شود. و نکته ی دیگری که وجود دارد از گل های گلایل و شب بو استفاده نکنید زیرا این گل ها بیشتر مناسب مراسم ترحیم و سوگواری است.

 

دسته گل عروس اروپایی ۲۰۲

 

دسته گل خواستگاری

از قدیمی‌ترین و نوستالژیک‌ترین نوع گل برای خواستگاری تشریفات عقد کرج ، می‌توان به دسته گل خواستگاری ایرانی اشاره کرد. هرچند ظاهر دسته گل خواستگاری از قدیم تا کنون بسیار تغییر کرده است و همه چیز زیباتر و فانتزی‌تر شده است؛ اما شکیل بودن این دسته گل‌ها همیشه به‌عنوان یک هدیه کلاسیک وجود دارد. دسته گل خواستگاری رز آبی و دسته گل خواستگاری رز قرمز از پرطرفدارترین انواع دسته گل خواستگاری محسوب می‌شود.

 

گل های محبوب برای مراسم خواستگاری

گل ارکیده:

گل های ارکیده به شکل خاصی زیبا هستند. بنابراین اگر می‌خواهید در برخورد اول بیشترین تاثیر را بگذارید، گزینه فوق‌العاده‌ برای شما گل ارکیده خواهد بود. ارکیده گل مختص بانوان است. گلبرگ های ظریف و لطیف این گل به خانم‌ها حس منحصر به فرد بودن می‌دهد. از طرفی ارکیده نماد خاندان سلطنتی انگلستان است و همیشه گلی لوکس به حساب می‌آید.

 

دسته گل خواستگاری با گل ارکیده:

لیلیوم اورینتال:

اورینتال گلی بزرگ، با دوام و زیباست که بویی مست کننده دارد. لیلوم اورینتال از لیلیوم معمولی بزرگ‌تر، زیباتر و خوشبوتر و همچنین گرانتر است. گل لیلیوم رنگ بندی متنوعی دارد. در نتیجه می توانید مناسب با سلیقه خودتان رنگ های مختلف را انتخاب کنید.

 

دسته گل خواستگاری لیلیوم اورینتال:

آنتریوم:

آنتریوم نیز از گل‌های لوکس و خوش ظاهراست. این گل خاص نماد مراقبت و محافظت از عزیزان می باشد. گل آنتریوم با رنگ ها براق و ظاهر خاصش، گلی بی نظیر برای مراسم خواستگاری است. نکته مهم این است که از رنگ سفید این گل برای خواستگاری استفاده ننمایید، چرا که جلوه زیبایی ندارد.

 

دسته گل خواستگاری آنتریوم

رز قرمز:

مطمئنأ رز ملکه گل ها می باشد و گل رز سرخ، نماینده بی‌مانند عشق در جهان است. بسیاری از خانم‌ها علاقه زیادی به خشک کردن گل دارند و آن را به عنوان یادگاری از روزهای خوش زندگی نگه می‌دارند. اگر به خشک کردن گل اهمیت بدهید، باید از گلی مثل رز قرمز استفاده کنید. رز قرمز شناخته شده‌ترین گل جهان و محبوب ترین گل می باشد. این گل سرشار از پیام عشق است.

 

دسته گل خواستگاری رز قرمز

گل داوودی:

اگر برای خواستگاری به‌جای گل‌های مرسوم گل داوودی را انتخاب ‌کنید، نشان می دهید که در زندگی فرد جسوری می باشید. گل داوودی در آیین و فرهنگ ما نماد حقیقت و فروتنی است. با استفاده از این گل می‌توان نشان داد که شما به دنبال زندگی بر پایه صداقت و ازخودگذشتگی هستید و از همان ابتدا ذهنیت خوبی از خود در خانواده عروس ایجاد خواهید نمود.

 

دسته گل خواستگاری گل داوودی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *