نکاتی برای انتخاب حلقه نامزدی+ معرفی نکات مهمی که نمی دانید!

نکاتی برای انتخاب حلقه نامزدی

Rate this post

نکاتی برای انتخاب حلقه نامزدی حلقه ازدواج نمادی از تعهد، عشق و وفاداری زن و مرد به یکدیگر است. این حلقه‌ها در انواع مختلف بسته به سلیقه دو طرف موجود بوده و در رنگ‌های مختلفی تولید می‌گردند. در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره با ما همراه باشید.

در انتخاب حلقه ازدواج به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر چه نکاتی برای انتخاب حلقه نامزدی برای تشریفات عقد محضری یک کار ساده ایی به نظر می رسد ولی باز هم باید در هنگام انتخاب بیشتر دقت کرد تا دچار مشکل نشویم. یک سری نکات است که در موقع خرید باید رعایت کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس ما قبل این که به بررسی راهنمایی های خرید یک حلقه خوب برویم اول بهتر است با فرق بین انگشتر و حلقه آشنا شویم.

حلقه ها با ظرافت خاصی طراحی شده اند و اغلب تک نگین هستند که یک نگین درشت دارند ولی انگشتر ها بزرگ و پرنگین و درشت هستند. پس در نظر بگیرید که به دنبال انگشتر های پرنگین و بزرگ نباشید چون آن ها جزو حلقه به حساب نمی آیند. حلقه بسیار ظریف و با یک ردیف نگین نازک و یا تک نگین طراحی شده اند. شما می توانید یک حلقه طلایی ساده را به عنوان حلقه نامزدی انتخاب نمایید و بعد برای جشن عروسی یک انگشتر پرنگین تر بخرید.

جنس انواع حلقه نامزدی

اولین قدم برای انتخاب حلقه نامزدی، انتخاب جنس آن است. فلزهای قیمتی زیادی وجود دارد که شما بسته به سلیقه، بودجه و سبکی که می‌پسندید، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. آنچه مسلم است این است که استفاده از طلای سفید یا زرد برای حلقه نامزدی مرسوم‌تر است اما اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید می‌توانید فلزات دیگری را انتخاب کنید. 

حلقه نامزدی از جنس طلای زرد

طلای زرد برای عروس و دامادهای سنتی بهترین گزینه است. استفاده از طلای 22 عیار به عنوان حلقه‌ای که هر روز بخواهید ان را ست کنید مناسب به نظر نمی‌رسد بنابراین بهتر است سراغ طلای 18 عیار، 14 و یا 9 عیار بروید. این حلقه‌ها با فلزهای مقاوم‌تری ترکیب شده و برای اینکه هر روز از آنها استفاده کنید مناسب‌تر هستند. 

حلقه نامزدی از جنس طلای زرد

حلقه نامزدی از جنس طلای سفید

طلای سفید بهترین گزینه برای افرادی است که تمایل زیادی به تجمل‌گرایی و زرق‌وبرق نداشته و در عین حال دوست دارند یک تکه طلای شیک و زیبا داشته باشند. یکی از مزایای طلای سفید این است که هر وقت روی آن خط یا خشی افتاد، می‌توانید به راحتی آن را تعمیر کنید تا مثل روز اول شود.

حلقه نامزدی از جنس طلای سفید

حلقه نامزدی از جنس پلاتین یا پلاتینیوم

حلقه‌های پلاتینیومی اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و اغلب دختران جوان این حلقه‌ها را به طلای سفید یا زرد، ترجیح می‌دهند. پلاتینیوم که نوعی فلز سفید رنگ است، مقاومت بالایی دارد و می‌توان هر روز با خیال راحت این حلقه‌ها را در دست داشت بدون اینکه لازم باشد نگران باشید که نکند خط و خشی روی آن بیفتد. البته فلز پلاتین یا پلاتینیوم از طلا نایاب‌تر بوده و قیمت بیشتری نیز دارد اما هرچه باشد، ماندنی‌ است.

حلقه نامزدی از جنس پلاتین یا پلاتینیوم

نکاتی برای انتخاب حلقه نامزدی که باید بدانید

 فرق حلقه با انگشتر را بدانید

از همان اول کار دنبال انگشترهای بزرگ و پرنگین نباشید. آنها حلقه به شمار نمی آیند. حلقه خیلی ظریف است و روی آن یک ردیف نگین و یا یک نگین درشت کار شده است. شما حتی می توانید یک حلقه طلایی ساده را به عنوان حلقه ازدواج تان انتخاب کنید. بعدا می توانید برای جشن ازدواج یک انگشتر پرنگین را برای روی حلقه ازدواج تان بخرید. دقت کنید که حلقه و انگشتر شما باید با یکدیگر هماهنگی رنگ و جنس داشته باشند.

حلقه تان را سفارش بدهید

اگر مثل خیلی از زوج ها  نسبت به رنگ و شکل حلقه ازدواج تان حساس هستید و مدل های موجود در بازار را نمی پسندید، می توانید یک مدل حلقه ازدواج را که می پسندید پیدا کنید و یک جواهرسازی معتبر پیدا کنید و از او بخواهید عین آن حلقه را برایتان بسازد. دقت کنید حتما مهم است جواهرساز شما در این کار متبحر باشد و حلقه شما را دقیقا با همان ظرافت مورد نظرتان بسازد.

حلقه های جفت بخرید

نکاتی برای انتخاب حلقه نامزدی در مراسم تشریفات عقد بعضی سلیقه ها معمولا دنبال حلقه های یک جور برای عروس و داماد نمی گردند چون در این صورت چون حلقه ها جفت هستند، حلقه عروس کمی مردانه و حلقه داماد کمی خصوصیات زنانه خواهد داشت ولی اگر شما به دنبال یک حلقه زنانه باشید، می توانید آن را خیلی ظریف و زنانه انتخاب کنید.

حلقه های جفت بخرید

موارد مورد نیاز برای دقت در خرید حلقه

حواستان به نگین ها باشد

هنگامی که می خواهید یک حلقه بخرید به نگین های آن خوب دقت کنید. بهتر است هر نگین در یک قاب از جنس طلا، محکم شده باشد چون در غیر این صورت احتمال افتادن و جدا شدن نگین ها بیشتر است. نگین هایی که با چسب به انگشتر چسبیده شده اند ممکن است با ضربه و زمین خوردن حلقه شما جدا شوند و مسلما دوباره جایگزین کردن این نگین ها گران تمام می شود.

حواستان به نگین ها باشد

اگر می توانید یک سایز بزرگ تر بخرید

زمانی که برای خرید حلقه می روید، حلقه هایی را بخرید که برای دست شما تنگ و جفت و جور نباشند. بالاخره قرار است شما این حلقه را یک عمر به دست کنید. در طول این سال ها ممکن است چاق شوید و حلقه شما دیگر قابل استفاده نباشد. اگر حلقه شما اندکی گشاد باشد می توانید آن را تنگ کنید ولی به دست کردن حلقه تنگ خیلی دشوار است.

انواع گرد را در اولیت انتخاب خود قرار دهید

بعضی از حلقه ها، زایده های تیزی در طراحی شان دارند که نگین ها روی این زائده های تیز وصل می شوند. این تیز ی ها در هنگام کار روزمره به این سو و آن سو می گیرند و احتمال جدا شدن نگین ها وجود دارد. بنابراین توصیه ما به شما این است که حلقه های تخت و گرد را انتخاب کنید.

پیش از خرید سری به اینترنت بزنید

پیش از اینکه همراه همسرتان به خرید حلقه بروید بد نیست سری به اینترنت بزنید و انواع مدل های حلقه ها را نگاه کنید. از طرف دیگر بدون همسر تان سری به فروشگاه ها بزنید تا دقیقا دست تان بیاید چه مدل حلقه ای می خواهید و سپس دو سه مدل را نشان کنید و با کمک همسرتان یکی را انتخاب کنید. مردها معمولا حوصله گشتن چند باره بازار را ندارند.

شستشوی حلقه

اگر شما با حلقه ازدواج تان به دستشویی بروید احتمال آلودگی آن وجود دارد. از سوی دیگر پاک کردن صابون از لابه لای نگین ها شفافیت آنها را از بین می برد. بنابراین بهتر است قبل از رفتن به دستشویی حلقه را از دست تان خارج کنید.

چه مواردی را برای انتخاب حلقه ازدواج باید در نظر بگیریم؟

در این بخش 4 مورد از مواردی که باید برای نکاتی برای انتخاب حلقه نامزدی در نظر بگیرید را برای شما بررسی می کنیم.

نکته اول اینکه با توجه به رنگ پوستتان، حلقه را انتخاب کنید، به طور مثال اگر رنگ پوست شما سفید و روشن است بهتر است، طلای سفید را انتخاب کنید ولی اگر رنگ پوستتان تیره می باشد، طلای زرد، جلوه بیشتری روی پوست شما خواهد داشت.

مورد دومی که برای خرید حلقه ازدواج باید در نظر بگیرید، در خصوص رکاب حلقه می باشد. علاوه سایز حلقه که باید درست انتخاب شود، پهنای رکاب نیز باید با توجه به بند انگشت شما انتخاب شود. یعنی نباید حلقه ای انتخاب کنید که رکاب آن بخش زیادی از بند انگشت شما را پوشش دهد.

مورد سوم مربوط به نگین حلقه ازدواج می باشد. به نگین ها دقت کنید که حتما در یک قاب محکم شده باشند، چون نگین هایی که با چسب زده می شوند، ممکن است بعد از مدتی از حلقه جدا شود.

نکته آخر که باید در نظر بگیرید در مورد جنس حلقه است. این مورد با توجه به سلقیه و بودجه شما باید انتخاب شود. به طور کلی از بین 3 جنس طلای زرد، طلای سفید و پلاتین (یا پلاتینیوم) می توانید حلقه خود را انتخاب کنید.

سبک حلقه را انتخاب کنید

حلقه‌های ازدواج در سبک‌های متنوعی ساخته می‌شوند، اما به‌طور کلی می‌توان آنها را در دو دسته بزرگ جای داد: سنتی و مدرن.

حلقه ازدواج سنتی

از سبک سنتی حلقه ازدواج می‌توان به حلقه‌های زیر اشاره کرد:

سبک چنل

این سبک بسیار محبوب است و به آن حلقه کانالی و اترنیتی (جاودانه) هم می‌گویند. یک شیار در سطح حلقه ایجاد می‌کنند و یک ردیف الماس‌های کوچک را درون شیار می‌چینند. ممکن است نیمی از حلقه یا دورتادور آن الماس داشته باشد.

حلقه ازدواج سنتی

سبک کامفورت فیت

این حلقه‌ها کاملا گرد هستند و در انگشت کیپ می‌شوند، اما اصلا آزاردهنده نیستند. ازآنجاکه پوشیدن و درآوردن آنها بسیار راحت است به این اسم معروف شده‌اند. در هنگام استفاده از آن، اصلا حس نمی‌کنید حلقه در دستتان است. فقط یادتان باشد که اندازه آن را دقیق بگیرید، اگر بزرگ باشد راحت درمی‌آید.

سبک نیم‌دایره

شکل این حلقه‌ها گرد کامل نیست و معمولا طراحی سنتی و ساده‌ای دارند. هنگام پوشیدن این حلقه می‌توانید کل پهنای آن را در دور انگشتتان حس کنید، زیرا سطح آن کاملا با انگشت در تماس است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *