اهمیت گل آرایی در مراسمات مختلف

اهمیت گل آرایی در مراسمات مختلف

5/5 - (1 امتیاز)

اهمیت گل آرایی در مراسمات مختلف برگذاری عقد و نامزدی در اجتماع امروزی، با افزایش رفاه مردم، همه‌روزه شاهد مراسم­های مختلفی با مناسبت­های مختلف هستیم. مراسم‌ها ممکن است به مناسبت‌های جشن عقد یا عروسی، جشن تولد و جشن تعیین جنسیت یا مجلس ترحیم باشند. درهرصورت افراد سعی می­کنند مراسمی بی­نقص و باشکوه برگزار کنند. گزینه‌های زیادی برای برگزاری یک جشن بی­نقص مطرح است ولی بی­شک یکی از مهم­ترین آن­ها طراحی محل برگزاری مراسم است.

از بین تمام وسایلی که ممکن است یک طراح برای طراحی استفاده کند، گل­ها آرایی هستند و  می­توانند نظر اکثریت را جلب کنند. گل­ها به‌طور ناخودآگاه در افراد حس آرامش ایجاد می­کنند و انرژی مثبت می­دهند. گل‌آرایی مراسم  جلوه بیشتری به مراسم‌های ما می‌بخشد و شکوه مراسم را دوچندان می­کند و شادابی و طراوت را به همراه خواهد دارد.

با توجه به تنوع سلایق افراد و همچنین مناسبت­های خاص هر مراسم، ممکن است گل­های طبیعی یا مصنوعی برای تشریفات مجالس خود انتخاب کنند. گل­آرایی نیاز به تجربه و مهارت دارد و هرکسی از پس آن برنمی­آید. ترکیب درست گل­ها با یکدیگر و همچنین تناسب آن­ها با محیط. چه ازنظر ترکیب رنگی و ازنظر تناسب با فضا امری بسیار مهم است. در انتخاب نوع گل­ها باید به نوع مراسم، فصل برگزاری مراسم، کیفیت و شادابی گل­ها توجه زیادی کنیم زیرا یک گل­آرایی نامناسب و نامرتب می­تواند تأثیر برعکسی داشته باشد. 

گل‌آرایی مرا سمات عقد، عروسی، بله‌بران نیز برای داشتن یک مراسم و تشریفات عقد یا عروسی باشکوه و ایجاد یک فضای رمانتیک لازم است گل­آرایی این مرا سمات به‌دقت و باسلیقه انجام می‌گیرد. روز عقد یا عروسی روز بسیار مهمی برای عروس و داماد است و عکس­هایی که از آن مراسم­ها گرفته می­شود، یادگاری­هایی بسیار گران­بها از آن مراسم­ است، یک گل­آرایی حرفه­ای تأثیر بی­نظیری در برگزاری این یادگاری­ها خواهد گذاشت.

جایگاه عروس و داماد گل‌آرایی مراسم عقد باید متناسب با اجزا سفره عقد باشد. سبک سفره می­تواند تعیین‌کننده‌ی نحوه چینش گل­ها و نوع و رنگ آن­ها باشد. در نظر گرفتن همه این نکات در کنار یکدیگر کار ساده­ای نیست و نیازمند تخصص است تا این روز مبارک به بهترین نحو برگزار شود. در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره با ما همراه باشید.

 

اهمیت گل آرایی در مراسمات مختلف

 

نکات مهم اهمیت گل آرایی در مراسمات مختلف و دیزاین ورودی مراسم و مجالس

 

یکی از نکات مهم برای اهمیت گل آرایی در مراسمات مختلف و دیزاین در تشریفات عقد کرج ورودی مراسم‌های مختلف، توجه به کیفیت و تازگی گل‌ها است. اگر گل‌های به‌کاررفته برای گل‌آرایی، تازه نباشند، اصلاً جلوه خوبی ندارد.

 

هارمونی رنگ‌ها

 نکات مهم در جهت گل‌آرایی می‌توان به رعایت هارمونی رنگ‌ها اشاره کرد. به‌طورکلی، رنگ‌ها به سه دسته خنثی، گرم و سرد، تقسیم‌بندی می‌شوند که لازم است برای گل‌آرایی و دیزاین ورودی، به رنگ گل‌ها دقت داشته و از رنگ‌های ترکیبی از هر سه دسته، استفاده کرد تابتوان به زیبای کامل رساند.

 

تناسب رنگ با مراسم

تناسب رنگ‌ها در مراسم نیز نکات مهم گل‌آرایی در مجالس است. به این معنا که گل‌آرایی مجالس ختم و ترحیم با گل‌آرایی مجالس شادی، فرق دارد. یکی از مشهودترین این تفاوت هم تفاوت در رنگ گل‌ها در گل‌آرایی و دیزیان ورودی است. مناسب‌ترین رنگ گل برای گل‌آرایی مجالس شادی، قرمز و صورتی و برای مراسم ختم و ترحیم، سبز و سفیداست.

 

تناسب رنگ با مراسم

 

 نوع و میزان گل‌آرایی

یکی دیگر از نکات مهم برای گل‌آرایی مرا سمات مختلف، نوع و میزان گل‌آرایی است که باید به‌اندازه صورت گیرد. ازآنجایی‌که مراسمات عروسی و سفره عقد خانگی نامزدی از اجزای مختلفی تشکیل‌شده‌اند، باید اندازه استفاده از اجزای مختلف به‌خوبی رعایت شود تا همه‌چیز به چشم آید تابتوان مراسم بی‌نقصی را برگزار کرد.

 

 مقدار بودجه

توجه به بودجه یکی دیگر از نکات مهم برای گل‌آرایی است، زیرا قیمت گل‌آرایی مجالس، مختلف است. قیمت گل‌آرایی مجالس با توجه به حجم گل‌های به‌کاررفته و میزان کار روی آن‌ها و … مختلف است. برخی از افراد به‌اشتباه تصورمی کنند فقط گل‌آرایی‌هایی که با حجم زیادی گل صورت باشد، زیبا هستند درصورتی‌که این‌طور نیست و بسیاری از انواع گل‌آرایی و دیزاین با حجم گل کم وجود دارد که بسیار هم زیبا و شیک هستند. به‌طورکلی هزینه گل‌آرایی مجالس عروسی، تولد و مجالس ختم و ترحیم به عوامل مختلفی و سلیقه هر فردی بستگی دارد.

 

 گل‌آرایی بله برون

اگر به فکر یک مراسم بله برون و ایده برای برگذاری نامزدی لاک چری و به‌یادماندنی هستید از دیزاین و گل‌آرایی آن غافل نشوید، یادتان باشد گل‌آرایی هر مراسم باید با تم آن همخوانی داشته باشد. گل‌آرایی بله برون، گل‌آرایی هدایا و جایگاه آن را مشتمل می‌شود.

شما می‌توانید انگشتر، هدایا و جایگاه آن را با شکل‌ها و مدل‌های مختلف گل‌آرایی کنید. اگر مجلستان خودمانی است می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید اما یادتان باشد در شب قبل ایده‌هایی که در ذهن دارید حتماً یک‌بار امتحان کنید، گل‌آرایی در پایان تزئین اتاق انجام دهید تا گل‌ها شادابی خود را تا آخر مراسم حفظ کند؛ اما اگر مراسم شلوغی دارید و می‌خواهید همه‌چیز لوکس برگزار شود این کار را به یک متخصص حرفه ایی این مراسم‌ها واگذار کنید.

 

گل‌آرایی مراسم عقد

گل‌آرایی و وسایل سفره عقد ارتباط مستقیمی با چیدمان سفره و سبک آن سفره دارد. همچنین نوع گل‌ها با توجه به فصلی که مراسم در آن برگزار می‌شود مختلف است. ترکیب رنگ سفید بارنگ‌های گرم برای دیزاین گل سفره عقد ایده است. برای باشکوه‌تر شدن این مراسم می‌توانید از ترکیب گل‌آرایی و شمع آرایی بهره ببرید تا بتوانید یک سفره شیک و زیبا داشته باشیم.

 

گل‌آرایی مراسم عقد

 

گل‌آرایی مراسم حنابندان

مراسم حنابندان یک رسم قدیمی است و شب قبل از عروسی در خانه پدر عروس به‌منظور خداحافظی از خانه‌ی پدر تشکیل می‌شود گل‌آرایی مراسم حنابندان، مفصل و پرهزینه نخواهد بود و صرفاً در حد گل‌آرایی سبد حنا و میز هدایاست. در گل‌آرایی مراسم حنابندان سعی کنید از سبک‌های پربرگ و کلاسیک استفاده کنید. گل‌آرایی مراسم حنابندان باید پرگل به نظر برسد و درعین‌حال ازگل‌های کمتری استفاده شود.

 

اهمیت گل‌آرایی مراسم عروسی

گل‌آرایی شیک می‌تواند مراسم عروسی شمارا به میزان زیادی جذاب‌تر کند و باعث شود تا یکی از بهترین مراسم‌های خود را برگزار کنید. اهمیت گل‌آرایی در مراسم عروسی زمانی مشخص خواهد شد که شما چند مراسم عروسی مختلف با گل‌آرایی‌های متفاوت را با یکدیگر مقایسه کرده و میزان رضایت مهمانان مراسم را نیز برسی کنید.

برای این‌که اطلاعات بیشتری درباره اهمیت گل‌آرایی به دست بیاورید باید بدانید که شاید بدون داشتن بسیاری از تجهیزات مختلف صدا و نورپردازی بتوانید یک مراسم عروسی خوبی را داشته باشید ولی قطعاً بدون گل‌آرایی مناسب محیط نمی‌توانید جذابیت محیط برگزاری مراسم خود را زیاد کنید. امروزه بسیاری از متخصصان دکوراسیون مراسم عروسی ادعا دارند که یک گل‌آرایی مناسب در محیطی که قصد برگزاری مراسم عروسی در آن رادارید می‌توانید حتی به میزان زیادی روی انرژی مهمانان نیز تأثیر زیادی دارد و نشاط مراسم شمارا افزایش دهد.

 

فاکتورهای مهم گل‌آرایی مراسم عروسی

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در زمان اهمیت گل آرایی در مراسمات مختلف سفر عقد مدرن و کلاسیک محیطی که قصد برگزاری مراسم رادارید در آن رادارید تناسب رنگ گل‌هایی که استفاده می‌کنید است. هر چه گل‌هایی که برای گل‌آرایی استفاده می‌کنید تناسب رنگ بیشتری داشته باشند شما می‌توانید محیط خود را به شکل بهتری تزئین کنید و نتایج خیلی خوبی را دریافت کنید.

فاکتور مهم دیگر این است که سعی کنید ازگل‌هایی استفاده کنید که با محیط شما همخوانی کافی داشته باشند. در زمان گل‌آرایی حتماً سعی کنید به مرتب بودن محیط نیز دقت داشته باشید. به‌عنوان‌مثال اگر مراسم عروسی خود را در یک باغ برگزار می‌کنید حتماً به مرتب بودن درخت‌ها و گیاهان که در باغ وجود دارند دقت داشته باشید تا بتوانید گل‌آرایی مراسم را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

فاکتورهای مهم گل‌آرایی مراسم عروسی

 

اهمیت گل‌آرایی جایگاه عروس و داماد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم عروسی و عقد در سالن عقد کرج که باید به اهمیت گل آرایی در مراسمات مختلف آن دقت زیادی کرد جایگاه عروس و داماد است. اهمیت گل‌آرایی جایگاه عروس و داماد بسیار بیشتر از دیگر بخش‌های محیط مراسم است چراکه فیلم‌برداری بیشتر از این محیط صورت می‌گیرد و بدون شک عروس و داماد نیز علاقه‌مند هستند تا بهترین گل‌آرایی مراسم برای جایگاه آن‌ها باشد. سعی کنید از بهترین و جذاب‌ترین گل‌ها برای گل‌آرایی این بخش استفاده کنید. مای جذاب برای گل‌آرایی جایگاه عروس و داماد می‌توانید از خدمات سایت ما استفاده کنید تا بهترین ایده‌ها را در این زمینه دریافت کنید.

 

گل‌آرایی میز شام

زمانی که درباره اهمیت گل‌آرایی مراسم صحبت می‌شود بسیاری از افراد خیال می‌کنند که باید هزینه زیادی را صرف دیزاین میز سرو نهار و شام کنند درحالی‌که به‌هیچ‌وجه این‌چنین نیست و شما می‌توانید با کمترین هزینه و به زیباترین شکل ممکن میز شام را دیزاین کنید. گاهی اوقات محیطی که قصد برگزاری مراسم خود رادارید قرار دادن یک شاخه گل ساده بر سر میز شام نیز می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی را داشته باشد و میز شام را جذاب‌تر کند.

 

گل‌آرایی میز مهمانان

 در خصوص گل‌آرایی میز مهمانان باید دقت داشته باشید که گل‌آرایی این بخش نیز می‌تواند به‌سادگی  و درعین‌حال به زیباترین شکل ممکن صورت بگیرد.

 

بهترین ایده های گل آرایی

یکی از کارهای بسیار جذابی که می‌توان با گل آرایی به خوبی انجام داد، گل آرایی مسیر های رفت و آمد عروس و داماد است، با کمک خدمات مجالس می‌توان یک مسیر منحصر به فرد درست کرد.
استفاده از حباب گل‌های آویزان یا ایستاده، سوژه بسیار مناسبی برای مراسم و عکاسی به وجود می آورد.
قرار دادن میوه ها و گل‌ ها در کنار همدیگر ابتکار دیگریست که می‌توانید انجام دهید.

اگر مراسم خود را در باغ برگزار می‌کنید و باغ شما استخر کوچک و یا بزرگی دارد حتما برای استخر گل آرایی انجام بدهید، حضور گل در محیط استخر به شدت بر زیبایی استخر می‌افزاید، ایده گل‌های شناور بر زیبایی محیط تاثیر به سزایی دارد.

تزیین دیوارها با به کار گیری از گل، خصوص در فضاهای بسته در مراسم های عروسی، حس طراوت و سر زندگی به محیط می بخشد. قطعا با پیاده سازی ایده های جذاب و تازه، مراسم شما به راحتی در یاد مهمانان شما خواهد ماند. بکارگیری از گل ها در انواع گوناگون و البته، نوع بکارگیری آن در جاهای مختلف نیز بسیار حائز اهمیت است.

در گذشته به گل آرایی میزها، مسیر عبور عروس و داماد، جایگاه ویژه آن ها، سفره عقد و .. به اندازه امروز، توجه نمی شد. اما امروزه برای دوچندان کردن حس شادابی و ایجاد حس طراوت در محیط، گل آرایی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. همچنین، تاثیری که گل ها بر روی زیبایی عکس ها و فیلم های عروسی دارند را نمی توان انکار کرد.

 

نتیجه‌گیری

همان­گونه که گفته شد گل­آرایی یکی از پیش‌نیازها یک مراسم زیبا و خاص بودن آن است که نباید تأثیر آن در کیفیت برگزاری مراسم را نادیده گرفت. سلیقه افراد مختلف است و ممکن است هر فردی، یک سبک از گل‌آرایی مراسم را بپسندد اما بی­شک کمک افراد متخصص نتیجه بهتری در بر خواهد داشت. سپردن کار گل‌آرایی مراسم به‌وسیله گروه باتجربه که سال­ها در این زمینه فعالیت داشته‌اند بهترین گزینه است تا از استرس انجام کارها بکاهد و رضایت همگان را جلب می­کند تابتوان بهترین مراسم را برگزار کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *