بهترین گل‌ها مناسب گل‌آرایی کدام اند؟

بهترین گل‌ها مناسب گل‌آرایی کدام اند؟

Rate this post

بهترین گل‌ها مناسب گل‌آرایی برای برگذاری مراسم عقد و نامزدی و مراسم عروسی یکی از برترین کارای روز عروسی هستند. از ویژگی‌های خاص آن‌ها زیبایی، عطر و حتی رنگ‌های زیبای آن‌ها اشاره کرد. خوشبختانه گل‌ها انواع متفاوتی دارند که می‌توان از آن‌ها برای دسته‌گل عروس، تزئین تالار عروسی و …استفاده کرد. در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره با ما همراه باشید تا بهترین گل‌ها مناسب گل‌آرایی را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین گل‌ها مناسب گل‌آرایی برای عروسی

اگر مراسم عروسی یا نامزدی دارید، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شما طراحی حرفه‌ای گل‌های تشریفات عقد است ولی بهتراست بدانید که طراحی ها، گل‌آرایی را تا حد زیادی مطابق سلیقه شما پیش می‌برند.

با توجه به شرایط زندگی فعلی اکثر افراد دنبال نوازش روح خود هستند. هرکسی به‌نوعی به فکر سلامت و تازه شدن روح و روان است و در این مورد گل‌ها و گیاهان و فضاهای سبز همیشه درصد زیادی از رضایت رادارند. گل‌ها به‌صورت سبد گل، دسته‌گل و گل‌آرایی در مناسبت‌های مختلف و در هر مکان و هر مراسمی جایگاه ویژه‌ی خود رادارند.

 جمعی ازگل‌ها و برگ‌ها کنار هم که به روش زیبایی‌شناسی وشگفتانه کنار هم چیده می‌شوند و با استفاده از مجموعه‌ای از وسایل تزئینی دیگر طراحی می‌شوند و برای منزل، مراسم‌ها و مناسبت‌ها ازجمله هدیه، طراحی تمام مراسم‌های ازدواج، اکس سوری عروس، دسته‌گل خواستگاری، تولد، ولنتاين، اعیاد، عیادت، مراسم‌های عزاداری، ترحیم و سوگواری و…. جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد و باعث نوازش چشم و روح می‌شوند.

 نوع و رنگ گل‌ها و چيدمان آن‌ها معنای خاص خود را دارد و حاوی پیام است. گل‌ها به‌راحتی می‌توانند نوع احساسات و عواطف را نشان دهند، بنابراین باید نوع و رنگ گل برای دسته‌گل زیبا یا سبد گل و یا گل‌آرایی خود را با نهایت سلیقه و دقت انتخاب کنید.

معرفی بهترین گل‌ها مناسب گل‌آرایی برای عروسی

گل متناسب ماشین عروس یک خاطره ناب در آغوشِ خیابان‌ها

واقعیت این است که انتخاب گل برای ماشین عروس کار طراحان گل‌آرای حرفه‌ای هست. گل متناسب ماشین عروس، می‌بایست باسلیقه و شناخت کامل از هماهنگی گل‌ها و رنگ‌ها، در کنارِ هم‌شکل گیرد. البته می‌بایست شرایط آب‌وهوایی هم در نظر گرفت. مثلاً اگر در محل برگزاریِ مراسم، بادهای وحشتناک می‌وزد، قطعاً انتخاب گل‌هایی با مقاومتِ کم که چهره شادابشان را زود تراز سایرین از دست می‌دهند، انتخاب مناسبی نیست. برای داشتن 1 شب خاطره‌انگیز در دلِ خیابان‌های شهرتان، بهتراست با گل‌آراییِ متناسب و اصولی بروید.

از چه گل‌هایی در دسته‌گل مراسم عقد استفاده کنیم؟

همه‌ی گل‌ها و گیاهان زیبایی فوق‌العاده خود رادارند و هرکدام به‌نوعی چشم را نوازش می‌دهند اما در این بخش تعدادی ازگل‌ها و برگ‌های مناسب برای دسته‌گل را معرفی و بررسی می‌کنیم.

 گل زیبای رز

گل رز نمادِ بی‌چون‌وچرای عشق ابدی است. اگر شخصیتی رمانتیک دارید و احساسات بر ای‌تان اهمیت زیادی دارد، گل رز می‌تواند نشانهِ عشق و عاطفه وجود شما هست. انتخاب گل رز هم در دسته‌گل عروس و هم برای طراحی ماشین عروس، انتخاب مناسبی است و طرفداران زیادی دارد. از بین گزینه‌های گل مناسب سالن عروسی هم می‌توانید به انواع رزهای هلندی، رز قرمز و سفید که ترکیب خیره‌کننده‌ای را می‌سازند، فکر کنید.

انتخاب گل رز به‌عنوان بهترین گل‌ها مناسب گل‌آرایی طراحی سالن عروسی، از جهت امکان استفاده مجدد از گلبرگ‌ها و نگه‌داری آن‌ها به‌صورت خشک‌شده، قابل‌توجه هست. اگر ازگل‌های رزِ قشنگ برای تزئین جایگاه عروس و داماد استفاده شود، در ترکیب با عنصرهای سفید، قاب‌های خیره‌کننده‌ای را برای عکاسی و فیلم‌برداری در مراسم درج می‌کند. از آن‌طرف انتخاب گل رز قرمز برای دسته‌گل عروس، بازهم در کنار سفیدیِ لباس عروس، تور و تاج، می‌تواند مخصوصاً برای عکاسی انتخاب خوبی باشد.

گل رز که به شاه گل‌ها یا ملکه گل‌ها مشهور است از محبوب‌ترین، زیباترین و جذاب‌ترین گل‌ها در تمام ایام، مناسبات، هدایا و طراحی همه‌ی فضاها و مراسم‌ها و همچنین مناسب‌ترین گل برای باکس‌ها، سبد و دسته‌گل‌ها است. در موارد دیگر عطرسازی، مربا و بسیاری از موارد دیگر هم استفاده می‌شود.

رنگ گل رز که هرکدام نماد و پیام خود رادارند. مثل رز سفید نماد مقدس بودن و پاکی را دارد و آرامش‌بخش است. گل رز زرد نماد عشق کامل شده، شادمانی و دوستی‌ها است. گل رز صورتی نماد شفا، بی‌گناهی و مهربانی است و در آخر گل پرطرفدار رز سرخ که در همه‌ی دنیا نماد عشق ابدی است.

 گل زیبای رز

گل ارکیده

گل ارکیده؛ و سوگند به اشتیاق برای زندگی جدید!

ارکیده می‌تواند انتخاب افرادی باشد که یکنواختی را دوست ندارند ولی عاشق سادگی و خلوص هستند! استفاده از ترکیب گل ارکیده و رز برای تزئین ماشین عروس و هم‌چنین گل‌آرایی جایگاه عروس، در سال‌های اخیر پرطرفدار بوده. به‌ویژه در گزینه گل مناسب ماشین عروس، است به نکته‌هایی همچون توجه به مقاوم بودن گل‌ها در برابر شرایط آب‌وهوا، ترکیب رنگ قشنگ با سایر گل‌ها و رنگ بدنه ماشین، از مواردی هست که توجه به آن‌ها، می‌تواند عزیزترین روز زندگی شمارا ماندگارتر کند.

گل‌های ارکیده به دسته‌گل عروس نمادی از معصومیت و اشتیاق برای آغاز زندگی نو هست. ارکیده سفید همچون گل لاله، قابلیت ترکیب با انواع گل‌های دیگر در رنگ‌های گوناگون دارد و سبب می‌شود این گل، انتخاب تضمین‌شده‌ای برای مراسم عروسی باشد. ارکیده بسیار دوست‌داشتنی نماد عشق، لوکس و مجلل بودن و قدرت است. گل ارکیده ازگل‌های شیک و گران‌قیمت است که در دسته‌گل و هرجایی مورداستفاده قرار گیرد و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

گل ارکیده

گل لاله

گل لاله؛ پیشنهادی برای دوستداران اصالت و آرامش

گل لاله انتخابی هست که تنها عروس، دامادهای باوقار سراغش می‌روند! لاله اصالتاً یک گل بومی ایرانی محسوب می‌شود، طیف رنگی گسترده و متنوعی دارد و می‌تواند یادآور آرامش و شادی، به‌صورت توأمان باشد. گل لاله در رنگ سفید، معصومیت و در ترکیب با لاله‌های صورتی پاستلی، هلویی و زرد، شمارا شادترین زوج دنیا نشان می‌دهد! البته لاله‌های بنفش و نارنجی هم انتخابی است که سلیقه‌های خاص‌تر هست و نماد شکوه و قدرت، در عین زیبایی است.

نکته مهمی که بهتراست بدانید، در دسترس بودنِ گل لاله است که به شما امکان انتخاب این گل در هر فصلی از سال را می‌دهد. گل مناسب دسته‌گل عروس می‌تواند ترکیبی از لاله‌های رنگی یا حاصل هم‌نشینیِ گل لاله با دیگر گل‌ها باشد. البته این مورد را می‌توانید به طراحان گل‌آرای مراسم عروسی بسپارید و خیال خودتان را راحت نمایید. معمولاً ترکیب لاله سفید در کنارِ گل شیپوری و رزهای قرمز، از زیباترین انتخاب‌ها برای دسته‌گل عروس است.

گل لاله 109 تنوع دارد. شکل ظاهری گل لاله 6 گلبرگِ از هم جدا دارد و دارای رنگ‌بندی متنوع صورتی، قرمز، زرد، نارنجی و بنفش است و در دسته‌گل هم قابل‌استفاده است.

گل لاله

گل نرگس

نام گیاهی گل نرگس نارسیسوس هست. نرگس‌ها گل‌هایی به رنگ طلایی، سفید و نارنجی با ساقه‌های بلند به معنای بهار هستند و نماد و نشانه زندگی و احیا و شروع جدید است. این گل زیبا در بعضی از مناطق ایران مثل فارس، کردستان و بوشهر به‌صورت خودرو هستند.

گل نرگس

گل مینا

یکی از شناخته‌شده‌ترین گل‌ها در مراسم عروسی، است که در تمام فصول سال موجود است. هم‌خانواده آن، گل ژربرا یک انتخاب عالی برای درخشش و ایجاد احساس شادی در مهمانی‌ها و مراسم عروسی است. رنگ‌های سفید و زرد آن در ترکیب با گل مینا بسیار شیک هستند، اما با هر ترکیبی هم زیبا به نظر می‌رسند.

گل سوسن‌

گل سوسن زیبا از خانواده لیل یوم اولین گل است که به‌عنوان میراث ملی ایرانیان ثبت‌شده است. سال یک‌بار گل‌دهی دارند و نوع چلچراغ آن در شکل برعکس شدن شبیه به چلچراغ هست. گل سوسن یکی ازگل‌های حساس است که به دلیل نماد و نشان بی‌گناهی و پاکی حضرت مریم که در دسته‌گل و تاج گل‌های مراسم خاک‌سپاری و عزاداری هم استفاده می‌شود و معنای روح تازه درگذشته در زندگی خود را دارد.

گل گلایل

گل گلایل گل‌هایی با قدبلند و به‌صورت خطی هستند که چندین گل دارد. مناسب‌ترین راه را برای تولید از طریق پیازچه است. گلایل انواع مختلفی دارد و دارای رنگ‌بندی صورتی، سفید، بنفش، زرد و نارنجی هست و در دسته‌گل و تاج گل‌ها و گل‌آرایی مجالس سوگواری استفاده می‌شود.

گل داوودی

گل داوودی یکی ازگل‌های زینتی محبوب است و به معنای وفاداری و دوستی است. حدود 30 نوع مختلف دارد که می‌توان به رشته‌ای، تکمه‌ای، خوشه‌ای، منگوله‌ای و عنکبوتی و… اشاره کرد. گل داوودی یکی از مهم‌ترین‌های شاخه بریده‌ای است که کاربرد بسیاری دارد.

گل مریم

گل مریم از تیره مارچوبگان بسیار معطر و خوشبو است و طرفداران زیادی دارد. گل مریم ازنظر ظاهری تعداد بالایی برگ و به شکل نیزه‌ای است که خط‌های زرد دارد و برای دسته‌گل و مراسم خواستگاری و یا طراحی بسیار زیبا و کاربردی است.

گل صدتومانی

سرچشمه گل زیبای صدتومانی کشور چین هست و به گل ثروت و افتخار هم شهرت دارد. گل صدتومانی بسیار معطر و خوشبو است و دارای رنگ‌بندی سفید، قرمز، زرد و بنفش هست و به دلیل زیبایی در گل‌آرایی و دسته‌گل هم کاربرد زیادی دارد.

گل صدتومانی

گل یاسمن‌ها

گل یاسمن گل‌های بسیار معطر و خوش رایحه‌ای است و در کل جهان به دلیل بو و زیبایی فوق‌العاده آن معرفی‌شده. این گل در اصل سفید ولی در بعضی از گونه‌های آن زرد هم وجود دارد.

گل ادریسی

گل ادریسی یا هورتان سیا به دلیل زیبایی خاصی که دارد در دسته‌گل یا ماشین عروس مورداستفاده قرارمی‌گیرد.

گل شیپوری؛ یک انتخاب جذاب برای خاص پسندها

اگرچه گل لاله زیباییِ خاص خودش را دارد، ولی خیلی‌ها به دلیل نداشتن عطر، ترجیح می‌دهند انتخاب دیگری داشته باشند. گل شیپوری علاوه بر ظاهر قشنگ در به‌عنوان گل متناسب مراسم عروسی، رایحه دلپذیری دارد. انتخاب شیپوری برای دسته‌گل عروس را بعید بدانند، ولی خاص پسندها معتقد هستند که شیپوری با ظاهر متفاوتش حتی در دسته‌گل‌های عروس هم جذاب و تماشایی است.

گل شیپوری در رنگ سفید و صورتی مشهورتر است، اگرچه که رنگ‌های دیگر، مخصوصاً شیپوری ارغوانی هم به‌تازگی چشم‌ها را خیره کرده است. برای تزئین سفره عقد، سبد گلی که هدایای مراسم عروسی در آن قرار می‌دهند و یا سبدی که یادبودها را در آن می‌گذارند، شیپوری‌ها انتخابی فراموش‌نشدنی است.

برگ‌های مناسب برای دسته‌گل چیست؟

سبز و رنگ طبیعت و امیدبخش به معنای شروع و تازگی و طراوت است که وقتی در کنار گل‌ها در دسته‌گل یا سبد گل‌ها و در گل‌آرایی استفاده می‌شود زیبایی و تازگی را چند برابر می‌کند.

برگ اکالیپتوس

درخت اکالیپتوس درختی است کهگل‌هایی زرد و سفید دارد. برگ‌های آن به نسبت نوع این درخت به شکل قلب و یا شمشیر بارنگ سبز است که نوع قلبی آن برای طراحی دسته‌گل و گل‌آرایی بسیار محبوب‌تر و پرطرفدارتر شکیل هست.

برگ اکالیپتوس

برگ‌ابری نقره‌ای

این نوع برگ از دسته‌ی گیاهان گل دارو از خانواده‌ی میناییان است. برگ‌های آن نقره‌ای و براز پرز است که بسیار برای تزئین زیبا و مناسب و پرکاربرد است.

برگ آزالیا

برگ‌های هشت پر آزالیا به شکل پنجه‌ای است و از دسته‌ی گیاهان گل‌داری است. دارای رنگ‌بندی سبز و قرمز است؛ و به دلیل سایز مناسب و قشنگی آن برای گل‌آرایی و تزئین و دسته‌گل بسیار مناسب و زیبا هست.

برگ‌انجیری

گیاه برگ‌انجیری دارای دو گونه برگ‌های سوراخ‌دار و بدون سوراخ است و به شکل قلبی و کشیده هست. این گیاه زیبا از دسته‌ی گیاهان آپارتمانی هست که بسیار در گل‌آرایی و طراحی دسته‌گل محبوب و پرطرفدار است. اگر در کنار گل‌های تاج‌خروس، داوودی سایز بزرگ، گل بهشت، لیل یوم قرار بگیرد باعث ایجاد ترکیب بسیار خاص و ویژه خواهد شد.

سخن آخر

با توجه به شرایط زندگی فعلی وزندگی ماشینی گل‌ها و گیاهان باعث نوازش روح و روان است و همیشه در هر مناسبت و در هرجایی و جایگاه خود را دارد درصد زیبای زیادی را دارد.

دسته‌گل به مجموعه‌ای ازگل‌ها و برگ‌ها که به روش زیبایی‌شناسی و خلاقانه کناره‌ام چیده می‌شود می‌گویند که باید در انتخاب و ترکیب نوع و رنگ آن دقت زیادی را داشته باشید. امیدواریم موردتوجه و استفاده قرار بگیرد این مطالب.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *