19 ایده جذاب و زیبا برای چیدمان سفره عقد

19 ایده جذاب و زیبا برای چیدمان سفره عقد

Rate this post

19 ایده جذاب و زیبا برای چیدمان سفره عقد ، اگر در تدارک برنامه‌های عقد و ازدواج باشید، حتما با چالش انتخاب مدل سفره عقد ساده و شیک، مواجه شده‌اید. سفره‌های عقد، انواع مختلفی دارد که شما باتوجه به علایق، شرایط، سلیقه و بودجه موردنظرتان، آن را انتخاب می‌کنید.‌ در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

تزیینات زیبا و خلاقانه برای سفره عقدکنان

19 ایده جذاب و زیبا برای چیدمان سفره عقد توجه داشته باشید که قبل از چیدمان سفره عروسی و عقد ابتدا باید وسایل ضروری نظیر قرآن و آیینه و شمعدان و نبات و نقل و سکه و فندق و گردو و تخم مرغ و گل و میوه و نان و پنیر و سبزی و عسل و کله قند را تهیه کنید همچنین می توانید برای چیدمان سفره عقد از طبق رسم و رسومات خود از اجزای دیگری نظیر گلاب و اسفند و دانه خشخاش و نمک و رازیانه و برنج و چای کندور نیز استفاده نمایید.

بعد از تهیه اجزای مورد نیاز برای سفره عروسی و عقد باید به چیدمان و تزیینات سفره عقد بپردازید. گل آرایی و میوه آرایی و شمع آرایی برای سفره عروسی و عقد از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین انتخاب ظروف برای سفره نیز دارای اهمیت است و شما می توانید از انواع ظرف های کریستال و نقره ای و سیلور و … برای چیدمان سفره عید استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که اگر شما تمایل دارید سفره عقدتان را به صورت سنتی و کلاسیک بچینید بهتر است از پارچه های قلم کار و ترمه استفاده نمایید. برای چیدمان سفره های عروسی و عقد با سبک مدرن نیز می توانید از انواع تورهای رنگی و پارچه دانتل استفاده نمایید.

19 ایده جذاب و زیبا برای چیدمان سفره عقد

1- انتخاب آینه و شمعدان مدرن

یکی از مهم ترین اجزای سفره عقد مدرن و کلاسیک آینه و شمعدان است. اگر به دنبال تزئین سفره عقد مدرن هستید، می توانید در میان آینه و شمعدان های مختلف، یک آینه و شمعدان برنزی انتخاب کنید.

آینه و شمعدان برنز را می توان یکی از لاکچری ترین مدل های مختلف آینه و شمعدان دانست که به تزئین سفره عقد مدرن شما خواهد آمد. سایز و اندازه اینه و شمعدان را نیز متناسب با اندازه سفره عقد انتخاب کنید. یک آینه بزرگ یا کوچک به نسبت سفره عقد انتخاب چندان مناسبی برای شما نخواهد بود.

انتخاب آینه و شمعدان مدرن

2- دیزاین سفره عقد با تم و گل‌آرایی سفید

رنگ سفید، کلاسیک‌ترین رنگ برای مراسم عقد و عروسی و تزئین سفره عقد است. سادگی و زیبایی این رنگ و هماهنگی آن با سایر اجزای سفره موجب شده است که بیشتر طراحان سفره عقد از این رنگ برای تزئین و چیدمان سفره عقد استفاده کنند. گل‌ها، پارچه و تور سفید رنگ در تزئین سفره عقد، جلوه و شکوه خاصی به آن می‌بخشد. اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید ما این سبک طراحی را به شما توصیه می‌کنیم.

دیزاین سفره عقد با تم و گل‌آرایی سفید

3- تزئین و چیدمان سفره عقد روی میزهای شیشه‌ای یا آینه‌ای

همانطورکه می‌دانید میزهای آینه‌ای یکی از ترندهای سال 2022 هستند. بنابراین یکی از ایده‌های تزئین سفره عقد به‌شیوه امروزی و مدرن، چیدن آن روی میز شیشه‌ای یا آینه‌ای است.

در این سبک چیدمان، بهتر است از اکسسوری و تزئینات کمتری استفاده کنید زیرا انعکاس تصاویر اجزای سفره در آینه به‌اندازه کافی زیبایی آن را دوچندان می‌کند. توجه داشته باشید که در این سبک از پارچه و تور به‌عنوان سفره روی میز استفاده نمی‌شود چراکه در این صورت، زیبایی و شیک بودن میز به چشم نخواهد آمد.

تزئین و چیدمان سفره عقد روی میزهای شیشه‌ای یا آینه‌ای

4- نان پنیر و سبزی خود را به شکل فانتزی تزئین کنید

نان و پنیر و سبزی یکی دیگر از اجزای سفره عقد مدرن یا کلاسیک، نان و پنیر و سبزی است. نان و پنیر نماد برکت در زندگی مشترک است و نمی توان آن را از سفره حذف کرد. به جای آن که نان و پنیر را در لقمه های کوچک گرفته و بعد از عقد بین مهمانان پخش کنید، آن را به شکل های فانتزی و زیبایی تزئین کنید. می توانید آن را به شکل یک دسته گل همراه با تربچه تزئین کنید.

می توانید نان را به شکل پاپیون اطراف سبزی گرفته و تربچه ها را مانند گل روی آن قرار دهید. از سبزی هایی مانند پیازچه و جعفری نیز می توانید استفاده کنید که به راحتی می توانید آن ها را شکل دهید.

نان و پنیر و سبزی در سفره‌ی عقد

5- چیدن سفره عقد روی میزهای متعدد در اندازه‌‍ و ابعاد مختلف

این ایده برای تزئین سفره عقد در سالن عقد یا تالار عروسی که فضای کافی برای خلق ایده وجود دارد، بسیار مناسب است. هر یک اجزای سفره را روی میز کوچکی قرار دهید و میزها را نزدیک به‌هم و بدون درنظر گرفتن الگوی خاصی قرار دهید.

بلند و کوتاه بودن پایه‌های میزها و حتی ظروف استفاده شده در چیدن سفره عقد، نمایی آبشاری و پلکانی ایجاد خواهد کرد که یکی از سبک‌های لاکچری و جدید در تزئین و چیدمان سفره عقد به‌حساب می‌آید. می‌توانید میزها را از جنس چوب یا شیشه انتخاب کنید و بنا به سلیقه خودتان استفاده از رومیزی نیز در برخی از طراحی‌ها منجر به زیباتر شدن سفره عقد خواهد شد.

چیدن سفره عقد روی میزهای متعدد در اندازه‌‍ و ابعاد مختلف

6- سر سفره عقد گندم بگذارید

از دیگر ایده های زیبا برای تزئین سفره عقد مدرن استفاده از گندم است. گندم نیز نماد برکت است و می تواند سفره عقد شما را برای برگذاری مراسم عقد و نامزدی زیباتر کند. شما می توانید تکه های آن را به شکل گل پیچیده و گندم ها را به شکل یک دسته گل درآورده و روی سفره قرار دهید.

سر سفره عقد گندم بگذارید

7- بادام، نبات و نقل را از ظروف سرریز کنید

یکی دیگر از ایده های جذاب برای تزئین سفره عقد آن است که بادام و نباتی که داخل ظروف می گذارید، به شکلی از ظرف سرریز کنید. برای انجام این کار باید از قبل این خوراکی ها را با چسب بر روی یک میله یا مفتول چسبانده و سپس آن را روی ظرف قرار دهید. این ایده زیبا می تواند سفره عقد مدرن در تشریفات عقد کرج شما را خاص و متفاوت کند.

بادام، نبات و نقل را از ظروف سرریز کنید

8- استفاده از ظروف کریستالی در دیزاین سفره عقد

اهمیت ظروف استفاده شده در دیزاین سفره عقد به‌اندازه‌ای است که می‌توان گفت، جلوه نهایی سفره تا حد زیادی به زیبایی و چشم‌نواز بودن ظروف استفاده شده در آن بستگی دارد. ظروف کریستالی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تزئین سفره عقد هستند.

درصورتی‌که از این ظروف برای چیدن سفره عقدتان استفاده می‌کنید، می‌توانید از اکسسوری‌ و تزئینات رنگی در سفره بهره ببرید تا رنگ و عمق بیشتری به آن ببخشید.

استفاده از ظروف کریستالی در دیزاین سفره عقد

9- از نبات های رنگی به شکل گل در سفره عقد استفاده کنید

از دیگر ایده های جذاب برای تزئین سفره عقد مدرن آن است که به جای قرار دادن ساده نبات ها در یک ظرف، آن ها را به شکل های مختلفی مانند یک گل زیبا کنار یکدیگر قرار دهید. نبات ها در رنگ های مختلفی از زرد، سفید و شیری و در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند. شما می توانید آن ها را به شکل ها و سبک های مختلف کنار یکدیگر تزئین کرده و سفره عقد مدرن خود را زیباتر کنید.

10- استفاده از ظروف سنتی مانند ظروف برنجی یا مسی برای چیدمان و طراحی سفره عقد

سفره عقد یکی از سنت‌های ایرانی-اسلامی است لذا از گذشته‌های دور در تزئین این سفره از المان‌های اصیل ایرانی استفاده می‌شده است که تا به امروز این ایده در طراحی‌های مدرن سفره عقد نیز جایگاه خود را حفظ کرده است.

استفاده از ظروف پایه‌دار مسی و برنجی درکنار سایر اکسسوری‌های مدرن مانند مروارید، تور، رنگ‌های اکریلیک و … نمونه بارز تلفیق سنت و مدرنیته در چیدمان سفره عقد است. اگر شما صاحب سالن و محضر عقد هستید توجه داشته باشید که همواره سبک های سنتی طرفدار زیادی دارد و هیچوقت از مد نمی افتد.

استفاده از ظروف سنتی مانند ظروف برنجی یا مسی برای چیدمان و طراحی سفره عقد

11- تخم مرغ های سفره عقد را تزئین کنید

از دیگر کارهایی که برای تزئین وسایل و اجزای سفره عقد اصیل و سنتی ایرانی می توانید انجام دهید، آن است که تخم مرغ های خود را به جای رنگ زدن به سبک های مختلف و زیبا تزئین کنید. می توانید آن ها را در پارچه های توری و همراه با مروارید بپیچید و یک سفره عقد مدرن متفاوت و لاکچری داشته باشید. در این حالت تنها به یک یا 2 تخم مرغ اکتفا نکنید، زیبایی این ایده تزئین به تعداد زیادی تخم مرغ ها است.

تخم مرغ های سفره عقد را تزئین کنید

12- استفاده از ظروف و آینه و شمعدان نقره در سفره عقد

آینه و شمعدان نقره همواره محبوبیت زیادی در بین زوج‌های جوان به‌ویژه عروس خانم‌ها دارد و یک یادگاری ماندگار و آنتیک از مراسم عقد محسوب می‌شود. درصورتی که از آینه و شمعدان نقره‌ای در سفره عقدتان استفاده می‌کنید، چیدن اجزا در ظروف نقره یا ظروف کریستالی با پایه‌های نقره می‌تواند اجزا سفره عقد باشکوه و به‌یادماندنی برایتان به ارمغان بیاورد.

استفاده از ظروف و آینه و شمعدان نقره در سفره عقد

13- گل آرایی سفره عقد

اگر به دنبال تزئین سفره عقد مدرن به شکلی لاکچری و بسیار زیبا هستید، گل آرایی را فراموش نکنید. گل آرایی را می توانید به شکل ها و سبک های مختلف انجام دهید. می توانید از  باکس های مختلف گل استفاده کنید.

گل رز قرمز را در صندوقچه های مخصوص قرار داده و بر سفره بگذارید و یا میز و سفره عقد را با گل های مختلف و رنگی تزئین کنید. می توانید گل های آبشاری و آویزی نیز استفاده کرده و با استفاده از گل ها هم سفره عقد را تزئین کرده و هم فضای اطراف را زیباتر کنید.

گل آرایی سفره عقد

14- تضاد رنگی سفره عقد با محیط اطراف

یکی از ایده‌های زیباتر به‌نظر رسیدن سفره دفتر عقد کرج و در مرکز توجه قرار دادن آن، استفاده از تضادهای رنگی است. به عنوان مثال اگر رنگ دیوارهای اتاق عقد تیره است، اجزا به‌خصوص پارچه‌ی زیر سفره را به رنگ روشن انتخاب کنید و در صورتی که محیط اطراف تم رنگی روشنی دارد از پارچه ساتن رنگی مانند صورتی یا آبی استفاده کنید. با ایجاد کنتراست و تضاد رنگی، سفره عقدتان بیشتر جلب توجه خواهد کرد.

15- شمع آرایی

این روزها کم سفره عقد مدرنی را خواهید دید که در آن شمع آرایی به کار نرفته باشد. شمع آرایی می تواند تزئین سفره عقد شما را لاکچری و رویایی کند. تنوع شمع های لوکس، فانتزی و زیبا به قدری زیبا است که می توانید از میان آن ها مدل های دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر سفره عقد زیبای خود قرار دهید. همچنین  می توانید از تعداد زیادی شمع وارمر اطراف و داخل سفره عقد مدرن استفاده کنید تا با خاموش کردن فضا، سفره عقد شما به زیبایی بدرخشد.

شمع آرایی سفره عقد

16- چیدن سفره عقد در فضای باز

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ یک ایده هیجان انگیز برای زیباتر شدن سفره عقد، چیدن آن در فضای باز یا فضای سبز است. برگزاری مراسم عقد در فضای سبز بسیار هیجان‌انگیز است و زیبایی محیط اطراف، جلوه سفره عقدتان را بیشتر خواهد کرد. اگر به‌دنبال ثبت خاطره‌ای به‌یادماندنی از مراسم عقدتان هستید، به برگزاری آن در فضای سبز فکر کنید.

چیدن سفره عقد در فضای باز

17- دقت در انتخاب رحل قرآن

قرآن یکی از ارکان جدایی ناپذیر سفره عقد مدرن و سنتی است که معمولا ان را در جایی قرار می دهیم که بیش از اجزای دیگر سفره به چشم می اید. سعی کنید با توجه به اندازه قرآن سعی کنید یک رحل زیبا و متناسب انتخاب کرده و تزئین سفره عقد خود را کامل کنید.

دقت در انتخاب رحل قرآن

18- تزئین سفره عقد به شیوه سنتی

19 ایده جذاب و زیبا برای چیدمان سفره عقد از هرچه بگذریم، استفاده از المان‌های سنتی مانند طرح‌های ترمه و ترنج در سفره عقد همیشه زیبایی و جایگاه خود را در بین عروس خانم‌های ایرانی داشته و دارد. اگر تشریفات مراسم عقد شما را در خانه برگزار می‌کنید، بهترین تم برای تزئین سفره عقد، سبک سنتی است.

تزئین سفره عقد به شیوه سنتی

19- استفاده از نورپردازی های خاص

از ایده های دیگر تزئین سفره عقد مدرن که طرفداران خاص خود را دارد، استفاده از نورپردازی و ریسه های لامپ است که می تواند یک سفره عقد لاکچری و زیبا را به شما هدیه کند.

شما می توانید از میزهای شیشه ای بزرگ یا کوچک برای وسایل سفره محضر عقد در جهانشهر کرج استفاده کرده و درون آن ها را لامپ هایی کوچک با رنگ های ملیح و زیبا بگذارید. این کار می تواند یک ایده متفاوت برای تزئین سفره عقد مدرن به شمار رود.

 استفاده از نورپردازی های خاص

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *