عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

Rate this post

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ برگزاری عقد و نامزدی در فضای باز یا سالن عقد انتخابی بسیار سلیقه‌ای و با توجه به تصمیم عروس داماد انتخاب می‌شود. در روزهای بهاری و تابستان که هوا برای برگزاری جشن در فضای باز مناسب است و برای رعایت فاصله ایمنی در دورانی که کرونا به پایان نرسیده است، انتخاب فضای باز تصمیمی منطقی و درست به نظر می‌رسد.

خانه عقد با فضای باز یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای برگزاری جشن عقدتان انتخاب کنید. عروس دامادهای عزیزی که فضای باز را برای برگزاری مراسمشان انتخاب می‌کنند علاوه بر این‌که به زیبا شدن عکس و فیلم‌های شما کمک زیادی می‌کنند، بلکه سلامت همه نزدیکانشان را نیز تضمین می‌کنند. عقد در فضای باز و برگزاری عقد در این فضا چندین ویژگی دارد که باید به آن‌ها پرداخت و توجه شود تا جشنی کامل برگزارشده و بتوانید از جشنتان لذت ببرید.

برای برگزاری تشریفات مراسم عقد در فضای باز اولین نکته‌ای که باید توجه داشت آب‌وهوا است. آب‌وهوا یکی از موضوعی است که می‌تواند به‌راحتی مراسم شمارا برای فضای باز کنسل کند و همه برنامه‌ها را تغییر دهد. درنتیجه حتماً قبل از رزرو و برگزاری مراسمتان آب‌وهوا را چک کنید تا تغییرات آب و هوایی مانند ابری بودن آسمان و یا بارانی بودن آن مراسمتان را به هم نریزد و اتفاق غیرمنتظره‌ای پیش نیاید.

مورد بعدی که باید در نظر داشت کف‌پوش فضای باز است. اگر کف‌پوش از چمن طبیعی باشد کافی است مقداری آب جمع شود تا تمام لباس مهمان‌ها و عروس خانم گِلی شده و جشن را تغییر دهد. به همین علت باید در نظر داشت تا کف‌پوش لوکیشن فضای باز مراسم از سنگ، چمن مصنوعی، سرامیک، پارکت و یا فرش شده باشد تا همه‌چیز امن‌وامان باقی‌مانده و حتی درراه رفتن با کفش‌های پاشنه‌دار تأثیری نگذارد. استفاده از سنگ‌های زیبا برای مسیر عروس داماد و مهمان‌ها به همراه ترکیب چمن طبیعی، گل و گیاهان خاص و زیبا در کناره راه باغ یا باغچه می‌تواند جلوه‌ای زیبا به لوکیشن و عکس‌ها بدهد.

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در ادامه که در نظر داریم تا با شما در میان بگذاریم نورپردازی است. نورپردازی بخصوص در شب با نبودن نور طبیعی، از مهم‌ترین موضوع‌های مهم برای عکاسی و فیلم‌برداری است تا خاطرات شمارا به‌یادماندنی‌تر و عکس‌ها را رؤیایی‌تر کند. به همین جهت نورپردازی در کنار سفره عقد در فضای باز بسیار مهم بوده و موردتوجه قرارمی‌گیرد.

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ پیشنهاد می‌کنیم لوکیشنی را انتخاب کنید که از ریسه‌های کوتاه و بلند برای رؤیایی‌تر شدن مراسم استفاده کنند و از نورهای رنگی به‌خصوص آبی و سفید دورتادور باغ استفاده‌ شده باشد تا فضایی رمانتیک و زیبا درست شود. این نوع پردازی می‌تواند با توجه به سلیقه عروس و داماد نیز کمی تغییر کند و همانند گل‌آرایی و شمع آرایی قابل تعویض است. تا انتهای این مقاله سالن عقد نقره با ما همراه باشید تا به شما بگوییم عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

انتخاب سالن عقد در فضای باز

بسیاری از دفاتر تشریفات عقد کرج ازدواج سنتی در فضای اداری و آپارتمان هستند ولی در سال‌های اخیر ترکیب باغ تالارها و محضرهای ازدواج، منجر به ایجاد سالن‌های عقد شیکی در شهرهای بزرگ‌شده است. توصیه می‌کنیم برای اطلاع هزینه عقد در دفتر عقد و ازدواج و سالن‌های عقد معمولی ولاکچری را در نظر بگیرید.

نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید این است که معمولاً در تابستان به دلیل عدم امکان استفاده از دستگاه‌های سرمایشی فضای نسبتاً گرمی دارند و در زمستان نیز نسبتاً محیطی سرد دارند. پس وجود سایه‌بان در تابستان و هیتر در زمستان بسیار مهم است زیرا مهمانان شما در مراسم عقد معمولاً افراد میان‌سال و سالمند هستند و شرایط محیط باید برای آن‌ها مناسب و فراهم باشد.

یکی دیگر از موارد، اصلی‌ترین اجزا سفره عقد است. سفره عقد در فضای باز باید جوری باشد که کوچک به نظر نرسد و تمامی موضوعات سفره مشخص باشد. استفاده از ظرف‌هایی که هماهنگ و زیبا با طبیعت و فضای اطراف ایجاد کنند می‌تواند به شیک شدن سفره کمک بسزایی کند. استفاده از گل‌آرایی طبیعی در دیزاین سفره عقد جلوه‌ سفره را چندین برابر خواهد کرد. همچنین استفاده از شمع آرایی در شب در کنار نورپردازی‌های انجام‌شده در مراسم را ازآنچه در ذهن دارید رؤیایی‌تر خواهد کرد.

بسیاری از عروس دامادها که مایل به برگزاری مراسم در فضای باز هستند باوجود استخر و آب‌نما در لوکیشن موردنظرشان حس بهترین خواهند داشت. وجود استخر، حوض و آب‌نما سلیقه‌ای و بوده و بنا به انتخاب عروس داماد خواهد بود. بااین‌حال پیشنهاد می‌شود از فضایی استفاده کنید که آب‌نما و یا استخر داشته باشد چراکه حال و هوایی خاص به مراسم عقد می‌‌دهد.

انتخاب سالن عقد در فضای باز

چیدمان سفره عقد در فضای باز چگونه است؟

وسایل سفره عقد به عهده کیست؟ ابتدا باید از چیدمان و طراحی سفره عقد مطمئن باشید. چنانچه سفره عقد در سالن عقد فضای باز انتخاب کرده باشید باید به چیدمان آن نهایت دقت را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

سفره‌های عقد زمانی به بهترین شکل جلوه خواهند کرد که زیبایی بی‌نظیری داشته باشند و این زیبایی زمانی به چشم خواهد آمد که تمامی وسایل به بهترین شکل بر روی سفره چیده شده باشد. برای چیدمان سفره عقد در فضای باز اول بهتر است طرح‌های گوناگون را موردبررسی قرار دهید و در آخر مشخص کنید که کدام طرح را می‌پسندید. پس از انتخاب کردن نوع چیدمان سفره عقد خواهید توانست آن را بر روی سفره خود پیاده کنید.

بسیاری از قرینه خوششان می‌آید که در این صورت باید اجناس را به‌گونه‌ای بر روی سفره بچینید که جلوه‌ای قرینه داشته باشد، اما امروزه از مدل‌های خاص‌تری برای چیدمان سفره عقد استفاده می‌شود که این مدل‌ها می‌توانند بهترین چهره را داشته باشند. ابتدا باید زیرسازی سفره را درست انجام دهید، وجود بخش‌های بلندتر در سفره عقد جلوه‌ای زیباتر به سفره خواهد داد و برای بلندتر کردن بخش‌هایی از سفره می‌توانید از چوب استفاده کنید و بعد روی آن‌ها را با پارچه‌ای خوش‌رنگ که از قبل انتخاب کرده‌اید بپوشانید. حالا سفره آماده چیدمان خواهد بود.

در انتخاب سالن عقد در فضای باز باید به چه نکاتی توجه کرد؟

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟در برگزاری سالن عقد فضای باز، زیبایی خاصی به مراسم شما می‌دهد اما برای انتخاب آن همچون سالن سرپوشیده نیاز است که به موارد گوناگونی توجه داشته باشید. مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید شامل موارد زیر خواهد بود.

1-توجه به شرایط جوی و دما.

2-از چند ماه قبل سالن را رزرو کنید.

3-سفره عقد.

4-ظرفیت میهمان‌ها.

5-خدمات سالن.

6-رضایت زوج‌های قبل از انتخاب سالن.

7-انتخاب سالن با توجه به بودجه خانواده عروس.

8-از چند ماه قبل سالن را رزرو کنید.

بعدازاینکه شرایط هوا و دمایی را در نظر گرفتید و مشخص کنید که در چه روزی  قرار است جشن خود را برگزار کنید برای رزرو سالن اقدام کنید و آن را به آخرین روزها یا ساعات اقدام نکنید. نمونه‌های را برای شما توضیح خواهیم داد.

در انتخاب سالن عقد در فضای باز باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بهترین سفره عقد

بدون شک مهم‌ترین چیزی که در سالن عقد خیلی زیاد به چشم می‌آید دیزاین و طراحی سفره عقد خانگی ساده است که از به‌روزترین و شیک‌ترین طرح‌ها برای دیزاین آن استفاده‌شده باشد؛ بنابراین بهترین کار این است که شما قبل از اینکه سالن را رزرو کنید سفره عقد را ببینید تا از نحوه طراحی و دیزاین آن مطمئن شوید و باسلیقه خودتان مواردی که دوست ندارید را تغییر دهید تا آن چیزی که مدنظرتان هست شکل بگیرد.

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تشخیص ظرفیت میهمان‌ها

مراسم عقد که میهمان زیادی دعوت نمی‌کنید و تنها بزرگان فامیل هستند. پس‌نیازی نیست که از این مسئله اطمینان به دست آوریم که آیا سالن عقدی که انتخاب کرده‌ایم گنجایش پذیرایی از آن‌ها را دارد یا خیر؟!

باید بگوییم که هرچقدر هم شما برای جشن عقد خود در سالن عقد فضای باز میهمان زیادی را دعوت نکرده باشید بازهم نیاز است که از ظرفیت آن اطمینان کافی داشته باشید. درست است که فضاهای باز بیشتر از سالن‌های سرپوشیده گنجایش دارند اما با شرایط فعلی یعنی شیوع ویروس کرونا در همین فضاهای باز نیز باید پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شوند تا برای عزیزانمان مشکلی پیش نیایید.

تشخیص ظرفیت میهمان‌ها

خدمات سالن به چه صورت شکل می‌گیرد؟

این کاملاً طبیعی است که عروس و دامادها دوست داشته باشند برنامه‌های گوناگونی را برای جشن خود اجرا کنند اما باید ببینید آنچه مدنظر شما هست در توان سالن عقدی که انتخاب کرده‌اید هست یا خیر؟!

مواردی مانند آتش‌بازی، هوا کردن بالن آرزوها، شمع آرایی و… مواردی هستند که شما دوست دارید در مراسمتان شکل بگیرد اما باید از ارائه آن‌ها توسط سالنی که انتخاب کرده‌اید قبل از انتخاب سالن مطمئن شده باشید.

شما برای اینکه اطمینان داشته باشید سالن عقد فضای باز که انتخاب کرده‌اید همان گزینه‌ای است که دوست دارید می‌توانید وارد سایت سالن موردنظر شده و در بخش دیدگاه‌ها و نظرات، رضایت زوج‌هایی که قبل از شما در آن سالن جشن خود را برگزار کرده‌اند را مطالعه کنید و پیشنهادها و نظراتشان استفاده کامل را ببرید.

خدمات سالن به چه صورت شکل می‌گیرد؟

انتخاب سالن عقد با توجه به بودجه چگونه است؟

عقد فضای باز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ درنهایت مهم‌ترین مسئله که در انتخاب سالن عقد فضای باز از اهمیت بسیار زیادی در 15 ایده خاص برای برگزاری جشن نامزدی همچون انتخاب تالار برخوردار است بودجه و هزینه‌ای است که شما در اختیاردارید و باید با توجه به آن به دنبال سالنی برای خود باشید که توانای پرداخت هزینه سالن را داشته باشید تا بتوانید در برگزاری مراسم خود دچار مشکل نشوید.

انتخاب سالن عقد با توجه به بودجه چگونه است؟

سخن پایانی

عروس و دامادهای عزیزی که دوست دارید در سالن و دفتر عقد کرج در فضای باز جشن عقدکنان خود را برگزار کنید توجه داشته باشید آنچه ما، در این مقاله برایتان شرح داده‌ایم همگی از مواردی هستند که با در نظر گرفتن هر یک از آن‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. برای اینکه مراسم بدونِ نقصی داشته باشید باید به نکات توجه کامل را داشته باشید تا در این روز که مراسم عقد برگزار می‌شود بهترین خاطره در ذهن شما هک شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *