30 ایده جذاب برای تزیین کیک عروسی و عقد

کیک بله برون

Rate this post

تزیین کیک عروسی و عقد یکی از برنامه مرسوم در هر جشن عروسی است بنابراین بهتر است شما در انتخاب طرح کیک عروسی خود توجه لازم را به خرج دهید زیرا با شروع این مراسم تا زمان برش کیک توجه همه مهمان ها به طرح و تزیین کیک عروسی جلب می شود. در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره با ما همراه باشید تا 30 ایده جذاب برای تزیین کیک عروسی و عقد را به شما نشان دهیم.

تاریخچه کیک مراسم عروسی و عقد

تاریخچه کیک عروسی و تزیین کیک عروسی و عقد به زمان امپراتوری روم در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. در ابتدا در مراسم عروسی نوعی نان تهیه می‌شد که به مرور زمان به شیرینی آن افزوده شد. در ۱۰۰ سال پیش از میلاد ابتدا یک تکهٔ سفت نان شیرین یا کیک میوه توسط داماد خورده می شد و باقیماندهٔ آن خورد شده و بر سر عروس ریخته می‌شد. این رسم امروزه بصورت بریدن کیک و در دهان گذاشتن آن توسط عروس و داماد تبدیل شده‌است.

در قرن هفدهم میلادی شکر قنادی بوجود آمد. کیک عروسی به سبک غربی در کشور بریتانیا بوجود آمد و روش‌های تزیین آن مانند استفاده از خمیر فوندانت، یخ‌چینه مجلل (رویال آیسینگ) در این کشور توسعه پیدا کرد. در قرن نوزدهم ملکه ویکتوریا در مراسم عروسی خود کیکی ابداع کرد. این کیک با یخ‌چینه مجلل تزیین شده بود و ۳۶ سانتیمتر عمق، ۲٫۸ متر عرض و ۲٫۲ متر ارتفاع داشت.

این کیک چند طبقه بود. این کیک نمونهٔ بنیادی برای کیک‌های عروسی امروزی به سبک غربی به شمار می‌رود. این سبک از کیک به عنوان کیک عروسی ویکتوریایی شناخته می‌شود و در اصل نوعی کیک میوه‌ای است که با یخ‌چینهٔ کاملاً سفید پوشانده شده‌است اما امروزه ممکن است نوع کیک از نوع میوه‌ای نباشد.

مدل تزیین کیک عروسی و عقد با گل

کیک ها به شکل معمول در همه جشن های عروسی و هر نوع جشن دیگری حضور دارند و هر نوع کیکی بخصوص کیک جشن عروسی برای عروس و داماد خاطره ای خاص را ایجاد می کند. مدل کیک عروسی با گل در جشن های عروسی بسیار مرسوم است، کیک با گل طبیعی ساخته می شود و هر نوع گلی که عروس و داماد بخواهند را می توان بر روی کیک استفاده کرد و گل های طبیعی به دلیل اینکه هرکدام نمادی از خصوصیت ها و ویژگی های انسانی است.آنها بسیار زیبا بر روی کیک قرار می گیرند و زیبایی دو چندانی را به کیک می دهند. تزیین کیک با گل طبیعی امروزه بسیار زیادتر از گذشته انجام می گیرد.

نکاتی برای خرید کیک عقد و عروسی

نکاتی برای خرید کیک عروسی

  • از به‌موقع رسیدن کیک عروسی به‌موقع و به شیوه‌ای درست مطمئن شوید.
  • برای انتخاب طراحی و تزیینات آن‌وقت بگذارید و عکس‌ها و مدل‌های زیادی ببینید.
  • یک قنادی حرفه‌ای پیدا کنید و از کیفیت آن از پیش مطمئن باشید.
  • سفارش میزان کیک را با توجه به تعداد مهمانانتان انجام دهید.
  • برای دیزاین کیک عروسی از رنگ سفید یا رنگ‌های شاد به‌تناسب استفاده کنید.
  • برای منحصر‌به‌فردی کیک خود ایده‌های خود را به قنادی اعلام کنید البته در نظر داشته باشید که زیبایی در سادگی است.
  • به جز دیزاین به طعم کیک هم حتما در نظر بگیرید
  • سفارش کیک عروسی یا نامزدی خود را زودتر انجام دهید.
  • زمان بریدن کیک در مراسم را از پیش در نظر داشته باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *