5/5 - (10 امتیاز)

محضر عقد در جهانشهر کرج قبل از عروسی یکی از مراسم مهم ازدواج، برگذاری مراسم عقد و نامزدی است که هر خانواده ای آن را طبق رسم و رسوم خود در خانه و یا محضر عقد برگزار می کند. اخیرا محضرهای عقد فضای بزرگتری در اختیار عروس و داماد قرار می دهند و در کنار آن از پذیرایی گرفته تا موسیقی زنده و فیلمبرداری مراسم را برعهد میگیرند. در ادامه این مقاله از سالن عقد نقره با ما باشید تا نکاتی در خصوص محضر عقد وبرگذاری این مراسم بگوییم.

شما می توانید برای رزرو محضر و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره  09201612463 تماس بگیرید.

آدرس ما: جهانشهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

 

تشریفات مجالس عقد چیست؟

  • اجرای عقد محضری رسمی‌
  • پذیرایی از مهمانان
  • دیزاین سفره عقد
  • گل‌آرایی و دیزاین فضا
  • عکاسی و فیلمبرداری مراسم عقد
  • خدمات مربوط به موسیقی مراسم عقد

هنگام برگزاری تشریفات مراسم عقد در محضر عقد در جهانشهر کرج غالبا تما‌می‌ اقوام و فا‌میل درجه‌ یک عروس و داماد حضور خواهند داشت و زوجهای جوان ‌می‌توانند با کمک تشریفات مجالس عقد، مراسم خود را بسیار مجلل و باشکوه برگزار کرده و شبی به‌یادماندنی را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند. در ادامه با خدمات ارائه شده توسط تشریفات مجالس بیشتر آشنا خواهید شد.

 

 

مدارک مورد نیاز برای عقد در محضر عقد در جهانشهر کرج

شما قرار است برای ثبت یک اتفاق خاص به محضر مراجعه کنید، پس همانطور که می دانید در هیچ جایی هیچ موردی ثبت نمی شود مگر با ارائه مدارک مورد نیاز که از قبل باید آنها را آماده کرده باشید. این مدارک شامل مدرک‌های شخصی از جمله شناسنامه زوجین و فتوکپی از هر کدام، کارت ملی عروس و داماد با فتوکپی از کارت ها، عکس ۴*۳ می‌باشد که در کنار آنها باید برگ جواب آزمایشی که از آزمایشگاه گرفتید را نیز ارائه بدهید.

نکته : اگر عروس خانم ازدواج اولش باشد، باید شناسنامه یا کارت ملی پدرش را نیز ارائه بدهد. در صورتی که پدر عروس فوت کرده باشد، گواهی فوت به همراه شناسنامه پدر بزرگ پدری ارائه شود. البته ناگفته نماند که شناسنامه و کارت ملی به تنهایی کفایت نمی کند و جدای اینها، حضور پدر یا جد پدری در مراسم الزامی می باشد.

در صورت اینکه عروس خانم برای بار دوم بخواهند ازدواج کنند باید گواهی فوت یا مدرک طلاق را ارائه بدهند و در این مورد نیازی به حضور پدر و جد پدری نمی باشد.

ثبت ازدواج جدایی از مدارک گفته شده به یک مورد دیگر هم نیاز دارد و آن حضور سه مرد بالغ و عاقل به عنوان شاهد می باشد که کارت ملی و شناسنامه خود را نیز همراه داشته باشند.

پس قبل از رفتن به محضر تمام این مدارک را آماده کنید و با این اشخاص که قرار است به عنوان شاهد حضور داشته باشند هماهنگ باشید.

 

لیست خرید و کارهای مراسم عقد

  • لباس مناسب عروس و داماد برای عقد
  • حلقه ازدواج
  • استند حلقه
  • انتخاب و تزیینات سفره عقد
  • آینه و شمعدان عروس؛ که طبق توصیه بزرگ‌ترها باید برای هر عروس و دامادی اختصاصی باشد.
  • گیفت عقد
  • جام عسل
  • کله قند های کوچک تزیین شده
  • دسته گل عروس
  • نقل و نبات
  • شیرینی برای پذیرایی
  • شیرینی برای محضر دار

 

نکات مهم در انتخاب سالن عقد

دکوراسیون دفتر عقد

به محض وارد شدن به محضر عقد در جهانشهر کرج مطمئن اولین چیزی که مورد توجه مهمان قرار می گیرد جایگاه عروس و داماد است. از طرفی عکس ها چون به یاد ماندنی ترین خاطره از آن مراسم خواهند بود باید جایگاه عروس و داماد بسیار شیک دکور شده باشد.

قبل از انتخاب سالن عقد به جایگاه عروس و داماد بسیار توجه کنید که صندلی هایی که در آن قسمت قرار گرفته اند شیک و زیبا باشند. وسایل استفاده شده در دکور هماهنگ با ابزارهای دیگر باشد. هم چنین نوع پوشش کف و سقف باید مورد توجه قرار بگیرند. به طور مثال اگر توجه کرده باشید قطعا دریافته اید که سالن هایی که به صورت تیره تزئین شده اند حس خوبی به مخاطب القا نخواهند کرد.

 

سالن عقد کرج - سالن عقد نقره

قیمت محضر عقد در جهانشهر کرج

بی شک در روند برنامه‌ریزی برای هر مراسمی، یکی از مسائلی که بسیار تعیین کننده است میزان بودجه مورد نظر برای هر بخش از مراسم است. قیمت منوهای غذایی و ورودی و دیزاین سالن و اجزا سفره عقد و هرگونه تغییر در دکوراسیون سالن یا تالار، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در انتخاب مکان برگزاری مراسم‌های‌تان، به آن توجه داشته باشید. سالن‌ها و تالارهای تهران معمولا از لحاظ قیمتی به سه دسته تقسیم می‌شوند. سالن‌های لوکس و بسیار گران‌قیمت، سالن‌های شیک و خوش‌قیمت و سالن‌های رده پایین و ارزان قیمت که هرکس متناسب با بودجه خود به سراغ یکی از آنها می‌رود.

 

توجه به ظرفیت سالن عقد در جهانشهر

قبل از انتخاب سالن عقد باید به ظرفیت آن توجه کرد. متناسب با تعداد مهمانان سالن عقد یا دفتر عقد را انتخاب کرد. بنابراین باید با خانواده همسر درمیان گذاشت تا تعداد مهمانان خود را به شما گزارش دهند. سالن های عقد ظرفیت های متفاوتی دارند و هر کدام مناسب حداقل ظرفیت هایی هستند.

علاوه بر ظرفیت باید به مساحت آن توجه کرد.اگر قرار است مراسم رقص چاقو را در آنجا برگزار کنید پس به مساحت بیشتری نیاز دارید. از طرفی کوچک بودن فضا می تواند مهمانان را خسته و کسل کند. پس درانتخاب سالن عقد یا دفتر باید ظرفیت و مساحت آن طبق مهمانان و نوع مراسم توجه داشت.

 

انتخاب محضر عقد یکی از مهم‌ترین نکات در عقد

عاقد

عاقد فرد امین و درستکاری است که خطبه عقد را بین زوجین جاری می‌کند. لحظه جاری شدن عقد شیرین‌ترین و البته پراسترس‌ترین لحظه زندگی زوجین است که اگر عاقد خوش‌اخلاق، شوخ طبع و خوش‌برخورد باشد، می‌تواند استرس را از زوجین دور کرده و شیرینی لحظه زیبای عقد آن‌ها را چند برابر کند.

 

سفره عقد

مسئله مهم بعدی دیزاین و طراحی وسایل و اجزای سفره عقد اصیل و سنتی ایرانی می باشد. رنگ ها و چیدمانی که در سفره عقد به کار برده شده اند باید تا حدودی به رنگ و طراحی داخلی سالن مرتبط باشد. فراموش نکنید که چیدمان سفره  و المان های استفاده شده در سفر، کنار طراحی و دکوراسیون سالن حرف اول را می زنند تا شما انتخاب بهتری داشته باشید.

خیلی از سالن ها هستند که برای انتخاب و چیدمان سفره عقد دست عروس و داماد را باز می گذارند و به آن ها اجازه می دهند تا با سلیقه خود سفره عقد را دیزاین کنند. اما برخی دیگر از سالن ها و دفاتر هستند که امکانات محدودی دارند و از شیوه های پایدار برای این منظور استفاده می کنند.

 

سرو شیرینی و نوشیدنی برای میهمانان در سالن عقد نقره جهانشهر

در حال حاضر در بسیاری از دفاتر عقد شیک و مدرن، انواع مختلفی از سرو انواع نوشیدنی‌ و شیرینی‌ها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها از میهمانان پذیرایی می کنند. این ویژگی، یکی از مهمترین نکات در هنگام انتخاب دفتر عقد است که حتما باید به آن توجه شود. تمام امکاناتی که انتخاب می کنید، به بودجه و هزینه‌ی شما بستگی دارد.

قاعدتا برای استفاده از خدمات و امکانات بهتر، باید هزینه‌ی بیشتری نیز، بپردازید. بنابراین با توجه به بودجه‌ی در دسترس خود، اتاق عقد مناسبی را انتخاب کنید و یک روز به یادماندنی را برای خود ثبت کنید. چون در غیر این صورت، ممکن است که نتوانید  هزینه‌ها را پرداخت کنید و با مشکلاتی مواجه شوید.

 

دفتر عقد شیک در کرج

پخش موسیقی جذاب

در حال حاضر اکثر دفاتر عقد پخش موسیقی را در برنامه ویژه خود گنجانده‌اند. دی جی‌های دفاتر عقد برای شادتر کردن مراسم عقد، آهنگ‌های درخواستی شمارا اجرا خواهند کرد. توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب دفتر عقد این ویژگی را نیز مدنظر قرار دهید تا مراسم شما درنهایت شادی برگزار شود.

 

سالن عقد حتما باید دارای یک سیستم تهویه مناسب باشد

سالن عقد در جهانشهر گردش هوا و داشتن یک سیستم تهویه مناسب موردی است که همه ی سالن ها باید آن را داشته باشند. ویروس کرونا از طریق قطرات دهان و هوا انتقال می یابد. در صورتی که افراد و جمعیت زیادی در یک مکان بسته وجود داشته باشند، احتمال و ریسک انتقال ویروس بیشتر خواهد بود. رفت و آمد هوا در مکان های شلوغ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در انتخاب سالن عقد حتما لازم است این مورد را در نظر داشته باشید.

 

هزینه محضرعقد

شاید برای شماهم سوال شده باشد که هزینه‌های مراسم عقد و پذیرایی آن برعهده کیست. هزینه شام عقد محضری معمولا بر عهده آقای داماد است و هزینه کلیه تشریفات مراسم عقد نیز، به‌همین صورت است. هرچند کلیه این موضوعات به توافق خانواده‌ها بستگی دارد.

 

کلام پایانی

مواردی که در بالا گفتیم برای اینکه شما بتوانید یک محضر عقد در جهانشهر کرج را انتخاب کنید بسیار مهم است. حتما در زمان انتخاب سالن عقد به نکات بالا توجه داشته باشید تا شب نامزدی شما یک شب به یادماندنی باقی بماند.