5/5 - (2 امتیاز)

 

در سالن عقد نقره شما می توانی برگزاری عقد و نامزدی، بله برون، نامزدی،پاگشا و سالگرد را برگذار کنید. تمامی این مراسم با حضور مهماندارن اختصاصی مجموعه نقره برگذار خواهد شد.

رای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره  09201612463 تماس بگیرید و با مشاورین ما در تماس باشید.

آدرس ما: جهان شهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

 

برگزاری جشن نامزدی

جشن نامزدی مراسمی است که آغاز دوران نامزدی عروس و داماد در آن جشن گرفته می شود. این مراسم در مناطق مختلف به شکل های مختلفی برگزار می‌شود اما به صورت کلی برگزاری مراسم نامزدی به عهده خانواده عروس است.

برگزاری جشن نامزدی از نخستین و بهترین مراسم هایی است که زوج های جوان پس از به هم رسیدن تجربه می کنند. این مراسم که ریشه ای دیرینه در آداب و سنن ما دارد، با کیفیت های مختلف در سرتاسر جهان برگزار می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین مراسم نامزدی در یونان برگزار شده است که البته رفته رفته دست خوش تغییرات و تحولات زیادی شده است، به طوری که هم اینک شاهد برگزاری مراسم های نامزدی متعددی در جهان هستیم که شاید هیچ کدام به یکدیگر شباهتی نداشته باشند.

سالن عقد نقره به روزترین کامل ترین ست های جا حلقه ای ، قند و پارچه قند ساب را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد که باعث می شود در هزینه های شما صرفه جویی شود.

تشریفات برگزاری جشن نامزدی

در هر کشور، شهری و منطقه ای با توجه به فرهنگ و آداب رسوم خاص تشریفات جشن نامزدی و عروس مختص خود را دارا می باشند. برخی از افراد با شنیدن کلمه تشریفات جشن نامزدی و عروسی، تجمل گرایی و تجمل پرستی را تصور می کنند در حالی که چنین نمی باشد و زوجین می توانند با کمترین هزینه از بهترین خدمات و تشریفات جشن نامزدی و عروسی برخوردار باشند.

در سال های اخیر مؤسسات بسیاری در زمینه ی ارائه خدمات و تشریفات عروسی فعالیت های پیوسته ای را داشته و دارند و به بهترین شکل ممکن برترین جشن نامزدی را برای زوجین برگزار می کنند.

 

برگزاری جشن نامزدی

برگزاری عقد و نامزدی مراسمی است که آغاز دوران نامزدی عروس و داماد در آن جشن گرفته می شود. این مراسم در مناطق مختلف به شکل های مختلفی برگزار می‌شود اما به صورت کلی برگزاری مراسم نامزدی به عهده خانواده عروس است.

برگزاری جشن نامزدی از نخستین و بهترین مراسم هایی است که زوج های جوان پس از به هم رسیدن تجربه می کنند. این مراسم که ریشه ای دیرینه در آداب و سنن ما دارد، با کیفیت های مختلف در سرتاسر جهان برگزار می شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین مراسم نامزدی در یونان برگزار شده است که البته رفته رفته دست خوش تغییرات و تحولات زیادی شده است، به طوری که هم اینک شاهد برگزاری مراسم های نامزدی متعددی در جهان هستیم که شاید هیچ کدام به یکدیگر شباهتی نداشته باشند.

برگزاری جشن نامزدی دارای تشریفات کمتری نسبت به مراسم نامزدی است اما برخی از خانواده ها جشن نامزدی را با تشریفات کاملی مانند جشن عروسی برگزار می‌کنند.

 

 

 

برگزاری مراسم بله برون 

برگزاری مراسم بله برون از مراسم خواستگاری مفصل تر است. این مراسم چند روز پس از خواستگاری رسمی برگزار می گردد که خانواده عروس و داماد و بزرگان خانواده ها، برای قول و قرار ها نهایی کردن برنامه عقد و عروسی دور هم جمع می شوند.

بله برون یکی از مراسم های مرسوم ازدواج می باشد و دوران شیرین نامزدی برای عروس و داماد پس از برگزاری مراسم رسمی جشن بله برون، انجام می شود. همچنین این مراسم هم آداب و رسوم خاص خود را دارد که باهم آن ها را بررسی می کنیم.

آداب و رسوم مراسم بله برون

همان طور که گفتیم مراسم بله برون از خواستگاری مفصل تر است و میزبان این مراسم هم خانواده عروس می باشند. برگزاری این مراسم دارای آداب و رسوم مخصوص به خود است و در هر جا با توجه به فرهنگ ها این آداب رسوم متفاوت می باشد. به طور کلی مهم ترین این آداب و رسوم به شرح زیر است:

  • خرید گل و شیرینی توسط خانواده داماد
  • خرید انگشتر نشان برای عروس از طرف خانواده داماد
  • تعیین میزان مهریه، شیر بهاتعیین وضعیت شغل و مسکن داماد
  • تعیین دقیق تاریخ عقد و عروسی
  • چگونگی برگزاری مراسم عقد و عروسی
  • تقسیم کارها برای برگزاری مراسم هادیگر جزئیات مهم

 

 

آداب و رسوم مراسم بله برون

همان طور که گفتیم مراسم بله برون از خواستگاری مفصل تر است و میزبان این مراسم هم خانواده عروس می باشند. برگزاری این مراسم دارای آداب و رسوم مخصوص به خود است و در هر جا با توجه به فرهنگ ها این آداب رسوم متفاوت می باشد. به طور کلی مهم ترین این آداب و رسوم به شرح زیر است:

  • خرید گل و شیرینی توسط خانواده داماد
  • خرید انگشتر نشان برای عروس از طرف خانواده داماد
  • تعیین میزان مهریه، شیر بها
  • تعیین وضعیت شغل و مسکن داماد
  • تعیین دقیق تاریخ عقد و عروسی
  • چگونگی برگزاری مراسم عقد و عروسی
  • تقسیم کارها برای برگزاری مراسم ها
  • دیگر جزئیات مهم

طبق سنت های قدیمی، هدایایی از طرف خانواده داماد برای جلب رضایت عروس و خانواده او در نظر گرفته می شود. این هدایا شامل یک قواره پارچه مجلسی، انگشتر نشان، یک قواره پارچه چادری، قرآن و دفتر مخصوص جشن بله برون، سبد گل و شیرینی می باشد که از طرف خانواده داماد تقدیم عروس و خانواده محترم او می شود.

آداب و رسوم مراسم بله برون

 

تزیینات خنچه مراسم بله برون عروس

تزیینات خنچه مراسم بله برون عروس

خانواده داماد تمام هدایایی را که برای عروس تهیه کرده اند را، تزیین می کنند. وسایل و لوازم بله برون می تواند موارد مختلفی را شامل شود. همان طور که گفتیم این هدایا شامل:

  • گل و شیرینی
  • انگشتر نشان
  • قواره چادر
  • قواره پارچه مجلسی
  • کله قند
  • قرآن
  • دفترچه بله برون

این هدایا از قدیم جز هدایای بله برون می باشد. البته امروزه موارد دیگری به این هدایا اضافه شده است ولی این ها مهم ترین هدایا می باشند که برای عروس تهیه می شود. تک تک این وسایل باید با ایده های جدید و جذاب تزیین شوند.

در گذشته این هدایا با تزیین ساده و ابتدایی داخل سینی گذاشته می شد ولی امروزه این هدایا را داخل باکس، جعبه یا سبد قرار می دهند و برای تزیین آن از گل طبیعی، مصنوعی و دیگر ملزومات استفاده می کنند. همچنین بهتر است از یک تم خاص برای تزیین همه استفاده کنید.

رگزاری مراسم بله برون با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خانواده ها متفاوت می باشد. به طور کلی درباره ی آداب هر خانواده، رسم و رسومات، بررسی وضعیت مالی داماد، شروط ضمن عقد، سبک برگزاری مراسم ها و دیگر جزئیات مهم بحث و گفت و گو می شود.

 

 

مراسم پاگشا

پاگشا مراسمی ‌است که طی آن اقوام آقا داماد و عروس خانم آن‌ها را برای بار اول به منزل خود دعوت می‌کنند و هدیه‌ای به عنوان رونما به آن‌ها می‌دهند. از آن پس، پای عروس و داماد به منزل میزبان باز می‌شود و رفت و آمدها آغاز می‌گردد.

مراسم پاگشا در کجا برگزار می‌شود؟

در اصل پاگشا باید در منزل میزبان برگزار شود. اما با کوچک شدن منازل، مهمانی دادن کمی ‌سخت شده و معمولا افراد ‌ترجیح می‌دهند که مراسم پاگشا را در خارج از منزل برگزار کنند. البته ‌این بستگی به وسع مالی و فرهنگ خانواده میزبان نیز دارد. بعضا دیده شده که پاگشا در حد یک مجلس نامزدی گرفته می‌شود و در برخی موارد نیز یک مهمانی خودمانی و کوچک به عنوان مراسم پاگشا برگزار می‌شود.

در بعضی فرهنگ‌ها‌ این اعتقاد وجود دارد که پاگشا باید در منزل میزبان برگزار شود و دعوت به رستوران، یک مراسم پاگشا محسوب نمی‌شود و شانه خالی کردن است. بنابراین اگر به عنوان یک میزبان می‌خواهید تصمیم بگیرید که مراسم پاگشا را کجا برگزار کنید ‌این نکته را به خاطر داشته باشید.

 

 

قبل از اینکه عاقد در محل عقد حاضر شود یا خودتان به دفترخانه مراجعه کنید باید مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. این مدارک شامل نتیجه آزمایش، اصل شناسنامه عروس و داماد، اصل شناسنامه های دو شاهد و شناسنامه پدر عروس است. بهتر است عروس و داماد هر دو از مفاد عقدنامه آگاهی داشته باشند. به این منظور می توانید عقدنامه یکی از دوستان و نزدیکان که به تازگی ازدواج کرده اند را تهیه کرده و تمام موارد آن را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید از یک فرد خبره و کارشناس در مورد آن بپرسید.

همچنین اگر شرط ویژه ای دارید که باید در عقدنامه قید شود قبل از خوانده شدن خطبه عقد آن را به اطلاع عاقد و محضردار برسانید. هنگام خواندن خطبه عقد همه مهمانان باید سکوت را رعایت کرده و اجازه دهند همه مهمان ها خطبه عقد را بشنوند. پس از خواندن خطبه عقد حلقه ها رد و بدل می شود و خانواده های نزدیک هدیه های خود را به عروس و داماد می دهند.