ویژگی های مهم در انتخاب یک سالن عقد و عروسی خوب

ویژگی های مهم در انتخاب یک سالن عقد و عروسی خوب

5/5 - (1 امتیاز)

ویژگی های مهم در انتخاب یک سالن عقد و عروسی خوب ازدواج و خواستگاری و عقد تا برگزاری مراسم عقد و عروسی از اول تا آخرین لحظه، مراحل سخت و استرس‌زا به حساب می‌آید، مخصوصاً با توجه به وضعیت کرونا و رکود اقتصادی شدیدی که در چند سال اخیر گریبانگیر کشور شده است.

تعداد زیادی مراحل است که هر خانواده ممکن است طبق رسم و رسومات مخصوص خود آن‌ها را برگزار کنند. معمولاً بعد از گذراندن چندین و چند مرحله ابتدایی از جمله خواستگاری و بله برون، معمولاً نوبت به مراسم عقد می‌رسد.بعضی خانواده‌ها طبق رسم و رسوم خود مراسم عقد و عروسی را همزمان برگزار می‌کنند و نیازی به سالن عقد جداگانه نخواهند داشت.

تعداد زیادی از خانواده‌ها این عقیده را دارند که حتماً باید قبل از هم خانه شدن و زیر یک سقف رفتن زوجین و برگزاری مراسم عروسی، دو طرف از طریق عقد محضری به هم محرم میشوند.البته که به تازگی برگزاری مراسم عقد و ازدواج در سالن‌های عقد نسبت به قبل، بیشتر رونق پیدا کرده و این موضوع دلایل زیادی دارد مثل شیوع ویروس کرونا، دغدغه‌های مالی و… 

با در نظر گرفتن این مسئله، که عروس و داماد برای انتخاب سالن عقد خود، وسواس زیادی به خرج میدهند تا مراسم خود را برگزار کنند وخاطره زیبایی مثال زدنی  به جا بگذارند. با توجه به تمامی مسائل گفته شده، شاید داشتن لیستی از ویژگی‌های یک سالن عقد یا محضر عقد خوب، بد نباشد و بتواند در مراحل انتخاب به شما کمک زیادی کند. تا انتهای این مقاله از سالن عقد نقره با ما باشید.

چند نکته کلیدی قبل از رزرو سالن و خانه عقد

  • ابتدا تعداد مهمانان خود را مشخص سپس در فکر رزرو مجموعه دلخواه باشید
  • یک چک لیست از اموری که می بایست تا قبل از مراسم عقد خود انجام دهید داشته باشید
  • حتما حداقل ۳ ماه قبل، مکان دلخواه خود را رزو نمایید
  • درصورتی که پذیرایی دارید قبل از رزرو سالن یا خانه عقد مد نظر خود تست غذا داتشته باشید

ویژگی های مهم در انتخاب یک سالن عقد و عروسی خوب

قیمت سالن عقد یا تالار عروسی

بی شک در روند برنامه‌ریزی برای هر مراسمی، یکی از مسائلی که بسیار تعیین کننده است میزان بودجه مورد نظر برای هر بخش از مراسم است. قیمت منوهای غذایی و ورودی و دیزاین سالن و هرگونه تغییر در دکوراسیون سالن یا تالار، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در انتخاب مکان برگزاری مراسم‌های‌تان، به آن توجه داشته باشید. سالن‌ها و تالارهای تهران معمولا از لحاظ قیمتی به سه دسته تقسیم می‌شوند. سالن‌های لوکس و بسیار گران‌قیمت، سالن‌های شیک و خوش‌قیمت و سالن‌های رده پایین و ارزان قیمت که هرکس متناسب با بودجه خود به سراغ یکی از آنها می‌رود.

قیمت سالن عقد یا تالار عروسی

مکان تالار پذیرایی

مهم ترین ویژگی که در هنگام انتخاب تالار پذیرایی باید به آن توجه کنید مکان و آدرس تالار یا باغ تالار محل برگزاری عروسی است. مکان تالار پذیرایی باید به گونه ای باشد که چندان از مرکز شهر دور نباشد و دسترسی به آن برای همه میهمانان و خانواده عروس و داماد راحت باشد. آدرس تالار برای همه به سادگی پیدا شود و مسیر آن شلوغ نبوده و خارج از محدوده ترافیک شهری باشد.

هر چقدر میهمانان بتوانند آسان تر به تالار پذیرایی بروند، آنها از مراسم بیشتر لذت برده و زمان زیادی را صرف رفت و برگشت به تالار پذیرایی نخواهند کرد. از طرفی زمان رزرو هر تالار پذیرایی محدود است و باید زمان را حتما به گونه ای برای رفت و برگشت تنظیم کرد، که زمان زیادی برای لذت در تالار باقی بماند.

بنابراین یک تالار پذیرایی خوب برای شما، تالاری‌ است که در یک مکان بسیار نزدیک و در دسترس برای میهمانان شما قرار گرفته و ترافیک و شلوغی مانع از رسیدن میهمانان به آنجا نمی شود.

مکان تالار پذیرایی

سفره عقد عضو جدانشدنی مراسمات عقد

ویژگی های مهم در انتخاب یک سالن عقد و عروسی خوب هر عروس و دامادی سلیقه‌ای خاص در انتخاب اجزا سفره عقد خود دارند، برخی سفره‌های کلاسیک و سنتی را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر سفره‌های مدرن. حتماً توجه داشته باشید که یک سالن عقد خوب، مجموعه‌ای زیبا و متنوع از سفره‌های عقد دارد و برای انتخاب کردن شما را در مضیغه قرار نخواهد داد. بعضی از تالارهای عروسی و باغ تالارها نیز سالن عقد اختصاصی همراه با سفره عقد دارند که هزینه جداگانه ای همراه با ورودی از شما دریافت می نمایند.

ویژگی‌های تشریفات عروسی خوب چیست؟

کیفیت غذا و پذیرایی در سالن عقد نقره

یکی از مهم‌ترین موضوعات جهت برگزاری مراسم عقد کیفیت کیفیت و سرو نهار و شام و پذیرایی است که هم برای مهمان‌ها و هم برای عروس و داماد و خانواده‌هایشان بسیار حائز اهمیت است. بهتر است قبل از عقد قرارداد با خانه عقد موردنظرتان در مورد کیفیت غذا و نحوه پذیرایی صحبت کنید و مطمئن شوید که نوع غذا، منو و خدمات پذیرایی خانه عقد مورد نظر با استانداردها و سطح توقعتان همخوانی دارد.

کیفیت غذا و پذیرایی در سالن عقد نقره

ابعاد تالار پذیرایی

باید با توجه به تعداد میهمانان خود، تعیین کنید که چه تالار پذیرایی برای شما بهترین گزینه است. اگر تعداد میمهمانان شما کم باشد، انتخاب یک تالار پذیرایی با ابعاد بزرگ نمی تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در اینصورت مراسم عروسی شما خلوت و بسیار کسل کننده بنظر می رسد. بنابراین سعی کنید با توجه به تعداد میهمانان خود تعیین کنید که کدام تالار پذیرایی برای شما مناسب تر است.

ظرفیت تالار پذیرایی

بجز ابعاد تالار پذیرایی ظرفیت تالار هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید تعیین کنید با توجه به تعداد میهمانانتان یک تالار پذیرایی کوچک با ظرفیت 200 نفر برای شما مناسب تر است یا یک تالار پذیرایی 1000 نفره و بزرگ؟ قطعا یک تالار بزرگ خوب برای شما، تالاریست که متناسب با تعداد میهمانان شما باشد.

ظرفیت تالار پذیرایی

نورپردازی باعث زیبایی بیشتر مراسم می شود

از دیگر مسائلی که در انتخاب سالن عقد باید مدنظر قرار داده شود، نورپردازی مناسب است. نورپردازی باید به شکلی باشد که علاوه بر روشن کردن فضای محضر، زیبایی و جلوه‌ای خاص و شیک هم به مراسم شما بدهد. بعضی سالن‌ها نورپردازی خاص و متفاوتی برای جایگاه عروس و داماد دارند که به زیباتر شدن مراسم کمک شایانی می‌کند.

دکوراسیون و تزییانت

داشتن تزئینات مناسب و همگام با تم مراسم از جمله مسائل بسیار مهم است. تزئینات می‌تواند شامل گل آرایی و بادکنک آرایی و حتی شمع آرایی باشد که در هرکدام از آن‌ها باید ریزه کاری‌های خاصی را مدنظر قرار داد.

گل آرایی سالن عقد و محوطه

-بادکنک آرایی

-شمع آرایی و بار شمع

انتخاب محضر عقد یکی از مهم‌ترین نکات در عقد

سالن غذاخوری تالار

سالن غذاخوری تالار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تمیز بودن سالن غذاخوری، داشتن میز و صندلی های تمیز و سالم، ظرفیت سالن غذاخوری از جمله نکاتی است که حتما باید در حین انتخاب سالن به آن توجه نمایید. یک تالار پذیرایی خوب، سالن غذاخوری تمیز با دکوراسیون بسیار زیبا، گل آرایی میزها، رومیزیهای بسیار زیبا، میز و صندلی های جدا از هم و راحت برای نشستن میهمانان است.

پارکینگ خانه عقد و اهمیت آن برای مهمان‌ها

دارا بودن پارکینگ یا عدم آن، یکی از معیارهای قابل توجه برای انتخاب یک خانه عقد است. به علاوه با توجه به تعداد مهمان‌ها بهتر است ظرفیت پارکینگ نیز مورد بررسی قرار گیرد. درصورتیکه خانه عقد مورد نظرتان فاقد پارکینگ ویژه مهمان‌ها باشد، آرامش و همینطور امنیت وسایل و اموال آنها تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. قطعاً دوست ندارید که در روز مراسمتان به مهمانان سخت بگذرد یا اتفاق ناخوشایندی، لحظات شیرین را برایشان تلخ کند. بنابراین حتماً خانه عقدی را در نظر بگیرید که پارکینگ داشته باشد تا وقت و آرامش مهمان‌ها برای پیدا کردن جای پارک مناسب از بین نرود.

امکان حضور عاقد در خانه عقد و برگزاری عقد آریایی

یک خانه عقد خوب و باکیفیت باید تمهیدات لازم برای حضور عاقد در محل را اندیشیده باشد یا با یک یا چند عاقد به صورت قراردادی کار کند تا زوج‌های مراجعه کننده دغدغه هماهنگ کردن با عاقد و حضور به موقع او در خانه عقد را نداشته باشند. به علاوه امروزه برگزاری مراسم عقد آریایی به صورت نمادین در بین زوج‌های جوان از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. بنابراین اگر شما نیز علاقه مند به برگزاری آن هستید، حتماً در مورد امکان اجرای مراسم عقد آریایی با مدیریت خانه عقد صحبت کنید.

فوق برنامه‌های عقد و عروسی

ویژگی های مهم در انتخاب یک سالن عقد و عروسی خوب برای جذابیت بیشتر مراسم‌های عقد و عروسی، می‌توانید به دنبال فوق برنامه‌هایی مانند مه سرد و آتش بازی و شمع آرایی و … باشید که ظاهر لاکچری و رمانتیکی را به مراسم شما می‌بخشند.

در اختیار داشتن سیستم صوتی خوب و با کیفیت

همانطور که می‌دانید پخش موسیقی در طول مراسم عقد و عروسی به گرم شدن مجلس و ایجاد یک جو  پر شور و نشاط کمک به سزایی می‌کند. بنابراین یک خانه عقد خوب حتماً باید به سیستم صوتی خوب و باکیفیت مجهز باشد. به علاوه در اختیار داشتن گروه موسیقی باتجربه یا یک دی جی حرفه‌ای می‌تواند یک امتیاز مثبت تلقی شود. به طور کلی جشن و پایکوبی یکی از مراحل جدانشدنی مجالس عقد و عروسی است، بنابراین بهتر است در این باره حساسیت‌ ویژه ای به خرج دهید.

جایگاه ویژه عروس و داماد

اینکه جایگاه زوج، متفاوت از سایر بخش‌ها باشد و تزئین و نورپردازی ویژه خود را داشته باشد، از جمله مسائلی است که به زیباتر شدن مراسم شما کمک شایانی می‌کند و در زیبایی هرچه بیشتر عکس و فیلم‌های روز مراسم هم مؤثر خواهد بود.

وجود فضاهای متنوع

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ بعضی سالن‌های عقد با توجه به مساحتی که دارند، این امکان را داشته‌اند که انداختن سفره عقد هم در فضای سربسته و هم در فضای باز داشته باشند. برخی سالن‌ها فضایی در حیاط مجموعه خود را برای این کار در نظر گرفته‌اند و تعدادی هم فضای پشت بام و عقد روف گاردن را مهیا کرده‌اند. قطعاً برگزاری مراسم در فضای باز، زیبایی و جذابیتی متفاوتی دارد که در حال و هوای مراسم هم تأثیر به سزایی خواهد داشت.

جمع بندی

اگر بخواهیم تمام موارد ذکر شده در این مقاله را به طور خلاصه عنوان کنیم، باید بگوییم که نکات و مسائل مهمی در مورد یک خانه عقد خوب و باکیفیت وجود دارد که می‌تواند روی نحوه برگزاری مراسم عقدتان و به یادماندنی‌تر کردن آن سهم عمده و به سزایی داشته باشد.

مهماندار اختصاصی سالن عقد نقره ، کیفیت خدمات ارائه شده، هزینه برگزاری مراسم، زیبایی فضا، دارا بودن فضای باز و سرسبز با امکانات رفاهی مناسب، دکوراسیون و اکسسوری‌های شیک و مجلل، نحوه و کیفیت پذیرایی از مهمانان، سیستم صوتی و نورپردازی و … همگی از جمله مواردی هستند که در حین بازدید از یک خانه عقد باید به آنها توجه شود.

ویژگی های مهم در انتخاب یک سالن عقد و عروسی خوب لذا درصورتیکه در آستانه برگزاری مراسم عقد یا نامزدیتان هستید، حتماً موارد ذکر شده را به خاطر بسپارید تا مهمترین شب زندگیتان را در یک تشریفات عقد کرج به بهترین شکل جشن بگیرید و خاطرات آن را هم در ذهن خودتان و هم مهمانانتان جاودانه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *