ویژگی های دفتر عقد محضری 1402; نکات مهم برای انتخاب دفتر عقد لاکچری

ویژگی های دفتر عقد محضری 1401

5/5 - (6 امتیاز)

ویژگی های دفتر عقد محضری ، انتخاب یک دفتر برای تشریفات عقد محضری برای ازدواج شیک و لاکچری که یادآوری آن برای سالها احساسات خوب و زیبا به همراه داشته باشد، یکی از دغدغه عروس و داماد ی است که ازمرحله انتخاب در در مراسم خواستگاری گذر کرده اند و آماده شروع زندگی مشترک و عاشقانه خود هستند.

 

چطور محضر عقد رویایی خود را برای مراسم عقد پیدا کنیم؟

 بدون شک انتخاب یک محضر عقد و ازدواج، اولین گام برای دختر و پسری که قصد شروع زندگی مشترک را دارند. جاری شدن خطبه‌ عقد در مکانی شایسته و خاطره‌انگیز می‌تواند زیبایی پیوند زناشویی آنها را تکمیل کند و خاطره این روز را تا ابد در ذهن خود و خانواده شان جاودان سازد.

یک دفتر عقد کرج منحصر به فرد علاوه بر ساختن یک شب رویایی برای عروس و داماد، باعث می‌شود تا باب آشنایی خانواده ها در فضایی لوکس و دلنشین باز شود و اولین دیدار آنها به گونه ای زیبا و دلنشین انجام بگیرد.

 

ویژگی های دفتر عقد محضری

دسترسی محضر و دفاتر ازدواج

تجربیات نشان می دهد از موارد ابتدایی برای انتخاب دفاتر ازدواج دسترسی آن است؛ دسترسی محضر نه فقط به محل سکونت افراد بلکه دسترسی به لحاظ فاصله مکانی مجالس پذیرایی، دفاتر عقد و محل سکونت زوجین که از مهم ترین موارد ان است.

قطعا افراد در درجه اول این موارد را در اولویت برای انتخاب قرار خواهند داد در نتیجه دفاتری که به لحاظ دسترسی سهولت افراد را در برگزاری جشن های عقد و عروسی تضمین میکنند، فرصت مناسبی برای کسب و کار خود ایجاد میکنند.

 

دسترسی محضر و دفاتر ازدواج

 

حتما تعداد مهمانان را در سالن عقد مورد نظر بگیرید

ویژگی های دفتر ازدواج با سفره عقد در کرج باید با توجه به تعداد مهمانان و ظرفیت مکان انجام گیرد. دعوت کردن مهمانان زیاد و بیش از ظرفیت سالن یا محضر باعث می شود تا مراسم به خوبی و با کیفیت قابل قبولی برگزار نگردد. در صورتی که صندلی کافی برای مهمانان وجود نداشته باشد، قطعا مهمانان سر پا مانده و ازدحام جمعیت در سالن عقد رخ خواهد داد. وجود داشتن جمعیت بسیار زیاد در مکان کوچک باعث خراب شدن مراسم عقد شما خواهد شد.

در برخی از موارد ظرفیت سالن و محضر بسیار بیشتر از تعداد مهمانان است. این مورد نیز جلوه خوبی نخواهد داشت. به طور مثال فرض کنید در یک سالنی که ظرفیتی 100 نفره دارد شما 20 نفر مهمان دعوت نمایید.

مقدار زیادی از صندلی ها خالی می ماند و این موضوع می تواند آزار دهنده باشد. البته در این شرایط کرونایی و اپیدمی بهتر است ظرفیت بیشتر از تعداد مهمانان باشد تا فاصله اجتماعی به خوبی رعایت شده و احتمال ابتلا مهمانان به بیماری کمتر باشد. بهتر است از قبل بروید و سالن عقد را ببینید تا ظرفیت سالن را کاملا بدانید.

ویژگی های دفتر عقد محضری

 

سرو شام در دفترخانه و محضر عقد

بعضی از عروس دامادها بعد از خواندن خطبه و عقد کردن ، به مهمانان خود شام میدهند. برای اینکار دو حالت وجود دارد. اول اینکه بعد از عقد کردن به رستوران بروید و از مهمانان خود برای شام پذیرایی کنید و یا اینکه دفتر عقد و محضری انتخاب کنید که در آن فضا و امکانات برای سالن عقد با پذیرایی شام در کرج وجود دارد. حتما دقت کنید که قبل از برگزاری مراسم تان برای تست غذا مراجعه کنید و همانند عروسی کیفیت غذا را بسنجید.

 

سرو شام در دفترخانه و محضر عقد

سرویس بهداشتی مناسب

سرویس بهداشتی تمیز و مناسب یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت هایی است که در مراسم جشن مهمانی در محضر عقد شیک در کرج  اهمیت ویژه ای دارد. به هزینه های محضرهای ثبت ازواج، به تناسب امکاناتی که در اختیار زوجین قرار می دهند، برای هزینه های خود، سقف و کف در نظر گرفته اند.

نرخ مصوب سازمان ثبت برای تمامی ازدواج هایی که در دفاتر سطح کشور ثبت می شود؛ یک نرخ ثابت است؛ که باید توسط دو خانواده پرداخت شود. در بسیاری از شهرها، هزینه های عقد بر عهده ی خانواده ی عروس است و هزینه های عروسی بر عهده ی خانواده ی داماد قرار می گیرد. اما در برخی شهرها هم، هزینه های هردو مراسم به طور مساوی بین دو خانواده تقسیم می گردد؛ تا بار اضافی بر روی یک خانواده سنگینی نکند.

تمام ایرانیان برای اینکه ازدواج خود را به طور محضری و رسمی ثبت کنند، باید هزینه پرداخت کنند و بر طبق قوانین ایران ثبت ازدواج اجباری است. ازدواج اقلیت های دینی كه در كشور ایران زندگی می كنند نیز، الزاما باید در دفاتر رسمی ازدواج ثبت شود. هر حال مهمانان در طول برگزاری مراسم عقد و عروسی نیاز به سرویس بهداشتی تمیز و سالم خواهند داشت و رعایت بهداشت تاثیر بسزایی در افکار افراد می گذارد.

 

عاقد

حضور عاقد در تشریفات مراسم عقد شما، گرچه دقایق اندکی است اما شیرینی صحبت های سرنوشت ساز او در این روز بسیار تأثیرگذار خواهد بود. خواندن خطبه‌ی عقد توسط عاقدی خوش‌اخلاق و خوش‌رو سبب می‌شود که بهترین لحظه زندگی‌تان در کمال آرامش و رضایت‌مندی رقم بخورد. برگزاری مراسم عقد در محضر عقد لوکس که عاقدی بداخلاق و اخمو دارد می‌تواند سبب آزردگی خاطرتان شود.

 

ظاهر محضر و سالن های برگزاری مراسم عقد

از اولین موارد ایجاد ذهنیت شیک و مناسب بودن یک دفتر یا محضر و سالن ازدواج که بر روی انتخاب زوجین تاثیر بسزایی دارد ظاهر این مراکز است. ظاهر به لحاظ رنگ های استفاده شده در سالن و وسایل داخل آن و حتی فضای در دسترس برای انجام مراسم است. یک تشریفات عقد کرج مناسب طی مرور زمان ظاهر خود را به روز نگه می دارد و از لوازم و وسایل مدرن که برای اجرای مراسم مناسب هستند استفاده می کند.

 

ویژگی‌های تشریفات عروسی خوب چیست؟ ویژگی های دفتر عقد محضری

 

نظافت و تمیزی سالن عقد در دوران کرونا بسیار مهم است

تمیز بودن سالن و رعایت نظافت در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر با وجود ویروس کرونا و اپیدمی سالن باید قبل از مهمانان حتما ضد عفونی شده و تمیز باشد. تمامی ظروف و قاشق ها، میز و روکش صندلی ها، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه حتما باید ضد عفونی شده باشند.

در صورتی که این موضوع به خوبی رعایت نشود، ممکن است فردی در مراسم شما مبتلا به بیماری شده و شما شرمنده شوید. تمیز بودن سالن عقد در واقع احترام و ادب شما نسبت به مهمانان خود را مشخص می کند.

همه ی افرادی که در حال کار کردن و پذیرایی از مهمانان هستند حتما باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده، از ماسک و دستکش استفاده نمایند. بهتر است سالن ها و محضر عقد را انتخاب نمایید که دارای کادر حرفه ای و متخصص هستند.

حتما قبل از مراسم زیباترین سالن عقد در کرج به مکان بروید و نظافت را مورد بررسی قرار دهید. در هنگام بستن قرارداد با سالن موارد را گوش زد کنید و از آن ها بخواهید که تمام پروتکل ها را در هنگام برگزاری مراسم رعایت نمایند. در برخی از موارد ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد که شما می توانید از آن مجموعه شکایت کنید.

جای پارک یا داشتن پارکینگ اختصاصی

ویژگی های دفتر عقد محضری پیدا کردن جای پارک برای مهمانان به خصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران از مشکلاتی بزرگی است که ذهن هر فرد دعوت شده ای به مراسم را همواره درگیر می کند. به همین دلیل باید هوشیار بود تا سالن عقد انتخابی عروس و داماد جای پارک به اندازه کافی داشته باشد تا میهمانان دچار مشکل نشوند.

 

داشتن نورپردازی مناسب

این روزها که اهمیت عکس و عکاسی بسیار افزایش یافته و عروس و دامادها علاقمند به گرفتن تصاویری برای یادگار گذاشتن این مراسم به یادماندنی هستند، نورپردازی مناسب، اهمیت زیادی در انتخاب یک سالن عقد مناسب خواهد داشت. با یک نور پردازی مناسب و جذاب، گروه عکاسی و فیلمبرداری آتلیه عکاسی قادر خواهند بود زیبایی مراسم شما را به طور شایسته تری به ماندگار بگذارند.

نور پردازی محضر عقد شیک در جهانشهر کرج ، باید علاوه بر روشن کردن فضا، جلوه ای خاص به مراسم عقد ببخشد. در صورتیکه جایگاه عروس و داماد دارای نورپردازی خاصی باشد که نسبت به سایر بخشهای سالن جذاب و منحصربفرد باشد، زیبایی مراسم عقد شما را دو چندان خواهد کرد. همچنین اگر تمایل به افکت ‌های نوری مثل رقص نور دارید، آن را با مسئولین دفتر عقد موردنظر درمیان بگذارید.

 

جایگاه ویژه عروس و داماد

جایگاه ویژه عروس و داماد از سایر قسمت‌های سالن عقد جذاب‌تر است و معمولا به آن توجه ویژه ای می شود. جایگاه عروس و داماد با مبلمان شیک، پرده حریر، لوستر، گل‌آرایی و بادکنک آرایی تزئین می شود. برخی محضرها و دفاتر ازدواج جایگاه ویژه عروس و داماد را با چنان دیزاینی جذاب و فوق العاده تزئین می‌کنند که شمارا شگفت‌زده خواهد کرد. شکوه و زیبایی این جایگاه در عکسها و فیلمهای شما تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

 

سالن عقد حتما باید دارای یک سیستم تهویه مناسب باشد

گردش هوا و داشتن یک سیستم تهویه مناسب موردی است که همه ی سالن ها باید آن را داشته باشند. ویروس کرونا از طریق قطرات دهان و هوا انتقال می یابد. در صورتی که افراد و جمعیت زیادی در یک مکان بسته وجود داشته باشند، احتمال و ریسک انتقال ویروس بیشتر خواهد بود. رفت و آمد هوا در مکان های شلوغ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در انتخاب سالن عقد حتما لازم است این مورد را در نظر داشته باشید.

پخش موسیقی

یکی از اجزای جدا نشدنی در مراسم های عقد و ازدواج در سالن عقد با موسیقی زنده در کرج پخش موسیقی می باشد که در اولویت بندی دفاتر ازدواج هم تاثیر مهمی دارد و قطعا این فاکتور در ایجاد تمایز بین یک محضر خوب و بد در نظر گرفته می شود.

اولاً به دلیل وجود سلیقه های متفاوت در افراد، باید موزیک های متفاوتی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. اما وجه تمایز این دفاتر جاییست که تیم اجرایی مراسم پخش موزیک های مدرن و به روز را برای پیشنهاد داشته باشند و خلاقیت هایی مثل استفاده از صوت های یک عقد آریایی و استفاده از ریتم موزیک های سنتی در برخی سکانس ها نیز می تواند نشان از توانایی یک دفتر ازدواج شیک و مدرن باشد.

ویژگی های دفتر عقد محضری

مدت‌زمان مراسم

توجه به مدت‌زمان برگزاری مراسم عقد بسیار مهم است. در هنگام مراجعه به محضر عقد این موضوع را در نظر بگیرید و ازمدیریت بخواهید که وقت بیشتری را در اختیارتان قرار دهد. هرچه زمان بیشتری برای مراسم عقد شما اختصاص یابد، استرس شما کم‌تر و با آرامش بیشتری تمامی مراحل عقد را برگزار خواهید کرد.

 

مدیریت منظم دفاتر عقد و عروسی

ویژگی های دفتر عقد محضری وجود زمان بندی و مدیریت مناسب و منظم مراسمات عقد و عروسی از نکاته پایانی وجه تمایز دفاتر ازدواج خوب یا شیک و دفاتر نا مناسب است. برگزاری در زمان اعلام شده و منظم و خدمات و تشریفات به موقع و مناسب مجالس برای میهمانان از موارد بسیار موثر در شناسایی و محبوبیت دفاتر است و فرصت های بیشتری برای جزب زوجین در آینده برای برگزاری مراسمات عقد یا عروسی ایجاد می کند.

 

سفره عقد متناسب با سلیقه شما باشد.

اجزا سفره عقد شیک و مجلل، نوع دیزاین سالن و گلهای استفاده شده در محیط باعث زیباتر و خاص تر شدن مراسم خواهد شد. چه بخواهید مراسم خود را با دکوراسیون عروسی مجلل و با جزئیات زیاد برگزار کنید و چه بخواهید ساده و سنتی پیش بروید، جزئیات خاصی وجود دارد که لازم است هنگام برنامه ریزی روز عقد خود در نظر بگیرید. روز را مطابق خواسته ها، سلیقه و مهمتر از همه بودجه خود برنامه ریزی کنید. در این صورت برای روزی که سالهای سال به خوبی آن را به یاد می آورید، برنامه ریزی خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *